[langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door hannesie »

Blauw tandje?
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

knuisje schreef:
Leuk! Wat doet het printje in het midden precies?
Intelligente (atmega328p) noodstroomvoorziening met shutdown trigger voor Raspberry Pi

http://www.lowpowerlab.com/mightyboost/
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Beste mensen, ik zoek voor de streamer nog een goede lineair PSU ontwerp die zo'n 2A / 5V kan leveren. De meeste goede ontwerpen die ik tegen kom gaan vaak niet verder dan 1A.. Iemand een tip?

Deze wil ik dan gaan gebruiken voor alle ondersteunende -digitale- modules. Raspberry Pi, Amanero, Microcontroller board. Kan toch geen kwaad om deze modules vanuit 1 / dezelfde PSU te gaan voeden?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kappa7 »

Meerdere voedingen is vaak beter.
Zelfs binnen een Dac loont het om elk onderdeel zijn eigen voeding te geven.
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Kappa7 schreef:
Meerdere voedingen is vaak beter.
Zelfs binnen een Dac loont het om elk onderdeel zijn eigen voeding te geven.
Thx. Ja, en dat maakt het dan gelijk een stuk makkelijker n x 1A

Dus paar van deze jongens, bijvoorbeeld? http://www.diyinhk.com/shop/audio-kits/ ... -1ax4.html

Of deze.... Salas' http://www.diyaudio.com/forums/group-bu ... g-152.html
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Ik heb hier het eagle schema's van de Moteino MEGA controller die ik ik ga 'prikken' op de AFDAC2 Controller basisprint die ik aan het ontwikkelen ben. De bedoeling is dat er dan een Controller PCB ontstaat die pin-compatible is met de originele Controller print van Knuisje maar dan met een ATMEGA1284p als 'hart' met een RFM69 radiotranciever.

Wat betreft die compatibiliteit is het even uitkijken omdat de Controller van knuisje met 5V logische niveaus werkt en de Moteino Mega met 3.3V (o.a. ivm de RFM69 transceiver die niet anders kan). Het schema van de controller basisprint is nog niet af en ook nog niet 100% door mij nagerekend en gecontroleerd.

Ondertussen is elk commentaar welkom!
AFDAC2 Compatible MEGA controller basisprint - draft
AFDAC2 Compatible MEGA controller basisprint - draft
lowpowerlab.com MoteinoMEGA
lowpowerlab.com MoteinoMEGA
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Eerste versie voor de stand-by PSU (gemodificeerde Switchmote PSU van Lowpowerlabs.com) wil ik jullie ook niet onthouden. Ook deze is uC gestuurd; ben er gek op.

Ik denk niet dat dit al de definitieve versie is, ben n.l. nog aan het nadenken over de logische taakverdeling tussen de AFDAC controller, deze PSU en de intelligente Raspberry Pi Booster Controller.

Maar voor vandaag is dit de stand van zaken:
StandbyPSU_uC_Trigger_sch_1v2.png
StandbyPSU_uC_Trigger_brd_1v2.png
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door knuisje »

Ziet er goed uit. De Afdac controller heeft een I2C levelconverter aan boord van 5V naar 3.3V en vv.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Barry2001 »

Misschien dat dikke 'L' spoor op de andere laag? Dan kan het relais daarlangs, ben je van die omweg af..
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Hi Barry. Dank je voor de tip!

Wat ik heb geprobeerd te doen, is waar L en N sporen bij elkaar in de buurt komen ze op tegenovergestelde zijdes te laten lopen. Soort geforceerde -extra- isolatie.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Barry2001 »

Ok, maar je gaat toch langs die 'N' via, dus daar ben je de isolatie alweer kwijt, die 'zie' je immers op beide lagen.
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Barry2001 schreef:
Ok, maar je gaat toch langs die 'N' via, dus daar ben je de isolatie alweer kwijt, die 'zie' je immers op beide lagen.
Tja. Daar heb je dus een punt! :think: :think: Gaat mee in de volgende revisie van de print. Dank je!
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

Nou mensen. Witte rook (figuurlijk!!).

Voedingsgedeelte voor het eerst aan het net gehangen en gemeten. Alles lijkt in 1x goed :yeah:

Op X2 van de voedingsprint meet ik echter niet +/- 14.5V zoals in de handleiding staat maar +/- 15.5V Zou dit een probleem kunnen gaan vormen denken jullie?
PSU Test
PSU Test
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door knuisje »

Heb je de juiste componentwaardes toegepast?
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

OK. Ik denk inderdaad dat ik vanavond het schema er maar eens ga bij pakken en e.e.a. controleren. Ik begon te twijfelen omdat op de opdruk van de print 15V staat, in de handleiding 14.5 dus ik had nog de stille hoop dat het niet heel erg nauw luisterde :lol:
Kaalabs
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 14:51

Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player

Bericht door Kaalabs »

knuisje schreef:
Heb je de juiste componentwaardes toegepast?
Ik heb alles gecheckt a.d.h.v. schema. R13 en R10 omgekeerd o.b.v. outline. Dat gaf een zeer vreemd resultaat.... 19.5V, -15.5V. Toen kwam ik er achter dat de opdruk op de PCB afwijkt t.o.v. de outline in de documentatie.

Bij het opbouwen heb ik de opdruk op de PCB aangehouden en als ik nu 'spoorzoekertje' op de PCB speel, lijkt de opdruk op de PCB ook correct te zijn.

Kan iemand bevestigen dat de PCB opdruk de juiste is en niet de PCB Outline in de documentatie, dan draai ik R10 en R13 weer om. Ben ik wel weer terug op de +/- 15.5V output op X2 met gecheckte componentwaarden....
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”