Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Bedankt, nu nog even afwachten wat Wouter en/of Rudy hiervan zeggen!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Natuurlijk, zo spannend maken we het niet. Je mocht de 6,8uF Audyn Cap Plus inzetten en ik denk dat het met 6,9 echt vergelijkbaar is dus geen enkel bezwaar!
Wat blijft is dat jij in het budget ruimte hebt voor de Audyn Cap Plus, ik zou hetwel een bezwaar vinden als iemand nog budget heeft voor een MKT en er een Audyn Cap Plus in zit tijdens de finale
Wat blijft is dat jij in het budget ruimte hebt voor de Audyn Cap Plus, ik zou hetwel een bezwaar vinden als iemand nog budget heeft voor een MKT en er een Audyn Cap Plus in zit tijdens de finale
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Bedankt Wouter,
Ik ga per direct de soldeerbout en lijmpistool opstoken, en ik zal weer eens een foto maken van het filter.
Groetjes Walter
Ik ga per direct de soldeerbout en lijmpistool opstoken, en ik zal weer eens een foto maken van het filter.
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
De 4.7uF + 2.2uF Audyn Plus zitten in het filter. Het past maar net op de bodemplaat (moet tussen de potlood lijnen blijven i.v.m. de steunlatten waarmee de bodemplaat vast zit).
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 05 apr 2015, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Het componenten lijstje is dan:
2x Scanspeak 15W8434G00 2x 60.13 = 120.26 euro
2x Vifa DX25TG-09/04 2x 24.73 = 49.46 euro
4x 5W weerstand keramisch 4x 0.35 = 1.40 euro
2x 10uF Audyn MKP QS 400V 2x 4.84 = 9.68 euro
2x 6.8uF Audyn Cap Plus 800V 2x 14.11 = 28.22 euro
2x 0.33mH Jantzen type 2233 0.7mm kernspoel 2x 1.53= 3.06 euro
2x 2.2mH Jantzen type 5224 1.0mm kernspoel 2x 4.90 euro = 9.80 euro
Totaal 221.88 euro dan resteert nog 3.12 euro, precies genoeg voor een lekker biertje om mijn overwinning te vieren!
Groetjes Walter
2x Scanspeak 15W8434G00 2x 60.13 = 120.26 euro
2x Vifa DX25TG-09/04 2x 24.73 = 49.46 euro
4x 5W weerstand keramisch 4x 0.35 = 1.40 euro
2x 10uF Audyn MKP QS 400V 2x 4.84 = 9.68 euro
2x 6.8uF Audyn Cap Plus 800V 2x 14.11 = 28.22 euro
2x 0.33mH Jantzen type 2233 0.7mm kernspoel 2x 1.53= 3.06 euro
2x 2.2mH Jantzen type 5224 1.0mm kernspoel 2x 4.90 euro = 9.80 euro
Totaal 221.88 euro dan resteert nog 3.12 euro, precies genoeg voor een lekker biertje om mijn overwinning te vieren!
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Om de teleurstelling te verwerken, bedoel je?pappaleo schreef:Die roes van dat biertje zul je nodig hebben![]()
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
We gaan het zien, ik heb 3 zaken aangepast aan de hand van het commentaar uit Alphen:
1) kortere poort
2) kleinere serie spoel
3) veel betere condensator voor de tweeter
Wellicht is dit voldoende om het voordeel mijn kant op te schuiven versus de M.I. of ga jij ook nog zaken verbeteren? Wellicht kan je Wouter zijn tip opvolgen van een betere tweeter en veel goedkoper filter...
@ds23man: eerst maar eens luisteren toch?
Groetjes Walter
1) kortere poort
2) kleinere serie spoel
3) veel betere condensator voor de tweeter
Wellicht is dit voldoende om het voordeel mijn kant op te schuiven versus de M.I. of ga jij ook nog zaken verbeteren? Wellicht kan je Wouter zijn tip opvolgen van een betere tweeter en veel goedkoper filter...
@ds23man: eerst maar eens luisteren toch?
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Ik heb overigens wel het gevoel dat de meesten Pappaleo de overwinning gunnen, dus een meer onafhankelijke eindcommissie zou wel mijn voorkeur verdienen!

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Volgens mij heb je zelf al opgegeven........Walt schreef:
Wellicht is dit voldoende om het voordeel mijn kant op te schuiven versus de M.I. of ga jij ook nog zaken verbeteren?
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Leo zijn speaker heeft één opvallend vrij zwak punt en dat is de kwaliteit van het hoog, en daar heb ik nu juist weer een grote stap gezet met de Audyn Plus condensator, dat gaat bonuspunten opleveren denk ik!
Verder maakt het me niet echt uit wie er wint. Ik vind het juist leuk om te zien in hoeverre die goedkope speakers nog mee kunnen komen met de dure jongens, en dat valt tot nu toe niet tegen.
Groetjes Walter
Verder maakt het me niet echt uit wie er wint. Ik vind het juist leuk om te zien in hoeverre die goedkope speakers nog mee kunnen komen met de dure jongens, en dat valt tot nu toe niet tegen.
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Leo zijn budget is volledig uitgenut, daardoor valt er niks meer te tweaken! 
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Het gaat om het totaalplaatje Walt. De som der delen zeg maar 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Dan neemt zijn lintzaag mee naar Breda, kunnen we luisteren naar de som der delen!Dan schreef:Het gaat om het totaalplaatje Walt. De som der delen zeg maar
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Dan kan ik sowieso nooit winnen inderdaad, ik heb maar 1+1=2 units per kast en Pappaleo heeft er 1+1+1=3...

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Gewoon van boven naar beneden in het midden doorzagen lost dat probleem wel op Walt. 
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Zal in ieder geval wel educatief verantwoord zijn. Een dwarsdoorsnededs23man schreef:Gewoon van boven naar beneden in het midden doorzagen lost dat probleem wel op Walt.
