[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik zie toch wat aflopende randjes op de foto, hoe ga je dit oplossen, plamuur?
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Ray schreef dat hij nog extra 4mm MDF op de achterkant gaat lijmen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Dat las ik, en dan heb je dus een holle ruimte aan de zijkanten of je klemt de plaat overal tegen de kast en de achterkant is niet vlak. Lijkt me enige correctie wel nuttig dus.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Je kan ook nog even de schaaf over het middendeel van de achterkant halen en alles goed vlakken alvorens de 4mm erop te lijmen. Die moet echt goed uniform vastzitten anders vrees ik voor nare resonanties.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
De schuurstof houtlijm optie lijkt me beter dan schaven aan het middengedeelte, een gebed zonder einde als je schaaf zo LEO is 
Jij denkt gewoon dat ik LEO ben.... 
Ik heb dan ook nooit gepretendeerd een houtworm te zijn...
Ik heb dan ook nooit gepretendeerd een houtworm te zijn...
Nou een electrische schaaf is niet een apparaat wat je op je sloffies bediend.
Neem dan een bandschuurmachine.
Neem dan een bandschuurmachine.
Mijn advies: oefenen met apparaten op een minder prestigieus projectje en hier gewoon de schade op een foolproof manier herstellen! Het maakt niet uit of Ray nu een houtworm is of niet, het gaat er om hoe dit tot een zo goed mogelijk eind gebracht wordt toch
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
ik denk niet dat dat van de schaaf gekomen is eerder van een gekantelt schuurblokje....
Dat had je met een lange plank juist voorkomen.
Dat had je met een lange plank juist voorkomen.
Zullen we Ray maar ontzien en de schuld leggen bij het scbhuurpapier van (zo te zien) de Action? Dat werkt natuurlijk niet zulk goedkoop schuurpapier, kijk wat het resultaat is, helemaal scheef!

Dat zal het geweest zijn 
dat schuurpapier van de action was gewoon scheef. Tjah dan kan je er natuurlijk niets aan doen dat het resultaat niet vlak word.
dat schuurpapier van de action was gewoon scheef. Tjah dan kan je er natuurlijk niets aan doen dat het resultaat niet vlak word.
Wellicht kwam het schuurblok ook van de Action, dan heb je scheef op scheef dat kan weer precies recht zijn of, als je pech hebt, dubbel schuin. Ray had dit kunnen voorkomen door de helft van het aantal schuurbewegingen in spiegelbeeld uit te voeren. Op die manier kun je zelfs met het goedkope Action materiaal prima recht schuren....
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Je bedoelt dat Ray inmiddels een vlakke hand zou moeten hebben gekweekt? 
Ik denk dat we Ray niet genoeg credit geven. Waarschijnlijk is het kaarsrecht maar de camera lens vertekend 
Laten doen Walter!Walt schreef:Je bedoelt dat Ray inmiddels een vlakke hand zou moeten hebben gekweekt?
Het blijft stil, ik hoop niet dat Ray nu de achterkant weer aan het schuren is zonder de tips over het Action materiaal te hebben gelezen. Straks is er geen kast meer over... 
- pappaleo
- Contacteer:
Plakken we er toch gewoon weer een laagje hout tegenaan?
Opmerkelijk, wat een heisa jullie kunnen maken over een verloop van minder dan een millimeter, en dan nog aan de achterkant...