Standalone hoofdtelefoon-setup
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- mikekiwi
- Contacteer:
Standalone hoofdtelefoon-setup
Ik ben op zoek naar een leuke en betaalbare instap in een standalone hoofdtelefoon-setup.
In de woonkamer is echt goed geluid vanwege opstelling niet echt te realiseren en ik wil eens gaan kijken of een redelijk hoofdtelefoon bevalt als alternatief.
Nu is mijn luisterpositie zo’n 5 meter verwijderd van mijn installatie en ik heb geen zin in een kabel van 6 meter en draadloos biedt waarschijnlijk niet de kwaliteit die ik zoek.
Dus een standalone optie die ik naast de bank kan zetten is wat ik zoek. Moet de verschillende gangbare formaten kunnen afspelen (liefst ook hiRes) en bij voorkeur van het netwerk en ook Spotify.
Nu heb ik naar verschillende opties gekeken en dit zie ik als mogelijkheden:
- kwalitatief goede portable audioplayer (Sandisk Sansa/ Fiio X1/3/5 ); voordeel= erg portable, nadeel=geen netwerkafspeelmogelijkheden
- mijn android phone/tablet gebruiken en dan via USB OTG-kabel naar dac/hoofdtelefoonversterker (bijv Fiio Olympus E10K). Voordeel=mogelijkheden, Nadeel=kwaliteit (???)
- RaspberryPi + digi-uit naar een dac/hoofdtelefoonversterker (moet volgens mij iets redelijks op kunnen leveren).
Er zijn nog veel meer mogelijkheden, maar ben er niet zo in thuis. Dus ik hoor graag jullie mening over bovenstaande opties + betere alternatieven
Omdat ik niet zeker weet of dit gaat werken wil ik het budget vooralsnog even beperkt houden: 200-250 euro voor complete set incl. hoofdtelefoon. Laag budget, ik weet het, maar ik wil toch kijken of er iets mogelijk is.
In de woonkamer is echt goed geluid vanwege opstelling niet echt te realiseren en ik wil eens gaan kijken of een redelijk hoofdtelefoon bevalt als alternatief.
Nu is mijn luisterpositie zo’n 5 meter verwijderd van mijn installatie en ik heb geen zin in een kabel van 6 meter en draadloos biedt waarschijnlijk niet de kwaliteit die ik zoek.
Dus een standalone optie die ik naast de bank kan zetten is wat ik zoek. Moet de verschillende gangbare formaten kunnen afspelen (liefst ook hiRes) en bij voorkeur van het netwerk en ook Spotify.
Nu heb ik naar verschillende opties gekeken en dit zie ik als mogelijkheden:
- kwalitatief goede portable audioplayer (Sandisk Sansa/ Fiio X1/3/5 ); voordeel= erg portable, nadeel=geen netwerkafspeelmogelijkheden
- mijn android phone/tablet gebruiken en dan via USB OTG-kabel naar dac/hoofdtelefoonversterker (bijv Fiio Olympus E10K). Voordeel=mogelijkheden, Nadeel=kwaliteit (???)
- RaspberryPi + digi-uit naar een dac/hoofdtelefoonversterker (moet volgens mij iets redelijks op kunnen leveren).
Er zijn nog veel meer mogelijkheden, maar ben er niet zo in thuis. Dus ik hoor graag jullie mening over bovenstaande opties + betere alternatieven
Omdat ik niet zeker weet of dit gaat werken wil ik het budget vooralsnog even beperkt houden: 200-250 euro voor complete set incl. hoofdtelefoon. Laag budget, ik weet het, maar ik wil toch kijken of er iets mogelijk is.
Re: Standalone hoofdtelefoon-setup
Ik zit ook met het zelfde Probleem
en zit ook dikwijls met de hoofdtelefoon te luisteren
een goedkoop ding van Sennheiser (25 euro )
En beluister dan mijn audio met een http://en.auneaudio.com en ben daar zeer over te spreken
Maar dat is wat ik gekocht heb en wil dus zelf wat bouwen
Ik heb de Raspberry en een Hifiberry erop en luister dan via 2 HF10 buizen versterkers en Kef Chorale speakers
Maar mn hoofd telefoon wint het
Dus wil ook ook een Hoofdtelefoon buizenversterker bouwen
ik had een pakket gevonden via Ask Jan First
http://www.askjanfirst.com/dindex.htm?/loetstelle.htm
Maar het is er een zonder uitgangs trafo,s
PLECC88 Platine für ECC 88 OTL Kopfhörer-Amp
misschien dat dit je aanspreekt
Het komplete ding kost zonder Nettrafo een 125 euro bij Jan aan onderdelen
Daar wil ik als mn schuur klaar is en mn project van Anne met EL12 klaar hebt aan beginnen
meer plannen als uren
en zit ook dikwijls met de hoofdtelefoon te luisteren
een goedkoop ding van Sennheiser (25 euro )
En beluister dan mijn audio met een http://en.auneaudio.com en ben daar zeer over te spreken
Maar dat is wat ik gekocht heb en wil dus zelf wat bouwen
Ik heb de Raspberry en een Hifiberry erop en luister dan via 2 HF10 buizen versterkers en Kef Chorale speakers
Maar mn hoofd telefoon wint het
Dus wil ook ook een Hoofdtelefoon buizenversterker bouwen
ik had een pakket gevonden via Ask Jan First
http://www.askjanfirst.com/dindex.htm?/loetstelle.htm
Maar het is er een zonder uitgangs trafo,s
PLECC88 Platine für ECC 88 OTL Kopfhörer-Amp
misschien dat dit je aanspreekt
Het komplete ding kost zonder Nettrafo een 125 euro bij Jan aan onderdelen
Daar wil ik als mn schuur klaar is en mn project van Anne met EL12 klaar hebt aan beginnen
meer plannen als uren
ik heb eens een objective2 gebouwd (O2) was geloof ik iets van 100 euro. via groupbuy op diyaudio behuizing en onderdelen besteld;
vooral heel onopvallend geluid denk ik, ik stoorde me nog nooit aan het geluid
mijn broer heeft ook zoiets maar dan met dac erbij in, voor de leuk/hobby vergelijkt hij op zijn werk wel verschillende hoofdtelefoonversterkers;
hij vond de fiio niet goed klinken, zijn laptop was beter
en die hoofdtelefoon zou ik via marktplaats opzoeken, mijn voorkeur ligt bij beyerdynamic, voor 100 euro heb je wel iets
heb zelf een dt990-pro (open) en een mmx300 (gesloten, net als dt770), de dt880 is ook goed.
als je luistert via de computer/foobar, dan kun je nog allerlei geluidsaanpassingen maken zoals kleine verschillen in frequentiecurve en binaural dsp
vooral heel onopvallend geluid denk ik, ik stoorde me nog nooit aan het geluid
mijn broer heeft ook zoiets maar dan met dac erbij in, voor de leuk/hobby vergelijkt hij op zijn werk wel verschillende hoofdtelefoonversterkers;
hij vond de fiio niet goed klinken, zijn laptop was beter
en die hoofdtelefoon zou ik via marktplaats opzoeken, mijn voorkeur ligt bij beyerdynamic, voor 100 euro heb je wel iets
heb zelf een dt990-pro (open) en een mmx300 (gesloten, net als dt770), de dt880 is ook goed.
als je luistert via de computer/foobar, dan kun je nog allerlei geluidsaanpassingen maken zoals kleine verschillen in frequentiecurve en binaural dsp
- mikekiwi
- Contacteer:
@bert61: ampjes zelfbouwen is nog niet aan mij besteed, dus ik zoek het nog even in kant-en-klare cq modulaire oplossingen
@architect: ik luister niet via computer, moet echt een klein muziekspelertje zijn (of een pi-achtig iets dat ik met de tablet/telefoon bedien). Objective2 zie ik alleen als klant-en klaar iets voor 129 dollartjes excl. verzendkosten.
qua hoofdtelefoon is Marktplaats idd the way-to-go om meer waard voor mijn geld te krijgen. De Beyerdynamics die jij noemt of Sennheiser (518/598) zijn dan zeker de opties die ik overweeg. heb nu een Sennheiser PX100 is ook niet slecht, maar ik wil beter. En eentje voor over mijn oren (wel open)
@architect: ik luister niet via computer, moet echt een klein muziekspelertje zijn (of een pi-achtig iets dat ik met de tablet/telefoon bedien). Objective2 zie ik alleen als klant-en klaar iets voor 129 dollartjes excl. verzendkosten.
qua hoofdtelefoon is Marktplaats idd the way-to-go om meer waard voor mijn geld te krijgen. De Beyerdynamics die jij noemt of Sennheiser (518/598) zijn dan zeker de opties die ik overweeg. heb nu een Sennheiser PX100 is ook niet slecht, maar ik wil beter. En eentje voor over mijn oren (wel open)
- mikekiwi
- Contacteer:
Zeker een optie, al weet ik niet of die Cmoy al boven mijn kunnen is qua techniek. Wifi-stick is overigens niet nodig, ik heb LAN-aansluiting naast de luisterplek, maar dat terzijde...SuperR schreef:Raspberry pi +wifi-stick + Hifiberry + Cmoy?
Ik zou eventueel kunnen beginnen met een kant-en-klare headphone-amp en daarna in alle rust zelf iets proberen te bouwen.
+1 voor de DT990 Pro. Al zijn koptelefoons natuurlijk wel een heel persoonlijke kwestie.
- mikekiwi
- Contacteer:
Idd persoonlijk, zeker als brildrager is draagcomfort per type erg verschillend. Sommige on-ears zijn fijn, anderen drukken te veel op het oor waardoor mijn brilmontuur in mijn hoofd wordt gedrukt. Mijn Sennheiser RS130 die ik in mijn bios gebruik zijn over-oor-modellen en dat gaat prima.Arno schreef:+1 voor de DT990 Pro. Al zijn koptelefoons natuurlijk wel een heel persoonlijke kwestie.
Lastig is dat je dat pas na drie uur dragen merkt en niet even in de winkel bij uitproberen.
Die DT990 Pro's zijn wel 250Ohm, stelt wel weer eisen aan de versterker uiteraard, dan vallen een aantal opties al af... Een Fiio E10K gaat van 16-150 Ohm, en zo zijn er nog wel een paar die maar tot 150 Ohm gaan. Is dat een groot issue, als in dat het invloed heeft op de geluidskwaliteit, of heeft het alleen invloed op het volume? Ik ben niet van plan hard te gaan spelen, dat zeker niet.
Tja, daar heb ik me nooit druk om gemaaktmikekiwi schreef:Die DT990 Pro's zijn wel 250Ohm, stelt wel weer eisen aan de versterker uiteraard, dan vallen een aantal opties al af...
- mikekiwi
- Contacteer:
Ik heb ook geen idee, ik lees er alleen wat over en daar wordt het wel eens gemeld als issue. Wat je er in werkelijkheid van merkt...Arno schreef:Tja, daar heb ik me nooit druk om gemaaktmikekiwi schreef:Die DT990 Pro's zijn wel 250Ohm, stelt wel weer eisen aan de versterker uiteraard, dan vallen een aantal opties al af...Of ik dat ding nou in m'n mac, tablet of telefoon plug, het klinkt altijd goed, en gaat hard genoeg voor een flinke gehoorbeschadiging.
Hahaha... tja, audio...mikekiwi schreef:Ik heb ook geen idee, ik lees er alleen wat over en daar wordt het wel eens gemeld als issue. Wat je er in werkelijkheid van merkt...
Ik ben zelf genezen, en dat is een zegen. Lekker genieten van de muziek!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
hebben deze lui wat bruikbaars mss:
http://hdphns.com/nl/hoofdtelefoonversterkers.html
[btw: kent iemand dit bedrijf?]
- mikekiwi
- Contacteer:
Doen we zeker!Arno schreef:Hahaha... tja, audio...mikekiwi schreef:Ik heb ook geen idee, ik lees er alleen wat over en daar wordt het wel eens gemeld als issue. Wat je er in werkelijkheid van merkt...
Ik ben zelf genezen, en dat is een zegen. Lekker genieten van de muziek!
Ben ze al een keer eerder tegengekomen, zal er nog eens gaan rondsnuffelen...Henkjan schreef:hebben deze lui wat bruikbaars mss:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik zou nooit een hoofdtelefoon kopen via het web, die dingen zijn zo persoonlijk dat je ze echt moet uit proberen.
- mikekiwi
- Contacteer:
Eens, zeker als brildrager is dat erg lastig. behalve als je oordopjes neemt met verschillende tips.ds23man schreef:Ik zou nooit een hoofdtelefoon kopen via het web, die dingen zijn zo persoonlijk dat je ze echt moet uit proberen.
Al is het wel zo dat als je 1x merkt dat bijv. Sennheiser goed past en bevalt, je mag aannemen dat andere vergelijkbare Sennheisers ook zullen bevallen. Denk ik.
Arno schreef:+1 voor de DT990 Pro. Al zijn koptelefoons natuurlijk wel een heel persoonlijke kwestie.
1. hoe het zit is inderdaad wel heel verschillend per koptelefoon, van beyer over-ear weet ik dat het goed zit
2. hoe het klinkt qua frequentieverloop kun je natuurlijk ook instellen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Even afgezien van de "zit" zijn er behoorlijke klankverschillen tussen hoofdtelefoons, ook binnen een merk. Ik al heel wat voorbij zien komen. Akg heeft mij nooit bekoord evenals Beyer Dynamic. Meestal trok ik richting Sennheiser en mijn toppertje was een MB Quart, helaas is die ooit gejat op een klus.
Daar heb je zeker een punt, echter de meeste audiozaken hebben een beperkte collectie.ds23man schreef:Ik zou nooit een hoofdtelefoon kopen via het web, die dingen zijn zo persoonlijk dat je ze echt moet uit proberen.
(zeg eens wat, een stuk of 10, maximaal 20 ?)
Een zaak als Bol.com heeft er ruim 200, en dan komen daar de "oordopjes" ook nog bij.
- mikekiwi
- Contacteer:
Het grappige is overigens wel dat ik afgelopen weekend in China een Takstar HI2050 hoofdtelefoon heb besteld. Een chinese Beyerdynamic-kloon, bedoeld als tijdelijke oplossing, zodat ik rustig op zoek kan naar iets anders.
Anderzijds zijn er ook mods om de membranen te vervangen en zo deze hoofdtelefoon te verbeteren. Dit omdat juist deze hoofdtelefoon bekend staat om zin draagcomfort...
Anderzijds zijn er ook mods om de membranen te vervangen en zo deze hoofdtelefoon te verbeteren. Dit omdat juist deze hoofdtelefoon bekend staat om zin draagcomfort...
Om de een of andere reden komt het woord kokofoon bij mij bovendrijven...mikekiwi schreef:Het grappige is overigens wel dat ik afgelopen weekend in China een Takstar HI2050 hoofdtelefoon heb besteld. Een chinese Beyerdynamic-kloon, bedoeld als tijdelijke oplossing, zodat ik rustig op zoek kan naar iets anders.
Neeeeeeeeee!!!!!!ray5150 schreef:Om de een of andere reden komt het woord kokofoon bij mij bovendrijven...mikekiwi schreef:Het grappige is overigens wel dat ik afgelopen weekend in China een Takstar HI2050 hoofdtelefoon heb besteld. Een chinese Beyerdynamic-kloon, bedoeld als tijdelijke oplossing, zodat ik rustig op zoek kan naar iets anders.
Anderzijds zijn er ook mods om de membranen te vervangen en zo deze hoofdtelefoon te verbeteren. Dit omdat juist deze hoofdtelefoon bekend staat om zin draagcomfort...![]()
![]()
![]()
![]()
- mikekiwi
- Contacteer:
Ik mis geloof ik iets dat ik ook eigenlijk gewoon wil blijven missen...