http://www.rumoh.eu/nl/scanspeak/1457-s ... 47t00.htmlSSassen schreef:...Ik kan helaas geen nette 17cm woofer met zwarte alu conus vinden.
Nieuwe COAX van seas
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Nieuwe COAX van seas
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
of als t wat minder mag kosten:
http://www.rumoh.eu/nl/subwoofer/3094-w ... 2bd02.html
http://www.rumoh.eu/nl/subwoofer/3094-w ... 2bd02.html
- SSassen
- Contacteer:
Bedankt Henkjan, die eerste valt af (ik zit niet in de directie van de ABN-AMRO verdorie!) die tweede heb ik al eens gebruikt, die kan je niet tot pakweg 200-300Hz laten doorlopen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
waarom overigens persé een alu conus?
er zijn toch ook andere 'rigid' materialen?
Eton hex, div carbon verstevigd papier, etc.
er zijn toch ook andere 'rigid' materialen?
Eton hex, div carbon verstevigd papier, etc.
Ik zeg: de eerste optie van Henkjan. Scanspeak met Seas, wordt mooi. Begin maar alvast met rekenen Sander. En omdat jij toch geen tijd hebt ga ik dan wel bouwen.
Co, doet een oneerbaar voorstel.
Co, doet een oneerbaar voorstel.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ds23man schreef:Die Scanspeak heeft wel een vette breakup rond de 1 Khz.
zal geen probleem opleveren lijkt me zoSSassen schreef:.... de coax doet 200hz-20kHz, de twee woofers 0hz-200hz
- SSassen
- Contacteer:
@Co,
Als jij gaat bouwen/meten wil ik best simuleren enzo, dat doe ik graag voor je.
Mijn eerste opzet is met 2x CA18RNX, prima woofer, feitelijk geen minpunten, smoelt ook prima omdat de korf dezelfde afmetingen heeft als de coax.
Mijn eerste opzet is met 2x CA18RNX, prima woofer, feitelijk geen minpunten, smoelt ook prima omdat de korf dezelfde afmetingen heeft als de coax.
- SSassen
- Contacteer:
Het is dat JBL niets kleiners heeft dan 8", anders kwam je ongetwijfeld daarmee op de proppen.ds23man schreef:Dan neem je toch een Philips woofertje.
- SSassen
- Contacteer:
Die faseplug geeft mij 't idee dat die woofer continue met een erectie rondloopt, met zo'n attitude van 'kijk mij eens, jaa, zie je me'. Daarnaast heeft zo'n faseplug alleen zin in het middengebied t.b.h.v. het afstraalgedrag, daar komt bij dat je feitelijk een lek creëert in de kast, omdat er rondom de faseplug en de luchtspleet geen afdichting zit. En als we puur naar de T&S parameters kijken doet de CA18RNX het beter in een kleinere kast.markbakk schreef:Wat is er nou fout aan een Dayton RS180?
-
wouter
- Ook commercieel actief
Qua laag vind ik de L18 van Seas heel heel heel erg goed in een compacte BR
En voor wat betreft die Wavecor, Hobby Hifi gebruikt hem in de Small Block tot 2 kHz geloof ik. Apart dat jij ervaren hebt dat het niet werkt.
Voor de 'rust' zou ik inderdaad ook een seas 6,5" kiezen. XTZ heeft zwarte conussen van drivers die normaal helemaal niet in zwart geleverd worden...
En voor wat betreft die Wavecor, Hobby Hifi gebruikt hem in de Small Block tot 2 kHz geloof ik. Apart dat jij ervaren hebt dat het niet werkt.
Voor de 'rust' zou ik inderdaad ook een seas 6,5" kiezen. XTZ heeft zwarte conussen van drivers die normaal helemaal niet in zwart geleverd worden...
Voor mij hoeft het geen compacte kast te worden. Liever niet zelf, de ruimte ben je toch wel kwijt. En een poot is zo lelijk.....SSassen schreef:@Co,
Co
- SSassen
- Contacteer:
Wordt zowieso een vloerstaander, bas-reflex of gesloten, allebei is een optie. Gesloten en tegen een muur/hoek van de kamer is een prima optie met voldoende diepgang, bas-reflex voor de grotere huiskamers (+80m^2).cve schreef:Voor mij hoeft het geen compacte kast te worden. Liever niet zelf, de ruimte ben je toch wel kwijt. En een poot is zo lelijk.....SSassen schreef:@Co,
Co
Ik zoek iets voor luisterruimte 10 in Alphen ad Rijn.
dus doe je best.
Co
Co
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je brengt me op een idee: vette 15" onder die Seas.SSassen schreef:Het is dat JBL niets kleiners heeft dan 8", anders kwam je ongetwijfeld daarmee op de proppen.ds23man schreef:Dan neem je toch een Philips woofertje.
- SSassen
- Contacteer:
Hou op schei uit, ga boodschappen doen of zo, het is vrijdagmiddagds23man schreef:Je brengt me op een idee: vette 15" onder die Seas.SSassen schreef:Het is dat JBL niets kleiners heeft dan 8", anders kwam je ongetwijfeld daarmee op de proppen.ds23man schreef:Dan neem je toch een Philips woofertje.![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zit die datasheet nog eens te bekijken, zit niet bij 1 Khz maar bij 10! en dan nog 15 db ook.Henkjan schreef:ds23man schreef:Die Scanspeak heeft wel een vette breakup rond de 1 Khz.zal geen probleem opleveren lijkt me zoSSassen schreef:.... de coax doet 200hz-20kHz, de twee woofers 0hz-200hz
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wordt het niet tijd dat je een simulatiedraadje start? Bouwen komt er toch niet van bij jou.SSassen schreef:Hou op schei uit, ga boodschappen doen of zo, het is vrijdagmiddagds23man schreef:Je brengt me op een idee: vette 15" onder die Seas.SSassen schreef:Het is dat JBL niets kleiners heeft dan 8", anders kwam je ongetwijfeld daarmee op de proppen.![]()
- SSassen
- Contacteer:
Ik heb zat gebouwd het afgelopen jaar, alleen dat heeft niets met audio te makends23man schreef:Bouwen komt er toch niet van bij jou.![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En dan nog lek ook!SSassen schreef:Ik heb zat gebouwd het afgelopen jaar, alleen dat heeft niets met audio te makends23man schreef:Bouwen komt er toch niet van bij jou.![]()