Standalone hoofdtelefoon-setup

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Standalone hoofdtelefoon-setup

Bericht door ds23man »

mikekiwi schreef:
Ik mis geloof ik iets dat ik ook eigenlijk gewoon wil blijven missen... :hide:
Zo, hier kan je ook niet meer omheen. 8 Pagina's lachplezier!

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... n#p1576086
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

kokofoon.jpg
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

ds23man schreef:
mikekiwi schreef:
Ik mis geloof ik iets dat ik ook eigenlijk gewoon wil blijven missen... :hide:
Zo, hier kan je ook niet meer omheen. 8 Pagina's lachplezier!

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... n#p1576086
Ik dank u zeer, na een drukke dag op 't werk kon ik hierdoor me nu even lekker ontspannen en verbazen.
Maar helaas, zover zal ik het met mijn aanpassingen niet laten komen, al begint het wel te kriebelen.

Wel heb ik het idee dat dit topic ondanks al mijn serieuze bedoelingen nu als verloren kan worden beschouwd... :-# :relax:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
MarcoSQ

Bericht door MarcoSQ »

Hoofdtelefoons luisteren is tegenwoordig idd een crime, bijna niemand heeft meer een fatsoenlijke voorraad goed spul.
Je maakt nog een redelijke kans bij de grote instrumentenwinkels die ook aan studiowerk doen (bijv feedback, bax etc.).
Ook bij Hifiklubben heb ik nog wel het eea aan interessants kunnen luisteren (wel voornamelijk het duurdere spul...).

Heb je al een normale installatie die in je streaming-behoeftes voorziet, of niet?
Zo ja : boormachientje, lange draad door kruipruimte, evt hoofdtelefoonversterkertje ? Eenvoudig te maken én gebruiken, goedkoop, en je hoeft niks dubbelop uit te voeren :hide: ...
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

MarcoSQ schreef:
Hoofdtelefoons luisteren is tegenwoordig idd een crime, bijna niemand heeft meer een fatsoenlijke voorraad goed spul.
Je maakt nog een redelijke kans bij de grote instrumentenwinkels die ook aan studiowerk doen (bijv feedback, bax etc.).
Ook bij Hifiklubben heb ik nog wel het eea aan interessants kunnen luisteren (wel voornamelijk het duurdere spul...).

Heb je al een normale installatie die in je streaming-behoeftes voorziet, of niet?
Zo ja : boormachientje, lange draad door kruipruimte, evt hoofdtelefoonversterkertje ? Eenvoudig te maken én gebruiken, goedkoop, en je hoeft niks dubbelop uit te voeren :hide: ...
Bax zit een stukkie weg, maar Feedback is te doen en hebben zo te zien wel wat op voorraad. Ga ik zeker eens een keer langs.

Ja ik heb een normale installatie (arcam set met Sonos-streaming). opstelling is niet ideaal, dus wil ik met een aparte setup die echte gericht is op kwaliteit via de hoofdtelefoon een stapje omhoog doen. Kabeltjes trekken kan, maar daar win ik in dit geval niets mee.
MarcoSQ

Bericht door MarcoSQ »

Gesteld dat je al een laptopje hebt slingeren (?), zou ik die naast de bank zetten. Makkelijk in gebruik en lekker flexibel, wil met crea-bea-ingewikkelde-oplossingen nog wel eens anders zijn :oops: .

Knappe geluidskaart eraan met goede headphone-out. Ik heb bij voorbeeld een Focusrite 6i6; niks mis met koptelefoonaansluiting en D/A conversie. Zijn vast andere alternatieven. Ik denk dat er op dat vlak niet heel veel te winnen valt (tenzij je een extreem veeleisende hoofdtelefoon hebt...). Mag m gerust een keer lenen om te zien of het wat is.
...en om het af te maken, JRiver erop, voor het weg-EQ'en van de narigheid in jouw specifieke gehoorgang (en smaak :lagge: ). Kun je gelijk ook Spotify, en al je mogelijke andere audio doorheen routen.
Arno

Bericht door Arno »

mikekiwi schreef:
Wel heb ik het idee dat dit topic ondanks al mijn serieuze bedoelingen nu als verloren kan worden beschouwd... :-# :relax:
Als ds23man eenmaal in je topic verschijnt...
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Volgens mij begon Ray deze keer...... :lol:
sevenup

Bericht door sevenup »

mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Ja, ik had hem ook al gezien. Komt net wat te vroeg, wil het eerst even gaan uitproberen met een goedkope hoofdtelefoon of het me echt wel bevalt. Als dat zo is, dan ga ik investeren in iets beters. Maar dan ben ik wel een paar maanden verder.
MarcoSQ schreef:
Gesteld dat je al een laptopje hebt slingeren (?), zou ik die naast de bank zetten. Makkelijk in gebruik en lekker flexibel, wil met crea-bea-ingewikkelde-oplossingen nog wel eens anders zijn :oops: .

Knappe geluidskaart eraan met goede headphone-out. Ik heb bij voorbeeld een Focusrite 6i6; niks mis met koptelefoonaansluiting en D/A conversie. Zijn vast andere alternatieven. Ik denk dat er op dat vlak niet heel veel te winnen valt (tenzij je een extreem veeleisende hoofdtelefoon hebt...). Mag m gerust een keer lenen om te zien of het wat is.
...en om het af te maken, JRiver erop, voor het weg-EQ'en van de narigheid in jouw specifieke gehoorgang (en smaak :lagge: ). Kun je gelijk ook Spotify, en al je mogelijke andere audio doorheen routen.
Eigenlijk zoek ik een wat kleinere setup; er zwerven hier wel wat laptops/netbooks rond, maar ondanks dat het zeker een goede optie is, wil ik het toch wat compacter houden.

Ondertussen is het idee wat meer uitgekristalliseerd: ik ga een Pi nemen met hifiberry dac. Daar sluit ik dan een hoofdtelefoonversterker op aan. Weet nog niet wat dat gaat worden, maar wellicht een O2-versterker (redelijk betaalbaar als zelfbouwpakket, alleen heb ik niet zo'n ervaring met solderen op een printje). Of een Bravo V2 met een buisje erin...
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”