audio installatie inbouwen

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Ik heb een speaker set gekocht en een autoradio en ben opzoek naar advies hoe ik het geheel moet installeren en aansluiten
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Dit zijn de spullen die ik heb
Bijlagen
20150331_200230.jpg
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Dit zijn de spullen die ik heb
Bijlagen
20150331_200230.jpg
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Dit zijn de spullen die ik heb
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Dit zijn de spullen die ik heb
Bijlagen
20150331_200230.jpg
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Dit zijn de spullen die ik heb
Bijlagen
20150331_200230.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4780
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door Olaf Analogue »

4 autoradio's dat wordt een hoop herrie :rock:
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Dit zijn de speakers
Bijlagen
20150331_200238.jpg
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Haha sorry ben nieuw op forum en wist nog niet helemaal hoe het werkte :/
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door sander1238 »

je hebt ook speakers liggen voor 4 auto's, begin eens met dat composet voorin en de sub achterin, kijk eerst eens hoe dat klinkt.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door beijert »

Nou ja, het legt je berichtencounter geen windeieren in ieder geval.

Er zijn leuke sets op de markt met al het nodige aansluitmateriaal bij elkaar voor niet te veel geld. Dat zal het al makkelijker maken.

Wanneer je googled op car audio schema (bijvoorbeeld) kom je mooie illustraties tegen van hoe apparatuur als deze geinstalleerd kan worden. Kom je daar niet uit lijkt het handig iemand er bij te hebben die je kan helpen in plaats van fora te raadplegen.
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Ik wil graag de 2 ronde voorin met de tweeters
2 ovale achterin en de sub achterin

(Het moet in mijn kever uit 1972 gebouwd worden :/)
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door beijert »

Heb je het timmerwerk al klaar of moet je daar nog mee beginnen? Alle kabels zullen ook nog getrokken moeten worden denk ik?
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Zo zou ik het willen aansluiten
Bijlagen
20150329_172616.jpg
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Dit schema heb ik zelf al getekend kan iemand mij vertellen of dit goed is
Bijlagen
IMG-20150325-WA0021.jpg
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

De kabels trekken lukt me wel het gaat meer om het basis principe van het aansluiten en de spullen die ik nodig heb
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door beijert »

Die twee blokjes met amp zijn nog losse versterkers die niet op de foto staan?
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Ik had het opgezocht maar de 2 groene blokjes op de foto zijn zover ik weet ook versterkers
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door beijert »

Ik denk dat het scheidingsfilters zijn voor de composet. Maar je radio levert zat vermogen dus de lijnen die daar lopen voor de voeding kan je wegstrepen.

Volgens mij ben je er dan al.
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Je bedoeld de kabels van accu naar die scheidingsfikters

Heb je misschien ook advies welke kabels ik het best kan gebruiken om dit allemaal aan te sluiten
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door beijert »

Yep, en die andere draden zijn dan vanuit de versterker in de radio zelf.

Ik heb zelf zo'n standaard setje gekocht met voedings kabels en zekering e.d. Voor de luidsprekers gewoon een rol standaard luidspreker draad van voldoende lengte.
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

Dus de versterker zelf hoeft ook niet rechtstreeks op de accu aangesloten te worden dat gaat via de radio?

Heb je die kabels op internet besteld zo ja heb je dan een link naar de site
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door beijert »

De versterker moet wel zijn eigen voeding hebben, enkel die kleine kastjes zijn onderdeel van de compo set en moeten dus tussen de speakeruitgang van de radio en speakerunits zelf.

De kabels zijn overal wel te vinden, zelfs de kijkshop heeft van die complete sets. Alle waar naar zijn geld uiteraard.

De accu zit achterin?
fons
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 19:57

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door fons »

De accu ligt bij een kever onder de achterbank
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: audio installatie inbouwen

Bericht door Jerommel »

Dat komt goed uit, van die accu.

Maar je moet een eigen behuizing maken voor die sub, anders blaast ie je ovalen nog uit de plank....
Plaats reactie