Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door OpaBert »

ik kan al een ding wel al vast op noemen
Mijn Scoop de Textronic de 2225 gaat mee inclusief een paar probes een afscherm kap en piggy back waar de probe,s en Documentatie in kan
Een paar 24 volt (160 va uit mijn hoofd) Ring kern Trafo,s
Een EI kern autotrafo 220/110 volt 2000 watt
een 1800VA Ringkern trafo gaat alleen me op vooruit betaling i.v.m. gewicht
ik gebruik deze trafo als scheiding trafo 220/230
ik zal deze lijst in de komende dagen aanvullen en er vraag prijzen en foto,s bij zetten :)
Vraagprijs voor de 2255 incl een paar orginele probe,s tas Documentatie en Beschermkap 100 euro
een potmeter Position verdient aandacht (kraken als je er aan draait) verder werkt de scope naar behoren
Foto met Blok spiegelt Maar het beeld is haarscherp
scoop met blok.jpg
Ringkern 144VA 24v 6amp.jpg
Ringkern 250VA 2x15v 2x8,33A.jpg
Bijlagen
Scoop met kap er op.jpg
Scoop zonder kap.jpg
Scoop doc.jpg
Ringkerntrafo 1800VA.jpg
Ringkerntrafo 1800VA1.jpg
Ringkern 120VA 2x22V 2x 2,72A.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door wouter »

Wowly schreef:
Jup, ik had destijds begrepen dat in Breda de finale zou zijn (wishful thinking misschien?), maar Wouter en Rudy willen op een separate meeting dit houden. Vandaar dat ik ASAP dit heb veranderd. My mistake en mijn excuses hiervoor.
Maar de goede kant: er komt een aparte meeting hiervoor georganiseerd door wouter en Rudy/Rumoh! Dus dat is top.
En toen volgenden er wat reacties hierop waar ik niet vrolijk van werd :-s
Heb het even opgezocht, want m.i. (staat nu voor mijns inziens :yeah: ) zijn er geen aanpassingen van reglementen (van welk niveau ook) van de al dan niet rare wedstrijd...
wouter schreef:
N.a.v. overleg met Rumoh heeft de kartrekker van de ontwerpwedstrijd een voorstel.
(...)

Beoordelen
Het beoordelen van de projecten geschied op 1 dag en het liefst in 1 ruimte, allemaal op dezelfde versterker, kabels en bronnen. Rumoh neemt kwalitatief goede versterkers mee die de verschillen tussen de luidsprekers aan het licht kan brengen. We zullen t.z.t. een locatie kiezen, bijvoorkeur centraal in het land, die een acceptabele akoestiek heeft en voldoende ruimte voor de diverse ontwerpen. Waarschijnlijk is het verstandig om hiervoor een dag te organiseren, op een luisterdag ontbreekt het vaak aan rust en tijd.
Bron: luidspreker ontwerpwedstrijd - van het algemene discussie topic, 2 juni 2014



Walt deed op 27 juni 2014 10:03 een vrij concreet voorstel voor het programma van zo’n afsluitende dag.
Op 22 november 2014, pagina 13 ben ik even niet scherp geweest:
dre schreef:
Dat zal rond half mei zijn.
Op de luisterdag in Breda zal een selectief gezelschap de boel gaan beoordelen. :sure:
En ik begrijp wel waarom:
wouter schreef:
Dat is inderdaad een goed idee*, maar gelukkig kunnen we elkaars vorderingen volgen en is alleen Walt vrij ver. Vandaag is bij ons een kleintje geboren :yeah: dus ik denk dat ik vanaf het nieuwe jaar pas echt verder kan. Ben daarom wel blij met medio mei o.i.d. :wink:
*sloeg voor mij op het opnemen van data in de openingspost, maar kan uiteraard ook gezien worden als dat ik Breda een goed idee vond – ondanks alle eerdere berichten ;-)

Op pagina 15 heeft Walt, waarvoor dank, normaals Dre erop gewezen dat Breda niet vastgesteld was als finaledag voor de wedstrijd.

Vervolgens schreef ik 15 maart, pagina 15:
wouter schreef:
[Destijds hebben we een aantal dingen geopperd. Ik zal het even nalezen maar we hadden bedacht dat we best wel wat tijd kwijt zouden zijn als ieder z'n ontwerp zou presenteren en we daarna naar alle ontwerpen zouden luisteren met een soort gelijke playlist. Een shoot out zou een top 2 of top 3 kunnen opleveren, waarna wellicht een soort finale (blind?) gevormd zou kunnen worden.
Hoe dan ook, voor dit soort dingen zijn Breda niet optimaal. Rudy had vanaf het begin al aangegeven dat hij wel een locatie wilde verzorgen centraal in het land en dan ook voor versterking/apparatuur zou zorgen van voldoende niveau.
Op 15 maart is er meer geschreven over dat er een locatie zou worden gezocht, o.a. Amersfoort.
Het weerhoudt niemand er van om 30 mei in Breda de wedstrijdspeakers in een line up neer te zetten. Ik ga er 100% voor om er bij te zijn, MET mijn ontwerpwedstrijd deelname.

Maar goed, daarvoor wilde ik niet schrijven. Namelijk voor het volgende:

Als er mensen zijn die menen dat er afgegeven moet worden op de wedstrijdregels/vorm of op de kartrekker, prima. Maar gebruik dan de PB knop en praat niet de eerste negatieve opmerking achterna.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door pappaleo »

Ok, niet goed gelezen. :oops:
pappaleo schreef:
Ik ben de tweede helft van juni onder geen voorwaarde beschikbaar, dus valt de finale in die periode, dan ben ik er dus niet bij.
Maar dit blijft onverkort van toepassing. Ik ben v/m 13 juni tot begin juli niet in staat een finale bij te wonen.

Wouter, Walt... dit is jullie kans :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door hannesie »

september lukt toch wel. :lol:

@wouter : suggestie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door BertDB »

Jan, zéker die projector van het plafond schroeven man!
Was vorig jaar een perfecte afsluiter waar ik enorm van genoten heb!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Wowly »

Prima bert, neem ik hem weer mee. Als er mensen zijn die mooie beelden hebben om te projecteren houd ik me aanbevolen.

Alleen nog zien dat ik een surroundset compleet krijg.... help? Iemand een mooie set? Of fraaie reciever waar een en ander kan worden aangesloten?
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door MickRS »

Wat voor ruimtes zijn het eigenlijk in breda? Ik wil niet weer zo verzuipen in een ruimte als in Alphen... :?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door ray5150 »

Kijk even naar de foto's van de verslagen van afgelopen jaren.
Daar heb je een goede indruk van de ruimte's. van het complex.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Henkjan »

Bert61 schreef:
ik kan al een ding wel al vast op noemen
Mijn Scoop de Textronic de 2225 gaat mee inclusief een paar probes
zou een korte workshop "scope voor beginners" tot de mogelijkheden behoren?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door pappaleo »

Henkjan schreef:
Bert61 schreef:
ik kan al een ding wel al vast op noemen
Mijn Scoop de Textronic de 2225 gaat mee inclusief een paar probes
zou een korte workshop "scope voor beginners" tot de mogelijkheden behoren?
+1
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Pjotr »

Een scoop heeft alleen nut voor elektonica knutselaars en versterkerbouwers, maar dat laatste dan alleen in combinatie met een signaalgenerator en in het bezit van wat basiskennis elektronica. Voor het zelf bouwen van speakers heeft zo'n ding over het algemeen geen praktisch nut.

Er zijn hier op het forum trouwens een paar goede links voorbij gekomen wat een scoop behelst, wat je er mee kunt en hoe je er mee om gaat. Misschien kan HJ ze eens opvissen en er een sticky van maken?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Een scoop heeft alleen nut voor elektonica knutselaars en versterkerbouwers, maar dat laatste dan alleen in combinatie met een signaalgenerator en in het bezit van wat basiskennis elektronica. Voor het zelf bouwen van speakers heeft zo'n ding over het algemeen geen praktisch nut
Jij zit mij toch niet in een hokje te proppen hè? [-X

:mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Een scoop heeft alleen nut voor elektonica knutselaars en versterkerbouwers, maar dat laatste dan alleen in combinatie met een signaalgenerator en in het bezit van wat basiskennis elektronica. Voor het zelf bouwen van speakers heeft zo'n ding over het algemeen geen praktisch nut.
ik heb nog steeds een doos met delen voor een buizenversterker liggen, die ik dit decenium toch echt af wil hebben. en een scope heb ik ook al.
Pjotr schreef:
Er zijn hier op het forum trouwens een paar goede links voorbij gekomen wat een scoop behelst, wat je er mee kunt en hoe je er mee om gaat. Misschien kan HJ ze eens opvissen en er een sticky van maken?
ik zal mn best doen om ze te vinden 8-[ goede voorbereiding voor de scope workshop :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Pjotr schreef:
Een scoop heeft alleen nut voor elektonica knutselaars en versterkerbouwers, maar dat laatste dan alleen in combinatie met een signaalgenerator en in het bezit van wat basiskennis elektronica. Voor het zelf bouwen van speakers heeft zo'n ding over het algemeen geen praktisch nut
Jij zit mij toch niet in een hokje te proppen hè? [-X

:mrgreen: :mrgreen:
Heb je eentje op het oog dan? Maar voor jou is toch geen hok groot genoeg :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Heb je eentje op het oog dan?
Ja.
Pjotr schreef:
Maar voor jou is toch geen hok groot genoeg :lol:
Nee.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door sander1238 »

pappaleo schreef:
Henkjan schreef:
Bert61 schreef:
ik kan al een ding wel al vast op noemen
Mijn Scoop de Textronic de 2225 gaat mee inclusief een paar probes
zou een korte workshop "scope voor beginners" tot de mogelijkheden behoren?
+1
+2
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door ds23man »

Persoonlijk ben ik van mening dat als je uitleg moet hebben over de werking van een scoop je basis elektronicakennis bedroevend laag is en derhalve daar eens eerst iets aan moet doen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Persoonlijk ben ik van mening dat als je uitleg moet hebben over de werking van een scoop je basis elektronicakennis bedroevend laag is en derhalve daar eens eerst iets aan moet doen.
Ach, als ik dat in mijn vakgebied zou zeggen van iedereen die achter een computer plaatsneemt........ :-" :-"
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Barry2001 »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Persoonlijk ben ik van mening dat als je uitleg moet hebben over de werking van een scoop je basis elektronicakennis bedroevend laag is en derhalve daar eens eerst iets aan moet doen.
Ach, als ik dat in mijn vakgebied zou zeggen van iedereen die achter een computer plaatsneemt........ :-" :-"
Dan zeg jij ga er eerst maar eens voor zitten?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl:

BTW wat is het forum traaaaaaag
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Persoonlijk ben ik van mening dat als je uitleg moet hebben over de werking van een scoop je basis elektronicakennis bedroevend laag is en derhalve daar eens eerst iets aan moet doen.
Ach, als ik dat in mijn vakgebied zou zeggen van iedereen die achter een computer plaatsneemt........ :-" :-"
Maar je moet toch wel op zijn minst letters kunnen herkennen en tot woorden kunnen combineren? En daar dan de betekenis van weten? Oh wacht, daar hebben we tegenwoordig appjes voor en Win 8.1 :lagge:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Oh wacht, daar hebben we tegenwoordig appjes voor en Win 8.1 :lagge:
Een flaptoppie met windhoos 8. Laat dat nou nèt mijn vakgebied niet zijn. [-X
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door Henkjan »

de info over scopes even toegevoegd aan dit topic:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 73&t=19846
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door ds23man »

Wat ben je weer gestructureerd vandaag HJ.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015

Bericht door OpaBert »

v.w.b. mijn aanwezigheid op de luister dag in Breda staat op losse schroeven door mijn gezondheid, s situatie
Als iemand interesse heeft in de spullen dan hoor ik het wel via een Pb
De scoop en trafo's kunnen hier bij mij thuis worden uit geprobeerd
Een bak koffie krijg je ook als je niets koopt O:)
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”