De PA90 was uitgerust met die vermaledijde klemmen als luidsprekeraansluiting. Die fransen zijn echt gek, want die dingen zitten met m3 boutjes en moertjes aan de binnenzijde gemonteerd. De bovenste M3 boutjes hebben een dubbelfunctie want ze dienen ook als dekselsluiting ?!?!?!
Hoe krijg je in godsnaam dat moertje (aan de binnenkant) op dat boutje als de deksel er al op zit? Ik heb hem in het verleden ooit dichtgekregen door het moertje met een plakbandje aan de binnenkant te positioneren en dan héél voorzichtig het boutje vanaf de buitenkant erin te draaien. Goed vast kreeg je het niet want het moertje draait natuurlijk gewoon mee.
Loek (cool) had voor mij al eens een paar plaatjes op maat gemaakt die precies op die plek pasten met ingegoten m3 moeren. Laatst heb ik een paar degelijke luidsprekerklemmen weten te bemachtigen en toen vanmorgen de laatste veertjes om mijn oren sprongen besloot ik dat het tijd werd om de nieuwe klemmen eens te monteren. Dat viel eigenlijk reuze mee, want het is prima materiaal, het paste uitstekend en je zit niet te pielen met losse moertjes. Dat is een stuk degelijker.
Voortaan maar niet zo lang wachten met het onderhoud aan de spullen.