Philips Vintage midwoofer op PE
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Philips Vintage midwoofer op PE
https://www.parts-express.com/philips-a ... d--299-361
Da's een gouwe ouwe, wie maakt er wat leuks mee? Eenvoudige dome tweeter erbij en succes gegarandeerd!
Da's een gouwe ouwe, wie maakt er wat leuks mee? Eenvoudige dome tweeter erbij en succes gegarandeerd!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Re: Philips Vintage midwoofer op PE
Het geluid van de oudere uitvoering met de papieren spreekspoelhouder is belachelijk goed, op 6 db gefilterd met een goede dome tweeter er bij weet je niet wat je hoort.
Alles wordt dan met het grootste gemak weergegeven en de weergave is heel transparant.
Ik weet niet hoe deze uitvoering met de aluminium spreekspoelhouder klinkt.
Alles wordt dan met het grootste gemak weergegeven en de weergave is heel transparant.
Ik weet niet hoe deze uitvoering met de aluminium spreekspoelhouder klinkt.
Zeker leuk om daar iets mee te doen gezien de prijs, alleen jammer dat de BTW en invoerkosten zo hoog liggen
maakt het gelijk weer minder aantrekkelijk.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- SSassen
- Contacteer:
Zoiets erbij en dan filteren op iets van 2.5kHz 2e orde, of met iets hogere vervorming 2.5kHz 1e orde?
https://www.parts-express.com/tymphany- ... --264-1386
https://www.parts-express.com/tymphany- ... --264-1386
Ik heb de originele gecombineerd met een faital waveguide & Tangband tweeters, speelt heerlijk. Staan prominent in de huiskamer en hebben de Infinity's verdrongen bij vrienden thuis.
De AD7066W(4/MFB) zit ook in de MFB-541, waar die eigenlijk een veel te zuivere bas levert, zodat ie niet bepaald "krachtig" klinkt door het ontbreken van vervorming.
Je hebt dan de neiging om hem harder te zetten en dan klapt ie meteen tegen de magneet bij lage bassen.
Ook in een basreflex-kast zonder MFB gebeurt dit gauw, je moet 'm dus niet te hard zetten.
Zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view, beneden in het midden staat de MFB-541 en rechtsboven de AD7066 in een basreflex-kast.
Je hebt dan de neiging om hem harder te zetten en dan klapt ie meteen tegen de magneet bij lage bassen.
Ook in een basreflex-kast zonder MFB gebeurt dit gauw, je moet 'm dus niet te hard zetten.
Zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view, beneden in het midden staat de MFB-541 en rechtsboven de AD7066 in een basreflex-kast.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En maar hopen dat de rubber rolranden niet teveel zijn uitgehard. Tis wel hele oude productie.......
- SSassen
- Contacteer:
Niet zo pessimistisch Gerhard, voor $20 kan je je feitelijk geen buil vallen, toch?ds23man schreef:En maar hopen dat de rubber rolranden niet teveel zijn uitgehard. Tis wel hele oude productie.......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Bouw je een centerspeaker?SSassen schreef:Niet zo pessimistisch Gerhard, voor $20 kan je je feitelijk geen buil vallen, toch?ds23man schreef:En maar hopen dat de rubber rolranden niet teveel zijn uitgehard. Tis wel hele oude productie.......
- SSassen
- Contacteer:
Omdat je 't vraagt: ik heb d'r twee, één centerspeaker bestaat uit 4x CA18RNX en een Seas DXT tweeter, de andere uit 4x CA22RNY met een Seas T35C002 tweeter voorzien van een wave guide.ds23man schreef:Bouw je een centerspeaker?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Die zijn al gebouwd Sander, dus dat niet het antwoord op de vraag...... 
- SSassen
- Contacteer:
Nou als ik heel eerlijk ben (dat ben ik feitelijk altijd, behalve als de BCV vraagt of ik de bril naar beneden heb gedaan na het plassen), bestaan die alleen nog in de vorm van simulatie en een hele berg drivers in een doos.ds23man schreef:Die zijn al gebouwd Sander, dus dat niet het antwoord op de vraag......
Cool, een van de beste 17cm woofertjes die Flipse ooit gemaakt heeft
Group-buy inderdaad
Group-buy inderdaad
Dat is typisch voor die oude Flipse speakers met papieren drager.Olaf Markus schreef:Het geluid van de oudere uitvoering met de papieren spreekspoelhouder is belachelijk goed
Ik heb ook een stuk of 8 van die oude polycarbonat domes met papieren drager, mits juist ingebouwd meten en klinken ze verdomd goed.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Dat is de AD160T4. Of 8 en AD161
Ik bezit er nog een aardige collectie van.
Dat is 'm, check mijn bevindingen hierOlaf Markus schreef:Dat is de AD160T4. Of 8 en AD161
viewtopic.php?f=3&t=9557&hilit=ad0160+T4&start=50
Ik ken de philips 1" domes niet anders dan met papieren spreekspoeldrager.
Ook de latere 'silk' domes en de nog latere silk soft-domes hebben papieren spr sp dragers.
De 3/4" domes ook.
Ook de latere 'silk' domes en de nog latere silk soft-domes hebben papieren spr sp dragers.
De 3/4" domes ook.
Dat zou wel eens kunnen kloppen viewtopic.php?f=4&t=18744Jerommel schreef:Ik ken de philips 1" domes niet anders dan met papieren spreekspoeldrager.
De 3/4" domes ook.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Hoi Arjank.arjank schreef:Dat is 'm, check mijn bevindingen hierOlaf Markus schreef:Dat is de AD160T4. Of 8 en AD161
viewtopic.php?f=3&t=9557&hilit=ad0160+T4&start=50
Uiteraard was ik al bekend met jouw topic, dit omdat ik al vanuit mijn jeugd een voorliefde heb voor juist deze units.
De polycarbonaat domes hebben zo'n bijzondere open en realistische weergave, ik heb daar altijd een voorliefde voor gehad.
Het verbaast mij tevens dat ik er nog nooit ééntje stuk heb weten te spelen, ondanks dat ze hier aardig op hun donder krijgen.
Ik denk dat Philips in die tijd heel goed wist hoe ze goede drivers moesten bouwen.
En die 2 inch middentoners? Is dat wat? Ze zien er imposant uit maar heb ze zelf eigenlijk nooit gehoord.