Komt LEO dan?dre schreef:Niet met een schaafmachine?
Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Iedereen die nog facetten op zijn speakers wil kan in Breda zijn kasten afleveren bij Ray en zijn schaaf! Of link en rechts gelijk worden is echter wel op eigen risico... 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
he, mooi niet. Dat was mijn thema (filter) less is more.Walt schreef:Gelukkig kan ik er nog ingooien:
'less is more!'
Had alleen niet verwacht dat ik na 10 maanden dichter bij 'less' zou zitten dan bij 'more'
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
En dan ondertussen K&Ktjes kopen.......wouter schreef:he, mooi niet. Dat was mijn thema (filter) less is more.Walt schreef:Gelukkig kan ik er nog ingooien:
'less is more!'
![]()
Had alleen niet verwacht dat ik na 10 maanden dichter bij 'less' zou zitten dan bij 'more'![]()
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Zeker
Nu je het er over hebt, wat ook interessant zou zijn is voor de wedstrijd te werken met luidsprekerdoek - heb nog redelijk wat stukken. Daarachter de speakers en laten we er dan ook nog een commerciële speaker tussen zetten. Bijvoorbeeld uit het prijssegment 200-400 euro nieuw. Dan wel een award winnend type. Leuk dat we allemaal wat aan klooien, maar als het niet beter is dan een fabrieksspeaker dan geeft dat ook wel even te denken

Nu je het er over hebt, wat ook interessant zou zijn is voor de wedstrijd te werken met luidsprekerdoek - heb nog redelijk wat stukken. Daarachter de speakers en laten we er dan ook nog een commerciële speaker tussen zetten. Bijvoorbeeld uit het prijssegment 200-400 euro nieuw. Dan wel een award winnend type. Leuk dat we allemaal wat aan klooien, maar als het niet beter is dan een fabrieksspeaker dan geeft dat ook wel even te denken
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Ga nou eens bouwen in plaats van lullen en sjouwen....wouter schreef:Zeker![]()
Nu je het er over hebt, wat ook interessant zou zijn is voor de wedstrijd te werken met luidsprekerdoek - heb nog redelijk wat stukken. Daarachter de speakers en laten we er dan ook nog een commerciële speaker tussen zetten. Bijvoorbeeld uit het prijssegment 200-400 euro nieuw. Dan wel een award winnend type. Leuk dat we allemaal wat aan klooien, maar als het niet beter is dan een fabrieksspeaker dan geeft dat ook wel even te denken![]()
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Wouter, geen angst, mijn speakers verslaan alles wat jij redelijkerwijs naar de luisterdag kunt sjouwen...
En anders hebben we die van Pappeleo nog, die zijn nog een stukje beter!

En anders hebben we die van Pappeleo nog, die zijn nog een stukje beter!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Ja, jullie hebben verdorie goed werk geleverd
Maakt het er niet makkelijker op hier... maar ik vind het leuk de uitdaging aan te gaan
De oppas voor morgen heeft afgebeld, dus morgen niet de geplande bouw dag... helaas weer geen actie in de tent.
Heb je verschil gemerkt met de Audyn Cap Plus by the way?
Maakt het er niet makkelijker op hier... maar ik vind het leuk de uitdaging aan te gaan
De oppas voor morgen heeft afgebeld, dus morgen niet de geplande bouw dag... helaas weer geen actie in de tent.
Heb je verschil gemerkt met de Audyn Cap Plus by the way?
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Je denkt toch niet dat ik echt serieus ga luisteren naar die goedkope speakers?
Daarom zal pappaleo wel winnen, hij heeft ze in de huiskamer staan...
Groetjes Walter
Daarom zal pappaleo wel winnen, hij heeft ze in de huiskamer staan...
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 05 apr 2015, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Walter simuleert alleen.....
Luisteren doen wij voor hem.
Luisteren doen wij voor hem.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Simuleren doe ik ook niet meer, solderen, dat is pas leuk!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Walt schreef:Leo zijn budget is volledig uitgenut, daardoor valt er niks meer te tweaken!
Gewoon out-of-the-box denkenWalt schreef:Daarom zal pappaleo wel winnen, hij heeft ze in de huiskamer staan....
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Maar, wel alleen aan passieve scheidingsfilters.Walt schreef:Simuleren doe ik ook niet meer, solderen, dat is pas leuk!
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
In Breda was een vraag wat een volledig bouwpakket zou gaan kosten
Heb ik dat maar eens op papier gezet
2 Scanspeak 15W8434G00............€59,47 €118,94
2 Vifa DX25TG-09/04...................€24,73 €49,46 dit is nu de DX25TG59-04
2 6,8 Ohm 5W Keramisch..............€0,35 €0,70
2 8,2 Ohm 5W kermaisch..............€0,35 €0,70
2 10uF MKP QS4.........................€4,84 €9,68
2 0.33mH 0.7mm 000-1021...........€1,57 €3,14 (deze spoel heb ik veranderd gezien het prijsverschil met de cored versie)
2 1,8mH Iron cored 000-5199........€4,66 €9,32
2 6,8uF MKP+.............................€16,23 32,46
Subtotaal €224,4
2 Jet-Set 50...........................€18,81 €37,62
1 Damping-10..........................€19,00 €19,00
1 Baf.....................................€2,84 €2,84
18 parker 3x17..........................€0,10 €1,80
1 MDM-5................................€3,56 €3,56
2 T105 terminal.......................€3,99 €7,98
2 OFC speaker kabel 1,5mm²......€1,22 €2,44
Totaal €299,64
Rudy
PS. Twaron is niet meer leverbaar, iets meer BAF toevoegen is mijn remedie.
Heb ik dat maar eens op papier gezet
2 Scanspeak 15W8434G00............€59,47 €118,94
2 Vifa DX25TG-09/04...................€24,73 €49,46 dit is nu de DX25TG59-04
2 6,8 Ohm 5W Keramisch..............€0,35 €0,70
2 8,2 Ohm 5W kermaisch..............€0,35 €0,70
2 10uF MKP QS4.........................€4,84 €9,68
2 0.33mH 0.7mm 000-1021...........€1,57 €3,14 (deze spoel heb ik veranderd gezien het prijsverschil met de cored versie)
2 1,8mH Iron cored 000-5199........€4,66 €9,32
2 6,8uF MKP+.............................€16,23 32,46
Subtotaal €224,4
2 Jet-Set 50...........................€18,81 €37,62
1 Damping-10..........................€19,00 €19,00
1 Baf.....................................€2,84 €2,84
18 parker 3x17..........................€0,10 €1,80
1 MDM-5................................€3,56 €3,56
2 T105 terminal.......................€3,99 €7,98
2 OFC speaker kabel 1,5mm²......€1,22 €2,44
Totaal €299,64
Rudy
PS. Twaron is niet meer leverbaar, iets meer BAF toevoegen is mijn remedie.
Laatst gewijzigd door RumoH op ma 01 jun 2015, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Zo hee, die baspoorten kosten bijna hetzelfde als de tweeters
Deed me ineens denken aan onderstaande argumentatie
Zonder gekheid, ik vind het een mooie combi, die 15W die Vifa DX25Walt schreef:Kijk dit is dan toch een argument om veel duurdere units te gebruiken. De tijd en moeite die gaan zitten in het maken van een mooie kast zijn geheel uit verhouding met de kosten van de units.
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
tja, maar de jetset is dan ook wel de benz onder de br buizen natuurlijk 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Als een Audi fan dat zegt is het dan wel een compliment?
Er kwam in ieder geval genoeg laag uit die poorten als je er bij ging luisteren... Die deden hun werk wel. Ik kan ze niet terugvinden op de rumoh site, maar nu weten we ook weer wat ze kosten. Het baffle-tje erbij is 15,- euro per stuk. Nou, die dingen kun je voor 350,- ongeveer bouwen dan
Er kwam in ieder geval genoeg laag uit die poorten als je er bij ging luisteren... Die deden hun werk wel. Ik kan ze niet terugvinden op de rumoh site, maar nu weten we ook weer wat ze kosten. Het baffle-tje erbij is 15,- euro per stuk. Nou, die dingen kun je voor 350,- ongeveer bouwen dan
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
De Scanspeak is niet voor niets in veel ontwerpen gebruikt. Troels en Tony hebben er ook mee gebouwd. Die van Tony was vorig jaar in Alphen misschien wel de fijnste speaker van de dag.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Er zijn wel wat rare dingen aan de hand met die datasheets...
Het 4 ohm type:http://shop.speakerenco.nl/15w4434g00
Kijk je bij de grafiek van de webshop dan zie je een perfecte driver. Kijk je bij de datasheet die er bij zit en dan zie je op 6kHz een flinke conusresonantie.
Het 4 ohm type:http://shop.speakerenco.nl/15w4434g00
Kijk je bij de grafiek van de webshop dan zie je een perfecte driver. Kijk je bij de datasheet die er bij zit en dan zie je op 6kHz een flinke conusresonantie.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Die Jet Set 50 poorten zijn inderdaad een aardige kostenpost. Hier kan eenvoudig worden bespaard door een wat goedkopere poort erin te zetten.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
In de Scamo van Hobby HIFI hebben ze twee HP50 pijpjes aan elkaar geplakt. Zo heb je ook aan iedere zijde een soort flare
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Klopt, dat is een fraaie en relatief goedkope oplossing!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
