Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Haha... ik dacht dat ik alleen maar dubbel zag de laatste tijd, maar blijk ik ook dubbel te posten....(ik weet niet waar dit heen gaat met mij).
Aangezien ik niet zo'n theorie man ben en schema's niet echt mijn ding zijn. Heb mijn LM3886 er maar even los gesoldeerd. En inderdaad de Signal Ground en Chassis Ground zijn op de PCB met elkaar verbonden... Geïsoleerde RCA's zijn dus zinloos in deze... Ik ga een oplossing zoeken.
Aangezien ik niet zo'n theorie man ben en schema's niet echt mijn ding zijn. Heb mijn LM3886 er maar even los gesoldeerd. En inderdaad de Signal Ground en Chassis Ground zijn op de PCB met elkaar verbonden... Geïsoleerde RCA's zijn dus zinloos in deze... Ik ga een oplossing zoeken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Je kunt het beste de signalground op 1 plek, bij de chassisdelen, via 100ohm met de kast verbinden. Alle andere connecties verwijderen/doorslijpen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
mmmhhh zie je hier ga ik al de mist in... Want ik wil toch juist de Signal Ground los van de kast?
En dan zijn ze nog verbonden op de PCB. Dus Output ground/Signal Ground/Chassis ground zitten op de PCB verbonden... bedoel je hier doorslijpen van de paden?
Excuus voor de onnozele vragen hoor... maar voordat ik wat ga slopen moet ik het wel zeker weten..
R.
En dan zijn ze nog verbonden op de PCB. Dus Output ground/Signal Ground/Chassis ground zitten op de PCB verbonden... bedoel je hier doorslijpen van de paden?
Excuus voor de onnozele vragen hoor... maar voordat ik wat ga slopen moet ik het wel zeker weten..
R.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het is gebruikelijk dat de signalground ergens op 1 punt aan het chassis ligt.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik geloof dat ik een meltdown krijg... Ik lees en zie allerlei dingen maar in mijn hoofd komt het niet samen...
Zo blijft er ook de vraag, nu ga ik van balanced via pin 2 en pin 3 naar (geïsoleerde)SE maar waar blijft pin 1? Wantin bijna alle gevallen zie ik pin 1 en 3 verbonden worden om naar SE te gaan.
Ik ga nu maar even tuinieren daar word ik hopelijk rustig van..
R.
Zo blijft er ook de vraag, nu ga ik van balanced via pin 2 en pin 3 naar (geïsoleerde)SE maar waar blijft pin 1? Wantin bijna alle gevallen zie ik pin 1 en 3 verbonden worden om naar SE te gaan.
Ik ga nu maar even tuinieren daar word ik hopelijk rustig van..
R.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De Aarde/Ground kwestie laat ik even voor wat het is. Nu ben ik verder gegaan en ben de Amanero aan het testen.
Eerst was er veel ruis,plof,kraak etc. en het display bleef hangen op 176.8 of 348khz. Na onderzoek en diverse mails lijkt het aan mijn iMac (Yosemite) te liggen.
Nadat ik Jriver, VLC en andere spelers had geprobeerd naast iTunes wilde hij wel spelen ook via iTunes.
Nu is er echter nog 1 probleem waarvan ik hoop dat jullie daar iets van af weten, de samplerate die wordt weergegeven op de display is niet juist. Bij 44.1 geeft hij 96 en bij 192 geeft hij 176.. Ik heb ergens iets kunnen vinden op het WWW en dat artikel ging ervan uit dat het een probleem met de Firmware van de Amanero zou kunnen zijn helaas zit er geen eindconclusie aan dat artikeltje...
Kennen jullie dit probleem?
Eerst was er veel ruis,plof,kraak etc. en het display bleef hangen op 176.8 of 348khz. Na onderzoek en diverse mails lijkt het aan mijn iMac (Yosemite) te liggen.
Nadat ik Jriver, VLC en andere spelers had geprobeerd naast iTunes wilde hij wel spelen ook via iTunes.
Nu is er echter nog 1 probleem waarvan ik hoop dat jullie daar iets van af weten, de samplerate die wordt weergegeven op de display is niet juist. Bij 44.1 geeft hij 96 en bij 192 geeft hij 176.. Ik heb ergens iets kunnen vinden op het WWW en dat artikel ging ervan uit dat het een probleem met de Firmware van de Amanero zou kunnen zijn helaas zit er geen eindconclusie aan dat artikeltje...
Kennen jullie dit probleem?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Heb je de laatste firmware er op staan?Xeres schreef:De Aarde/Ground kwestie laat ik even voor wat het is. Nu ben ik verder gegaan en ben de Amanero aan het testen.
Eerst was er veel ruis,plof,kraak etc. en het display bleef hangen op 176.8 of 348khz. Na onderzoek en diverse mails lijkt het aan mijn iMac (Yosemite) te liggen.
Nadat ik Jriver, VLC en andere spelers had geprobeerd naast iTunes wilde hij wel spelen ook via iTunes.
Nu is er echter nog 1 probleem waarvan ik hoop dat jullie daar iets van af weten, de samplerate die wordt weergegeven op de display is niet juist. Bij 44.1 geeft hij 96 en bij 192 geeft hij 176.. Ik heb ergens iets kunnen vinden op het WWW en dat artikel ging ervan uit dat het een probleem met de Firmware van de Amanero zou kunnen zijn helaas zit er geen eindconclusie aan dat artikeltje...
Kennen jullie dit probleem?
je kunt met de tool van Amanero zien welke er op/in zit.
Is het een nieuwe USB input, of van iemand overgenomen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Amanero is de usb input.
Direct aan de achterzijde gemonteerd.
Direct aan de achterzijde gemonteerd.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Snap ik, maar is het er 1 die je bij Amanero hebt gekocht of bij die Fransen ?ToTo schreef:Amanero is de usb input.
Direct aan de achterzijde gemonteerd.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hem als 2e hands op de kop hebt getikt, en dan kan het mogelijk daar door niet duidelijk zijn.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Bij Amanero zelf nieuw gekocht.hannesie schreef:Snap ik, maar is het er 1 die je bij Amanero hebt gekocht of bij die Fransen ?ToTo schreef:Amanero is de usb input.
Direct aan de achterzijde gemonteerd.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hem als 2e hands op de kop hebt getikt, en dan kan het mogelijk daar door niet duidelijk zijn.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het Amanero ding is nog niet opgelost maar dat betekent niet dat we niet verder kunnen.
Ik ben erg tevreden hoe het geworden is en wou dat graag laten zien.
Knuisje nogmaals dank voor deze Dac en de ondersteuning.
R.
Ik ben erg tevreden hoe het geworden is en wou dat graag laten zien.
Knuisje nogmaals dank voor deze Dac en de ondersteuning.
R.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ziet er netjes uit, persoonlijk had ik geanodiseerd alu genomen, maar dat is een kwestie van smaak.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Tip van de dag: poets dat alu op met chroompoets. Perfect resultaat!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Raymond heeft er 1 beplakt met mat zwart folie en dan alleen de kopse kant gepoetst alu.
Erg mooi, maar voorlopig eerst maar eens luisteren (als de Amanero goed werkt).
Erg mooi, maar voorlopig eerst maar eens luisteren (als de Amanero goed werkt).
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Xeres schreef:Het Amanero ding is nog niet opgelost maar dat betekent niet dat we niet verder kunnen.
Ik ben erg tevreden hoe het geworden is en wou dat graag laten zien.
Knuisje nogmaals dank voor deze Dac en de ondersteuning.
R.
Kijk mama, zonder schroefjes
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Had ik er maar één...ToTo schreef:Raymond heeft er 1 beplakt met mat zwart folie en dan alleen de kopse kant gepoetst alu.
Erg mooi, maar voorlopig eerst maar eens luisteren (als de Amanero goed werkt).
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Foei, doe er wat aan ! https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=9d7PYr9dG3cray5150 schreef:Had ik er maar één...![]()
Anne
Wilde youtube niet doen
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Graag gedaan, het is erg mooi geworden! Beetje een industrial look.Xeres schreef:Het Amanero ding is nog niet opgelost maar dat betekent niet dat we niet verder kunnen.
Ik ben erg tevreden hoe het geworden is en wou dat graag laten zien.
Knuisje nogmaals dank voor deze Dac en de ondersteuning.
Komt vast wel goed met die Amanero. Heb je de mogelijkheid de signalen met een scope/logic analyzer te bekijken?
Laat de 1st 1 nu maar komen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik heb niet de mogelijkheid om ze met een scope te bekijken...
Mijn pogingen om een Windows machine aan te sluiten zijn momenteel gestrand in een herinstallatie van Windows welke niet wil activeren...heel fijn.
R.
Mijn pogingen om een Windows machine aan te sluiten zijn momenteel gestrand in een herinstallatie van Windows welke niet wil activeren...heel fijn.
R.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Je kunt de Amanero misschien ook eens proberen op je Afdac-LB? De I2S-header daarvan heeft ook dezelfde layout als de Amanero.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Slechte foto, maar hij leeft (bedankt Raymond) 
Met Odroid (bedankt Hans) 192khz.
Met Odroid (bedankt Hans) 192khz.
