ROCKWOOD YDD-200.
Moderator: Beheerdersteam
ROCKWOOD YDD-200.
Voor een subwoofer (Bandpass, TL, BR, gesloten) zoek ik een 8"woofer.
Nu vond ik deze twee bij Pollin:
1) http://www.pollin.de/shop/dt/MjcxOTUzOT ... D_200.html
2) http://www.pollin.de/shop/t/Mjc3OTA5OTk ... 8_Ohm.html
Probleem is natuurlijk de ontbrekende TS parameters, voor een TL kom ik op de MH site nog wel weg met het weinige dat er van beide speakers te vinden is.
De luisterruimte waar de sub moet spelen is niet supergroot (25-35m²), het is in samenwerking met twee satellieten uit Blanda schalen/bollen.
Gevoelsmatig neig ik naar de speaker met de laagste Fr.
Wat vinden jullie?
(Of toch maar een Mivoc AW2000? Hoe doet die het in een TL?)
Groeten, Jan.
Nu vond ik deze twee bij Pollin:
1) http://www.pollin.de/shop/dt/MjcxOTUzOT ... D_200.html
2) http://www.pollin.de/shop/t/Mjc3OTA5OTk ... 8_Ohm.html
Probleem is natuurlijk de ontbrekende TS parameters, voor een TL kom ik op de MH site nog wel weg met het weinige dat er van beide speakers te vinden is.
De luisterruimte waar de sub moet spelen is niet supergroot (25-35m²), het is in samenwerking met twee satellieten uit Blanda schalen/bollen.
Gevoelsmatig neig ik naar de speaker met de laagste Fr.
Wat vinden jullie?
(Of toch maar een Mivoc AW2000? Hoe doet die het in een TL?)
Groeten, Jan.
Laatst gewijzigd door pompebled op ma 20 apr 2015, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eén van deze?
Waarom ga je niet aan de gang met de Missions van Pappaleo? Heb je meteen een goed uitgewerkt TL-ontwerp, al is de filtering niet zo geschikt voor subwoofergebruik. Hoe wil je trouwens gaan filteren? Passief worden de componenten al snel duurder dan de drivers die je voor ogen hebt. Dan kun je m.i. inderdaad beter een bandpass bouwen.
Re: Eén van deze?
In de prijsklasse met dit soort onderdelen nieuw heb ik zelf gekozen voor een complete sub bij de conrad weg. Prima ding voor de 120,- die het gekost heeft.
Re: Eén van deze?
Aktief.markbakk schreef:Hoe wil je trouwens gaan filteren?
Ik zal die lap tekst van het Mission impossible project eens doornemen.
Groeten, Jan.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Eén van deze?
Tip: Bekijk de simulatie op pagina 1. Dan volgt er een heel stuk over midden en hoog. Als jij voor het laag gaat kun je dat stuk overslaan. Onderaan pagina 23 beginnen de experimenten voor de laagweergave.pompebled schreef:Aktief.markbakk schreef:Hoe wil je trouwens gaan filteren?
Ik zal die lap tekst van het Mission impossible project eens doornemen.
Groeten, Jan.
Succes! En vragen? Stel ze gerust!
Re: Eén van deze?
Ik heb nr 1 besteld, eens kijken wat ik daarmee kan doen in een TL of TQWT.
Ik lees ook mee in het MI project, maar ik ben (nog) niet overtuigd van de (sub)laag prestaties van de 160 mm speaker...
Groeten, Jan.
Ik lees ook mee in het MI project, maar ik ben (nog) niet overtuigd van de (sub)laag prestaties van de 160 mm speaker...
Groeten, Jan.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Eén van deze?
Voor dit soort bedragen gewoon zoeken op bijvoorbeeld een Jamo S260 ofzo.
http://link.marktplaats.nl/m912638973
Ik denk niet dat je voor minder dan 200,- euro aan zelfbouw materiaal in de buurt komt. Deze sub heb ik ook gehad en verkocht aan een vriend van me die behoorlijk kritisch is. Ook hij kan alleen maar genieten van dat ding.
Als ik daar om de hoek zou wonen wist ik het wel.
Voor 20,- euro heb ik nog wel een Jamo s200 voor je
Dezelfde versterkerinregeling. Verder... sta in de weg.
En die drivers uit je openingspost... geen goed idee
Mivoc heeft met de AW2000 wel een goede deal (ook nog liggen
)
http://link.marktplaats.nl/m912638973
Ik denk niet dat je voor minder dan 200,- euro aan zelfbouw materiaal in de buurt komt. Deze sub heb ik ook gehad en verkocht aan een vriend van me die behoorlijk kritisch is. Ook hij kan alleen maar genieten van dat ding.
Als ik daar om de hoek zou wonen wist ik het wel.
Voor 20,- euro heb ik nog wel een Jamo s200 voor je
En die drivers uit je openingspost... geen goed idee
Re: Eén van deze?
Grote luidsprekerboxen kosten geen ene barst op Marktplaats, daar zitten vaak prima woofers in
Die Jamo is idd ook interessant, helaas net niet om de hoek voor me. Ik heb voor dat geld net een JBL sub125 op de kop getikt.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Eén van deze?
Begrijp ik. Blijft ook echt achter bij een flinke 15" unit.pompebled schreef:Ik lees ook mee in het MI project, maar ik ben (nog) niet overtuigd van de (sub)laag prestaties van de 160 mm speaker...
Maar waarom je dan die units uit de openingspost overweegt snap ik dan helemaal niet.
Re: Eén van deze?
Mijn onuitroeibare optimisme dat er uit een goedkope unit toch een redelijk rendement in het laag te halen valt...pappaleo schreef:Maar waarom je dan die units uit de openingspost overweegt snap ik dan helemaal niet.
Groeten, Jan.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Eén van deze?
Die dingen zijn 3 euro goedkoper dan een Mission CP-168. Ga je voor die 3 euro gokken dat een onbekende unit met onbekende parameters beter zal presteren?pompebled schreef:Mijn onuitroeibare optimisme dat er uit een goedkope unit toch een redelijk rendement in het laag te halen valt...pappaleo schreef:Maar waarom je dan die units uit de openingspost overweegt snap ik dan helemaal niet.
Groeten, Jan.
Begrijp me goed, ik probeer je geen Mission aan te praten (liever niet zelfs), maar ik snap de redenering gewoon niet.
Re: Eén van deze?
Hallo Leo,
Ik had deze speaker gevonden vóór ik op het Mission topic stuitte, vandaar.
De CP-168 is zeker nog in beeld voor een sub voor m'n zwager, die ook graag zo voordelig mogelijk zo laag mogelijk wil komen (klinkt als een mission impossible...)
In zijn woonkamer is de hoogte van minder belang (hoger TV kastje), dus daar zal ik waarschijnlijk een Mission in de éénmaal gevouwen lijn wel kwijt kunnen.
Mijn vrije tijd voor dit soort projecten is momenteel zeer beperkt, dus het zal niet zo vlot gaan.
Groeten, Jan.
Ik had deze speaker gevonden vóór ik op het Mission topic stuitte, vandaar.
De CP-168 is zeker nog in beeld voor een sub voor m'n zwager, die ook graag zo voordelig mogelijk zo laag mogelijk wil komen (klinkt als een mission impossible...)
In zijn woonkamer is de hoogte van minder belang (hoger TV kastje), dus daar zal ik waarschijnlijk een Mission in de éénmaal gevouwen lijn wel kwijt kunnen.
Mijn vrije tijd voor dit soort projecten is momenteel zeer beperkt, dus het zal niet zo vlot gaan.
Groeten, Jan.
ROCKWOOD YDD-200
De ROCKWOOD YDD-200 is vandaag binnengekomen.
Voor het geld een netjes gebouwde speaker met een dubbele 4Ohm spreekspoel.
Momenteel hangt de speaker aan de brown noise om de spider en surround vast wat soepeler te maken: http://onlinetonegenerator.com/noise.html
Om de conus flink uitslag te laten maken (4-5 mm haalt 'ie wel) moet de versterker behoorlijk ver opengedraaid worden, ik moet er om denken het volume te reduceren vóór ik later gewoon een muziekje op zet...
Iets wat ik me nu pas realiseer, is dat de spreekspoel in bedrijf warm kan/zal worden..., de lucht uit de poolboring is zo'n 25°C, na een kwartiertje hobbelen.
Groeten, Jan.
Voor het geld een netjes gebouwde speaker met een dubbele 4Ohm spreekspoel.
Momenteel hangt de speaker aan de brown noise om de spider en surround vast wat soepeler te maken: http://onlinetonegenerator.com/noise.html
Om de conus flink uitslag te laten maken (4-5 mm haalt 'ie wel) moet de versterker behoorlijk ver opengedraaid worden, ik moet er om denken het volume te reduceren vóór ik later gewoon een muziekje op zet...
Iets wat ik me nu pas realiseer, is dat de spreekspoel in bedrijf warm kan/zal worden..., de lucht uit de poolboring is zo'n 25°C, na een kwartiertje hobbelen.
Groeten, Jan.
Re: ROCKWOOD YDD-200.
De YDD-200 vervangt al een week de Isophon in mijn buis TL sub, de Isophon heeft een rubber surround, die soepeler is dan de dubbele rand van de YDD-200, maar het resultaat valt me absoluut niet tegen.
Het gaat (nog) niet zo laag als met de Isophon en omdat ik beide 4Ohm spreekspoelen in serie heb, om de Conrad plate amp niet in de problemen te brengen, staat die een stuk luider om de verhouding met de fronts gelijk te trekken met de 4Ohm Isophon.
Ik ben benieuwd of langer inspelen nog effect zal hebben.
Groeten, Jan.
Het gaat (nog) niet zo laag als met de Isophon en omdat ik beide 4Ohm spreekspoelen in serie heb, om de Conrad plate amp niet in de problemen te brengen, staat die een stuk luider om de verhouding met de fronts gelijk te trekken met de 4Ohm Isophon.
Ik ben benieuwd of langer inspelen nog effect zal hebben.
Groeten, Jan.
