Ik ben geen zelfbouwer maar wil graag mijn recent aangeschafte "standaard" CD304MKII upgraden door iemand anders. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Graag zou ik willen weten welke het meeste resultaat zal hebben en betaalbaar is en of er mensen zijn in de buurt avn zuidlaren die dit werk zien zitten. Ik geloof dat we dan in termen als tent en opa2604 enzo terechtkomen. Nog even voor de duidelijkheid ik ken het vakjargon niet....
Philips CD304 MKII modificatie
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Philips CD304 MKII modificatie
Hallo, zelfbouwers!
Ik ben geen zelfbouwer maar wil graag mijn recent aangeschafte "standaard" CD304MKII upgraden door iemand anders. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Graag zou ik willen weten welke het meeste resultaat zal hebben en betaalbaar is en of er mensen zijn in de buurt avn zuidlaren die dit werk zien zitten. Ik geloof dat we dan in termen als tent en opa2604 enzo terechtkomen. Nog even voor de duidelijkheid ik ken het vakjargon niet....
Ik ben geen zelfbouwer maar wil graag mijn recent aangeschafte "standaard" CD304MKII upgraden door iemand anders. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Graag zou ik willen weten welke het meeste resultaat zal hebben en betaalbaar is en of er mensen zijn in de buurt avn zuidlaren die dit werk zien zitten. Ik geloof dat we dan in termen als tent en opa2604 enzo terechtkomen. Nog even voor de duidelijkheid ik ken het vakjargon niet....
Re: Philips CD304 MKII modificatie
De CD304 MKII is uitgevoerd met een TDA1541 DAC en daarmee heb je een goede basis voor een mooie speler.
Er is heel veel mogelijk.
Tentlabs clock inbouwen
in NOS mode zetten (non oversampling door het digitale filter SAA7220 te passeren)
beter opamps in het analoge circuit
verder kritisch kijken naar de voeding, en condensatoren vernieuwen.
nog een stap verder is de gehele analoge kant vervangen gevolgd door een passieve IV converter met een apart opgebouwd versterkertrapje. Het voordeel van de laatste is dat langs passieve weg het signaal is ontdaan van HF rommel en de achterliggende versterkertrap meer rust krijgt.
Als alternatief voor het digitale filter is ook asynchrone upsampling mogelijk, daarbij wordt het geupsampled naar 192KHz
tot slot het apparaat voorzien van deugdelijke vergulde aansluitingen (WBT of zo) en een Euro aansluiting voor een netkabel.
Ik wil de klus best voor je uitvoeren maar woon niet echt in de buurt.
Er is heel veel mogelijk.
Tentlabs clock inbouwen
in NOS mode zetten (non oversampling door het digitale filter SAA7220 te passeren)
beter opamps in het analoge circuit
verder kritisch kijken naar de voeding, en condensatoren vernieuwen.
nog een stap verder is de gehele analoge kant vervangen gevolgd door een passieve IV converter met een apart opgebouwd versterkertrapje. Het voordeel van de laatste is dat langs passieve weg het signaal is ontdaan van HF rommel en de achterliggende versterkertrap meer rust krijgt.
Als alternatief voor het digitale filter is ook asynchrone upsampling mogelijk, daarbij wordt het geupsampled naar 192KHz
tot slot het apparaat voorzien van deugdelijke vergulde aansluitingen (WBT of zo) en een Euro aansluiting voor een netkabel.
Ik wil de klus best voor je uitvoeren maar woon niet echt in de buurt.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Cd304mk2 is echt een mooie speler , klinkt goed en gebouwd zoals het hoort dus zwaar en degelijk .
Mijn cd304mk2 is ook flink aan verbeterd
voeding met schuko 230V stekker
Diverse beads bij 230
304 kwaaltje verholpen: doorsolderingen PCBs uitgeboord en koperdraad in gesoldeerd.
CDM 1 onderlager, gereinigd, nieuw gesmeerd en afgesteld.
Laserstroom gesteld
Diverse condensatoren in PS vernieuwd, elna, panasonic etc.
BYV dioden in PS
Oscons bij digitale chips, en beads
Diverse stopweerstanden in dig. datalijnen
IC voetjes met betere opamps (THS4032)
Goede ontkoppeling IV
MKP koppel C 's
Goede Tulpsstekers
Ontkopp rond dac met wima
Kwak klok 7, zelf ontworpen print (TCI) en geetst, heeft smd chip,
1/2 klok aan SAA7210/7220 met deler vanaf klok
Demodulator reclock vanaf kwak naar 1541
Dig out die ellendige trafo eruit
uiterlijk heeft de 304 16bitter notenhouten zijpanelen, en het altijd verkleurde ruitje is vernieuwd, mooi strak dik perspex in gezet (gefreesd en gepolijst glaasje) .
Alleen nog een tda1541S1 dac chip maar die kosten al snel €100
Mijn cd304mk2 is ook flink aan verbeterd
voeding met schuko 230V stekker
Diverse beads bij 230
304 kwaaltje verholpen: doorsolderingen PCBs uitgeboord en koperdraad in gesoldeerd.
CDM 1 onderlager, gereinigd, nieuw gesmeerd en afgesteld.
Laserstroom gesteld
Diverse condensatoren in PS vernieuwd, elna, panasonic etc.
BYV dioden in PS
Oscons bij digitale chips, en beads
Diverse stopweerstanden in dig. datalijnen
IC voetjes met betere opamps (THS4032)
Goede ontkoppeling IV
MKP koppel C 's
Goede Tulpsstekers
Ontkopp rond dac met wima
Kwak klok 7, zelf ontworpen print (TCI) en geetst, heeft smd chip,
1/2 klok aan SAA7210/7220 met deler vanaf klok
Demodulator reclock vanaf kwak naar 1541
Dig out die ellendige trafo eruit
uiterlijk heeft de 304 16bitter notenhouten zijpanelen, en het altijd verkleurde ruitje is vernieuwd, mooi strak dik perspex in gezet (gefreesd en gepolijst glaasje) .
Alleen nog een tda1541S1 dac chip maar die kosten al snel €100
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Heren, dank voor jullie feedback. Ik heb inmiddels zelf iemand in de buurt gevonden die ook op dit forum actief is en relatief dicht bij mij in de buurt woont. Hij gaat een voorstel doen voor een aantal modificaties.
Eens kijken of zoiets betaalbaar is
of niet 
Eens kijken of zoiets betaalbaar is
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Op MP staat de mijne te koop .mjo schreef:Heren, dank voor jullie feedback. Ik heb inmiddels zelf iemand in de buurt gevonden die ook op dit forum actief is en relatief dicht bij mij in de buurt woont. Hij gaat een voorstel doen voor een aantal modificaties.
Eens kijken of zoiets betaalbaar isof niet
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Heb je toevallig nog 1 liggen of wie heeft dit voor je gemaakt?bas focal m180 schreef:en het altijd verkleurde ruitje is vernieuwd, mooi strak dik perspex in gezet (gefreesd en gepolijst glaasje) .
Wat is de dikte van het perspex en waarmee is dit gepolijst?
Re: Philips CD304 MKII modificatie
volgens mij heb ik contact met de modificator van de speler die jij nu te koop hebtbas focal m180 schreef:Op MP staat de mijne te koop .mjo schreef:Heren, dank voor jullie feedback. Ik heb inmiddels zelf iemand in de buurt gevonden die ook op dit forum actief is en relatief dicht bij mij in de buurt woont. Hij gaat een voorstel doen voor een aantal modificaties.
Eens kijken of zoiets betaalbaar isof niet
its a small world afterall zeggen ze wel eens
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Je moet de SAA7210 zijn eigen 5 V regelaar geven.
De opampje van linker en rechter kanaal hun eigen +/- 12 V regelaar geven.
Kost weinig, goede verbetering.
Lees het verhaal van Cory Greenberg in StereoPhile : Homemade bufferd preamp maar eens.
Gr Peter
De opampje van linker en rechter kanaal hun eigen +/- 12 V regelaar geven.
Kost weinig, goede verbetering.
Lees het verhaal van Cory Greenberg in StereoPhile : Homemade bufferd preamp maar eens.
Gr Peter
- Bijlagen
-
- Aunt Corey.doc
- (189.5 KiB) 910 keer gedownload
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Van de dubbele opamp alleen de voorste gebruiken met daarover de IV weerstand van 1k5 en een polysytreen Ctje van 1 nF van daaruit direct naar de uitgang met weerstand van ca 130 ohm en dan een goede condensator bv 2,2 uF KP-SN.
Zie verhaal van Pedja Rogic.
Zie verhaal van Pedja Rogic.
- Bijlagen
-
- Philips CD304 MkII Modifying Pedja Rogic.doc
- (451.5 KiB) 760 keer gedownload
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Verder de DAC de + /- 5 V zijn eigen spanningsregelaar geven en aftakken van de +/- 12 V (Net als in de Sony ESD222 en 227). Mark Levinson gebruikt de LM2937 en de LM2990 in de ML380. Yamamoto gebruikt in zijn DAC ook de LM2937 regelaars.
De andere spanningsregelaars ook vervangen.
De andere spanningsregelaars ook vervangen.
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Als je de SAA7220 verwijderd kun je een eigen klokje plaatsen en de SAA 7210 rechtstreeks voeden met 11 MHz(Ik gebruik de Flea ) met daarachter een 4 deler volgens het schema van Pedja Rogic. Zie bijlage. en die naar de DAC sturen op pin 2/4. Zo maak je een masterklok.
Klinkt weer beter.
Klinkt weer beter.
- Bijlagen
-
- Philips CD960 Clocking Pedja Rogic.doc
- (339 KiB) 1160 keer gedownload
Re: Philips CD304 MKII modificatie
De Ctje van de dac van vervangen door PPS volgens bijlage.
- Bijlagen
-
- 1541 clocking_03.2ver.pdf
- (226.32 KiB) 6808 keer gedownload
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Dank voor het delen van je informatie.
Echt mooie speler, ik heb hem weggedaan omdat ik nog meer mooie spelers heb staan.
Echt mooie speler, ik heb hem weggedaan omdat ik nog meer mooie spelers heb staan.
Re: Philips CD304 MKII modificatie
5V naar 7210 en 7220 al eens gedaan in een CD 880 middelws een shunt regelaar (mooie mod)
IV met allerlei opamps (THS weer en de enkele versie van LM4562 als buffer met aparte voeding (eringa mod) ik kan met en zonder uitgangs C/ buffer uitsturen.
Kwak clock 7 met deler naar 7210 en 7220, dem reclock, etc.
Ik hekel non-os
Draai bijna nooit CD's meer de 880 staat stof te happen..
IV met allerlei opamps (THS weer en de enkele versie van LM4562 als buffer met aparte voeding (eringa mod) ik kan met en zonder uitgangs C/ buffer uitsturen.
Kwak clock 7 met deler naar 7210 en 7220, dem reclock, etc.
Ik hekel non-os
Draai bijna nooit CD's meer de 880 staat stof te happen..
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Philips CD304 MKII modificatie
Als jij hem aanbied voor €50,- aan mij dan is ie zo weg.buisje schreef:Draai bijna nooit CD's meer de 880 staat stof te happen..
Re: Philips CD304 MKII modificatie
+1bas focal m180 schreef:Als jij hem aanbied voor €50,- aan mij dan is ie zo weg.buisje schreef:Draai bijna nooit CD's meer de 880 staat stof te happen..
