[langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Moderator: Beheerdersteam
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Intelligente (atmega328p) noodstroomvoorziening met shutdown trigger voor Raspberry Piknuisje schreef:Leuk! Wat doet het printje in het midden precies?
http://www.lowpowerlab.com/mightyboost/
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Beste mensen, ik zoek voor de streamer nog een goede lineair PSU ontwerp die zo'n 2A / 5V kan leveren. De meeste goede ontwerpen die ik tegen kom gaan vaak niet verder dan 1A.. Iemand een tip?
Deze wil ik dan gaan gebruiken voor alle ondersteunende -digitale- modules. Raspberry Pi, Amanero, Microcontroller board. Kan toch geen kwaad om deze modules vanuit 1 / dezelfde PSU te gaan voeden?
Deze wil ik dan gaan gebruiken voor alle ondersteunende -digitale- modules. Raspberry Pi, Amanero, Microcontroller board. Kan toch geen kwaad om deze modules vanuit 1 / dezelfde PSU te gaan voeden?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Meerdere voedingen is vaak beter.
Zelfs binnen een Dac loont het om elk onderdeel zijn eigen voeding te geven.
Zelfs binnen een Dac loont het om elk onderdeel zijn eigen voeding te geven.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Thx. Ja, en dat maakt het dan gelijk een stuk makkelijker n x 1AKappa7 schreef:Meerdere voedingen is vaak beter.
Zelfs binnen een Dac loont het om elk onderdeel zijn eigen voeding te geven.
Dus paar van deze jongens, bijvoorbeeld? http://www.diyinhk.com/shop/audio-kits/ ... -1ax4.html
Of deze.... Salas' http://www.diyaudio.com/forums/group-bu ... g-152.html
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ik heb hier het eagle schema's van de Moteino MEGA controller die ik ik ga 'prikken' op de AFDAC2 Controller basisprint die ik aan het ontwikkelen ben. De bedoeling is dat er dan een Controller PCB ontstaat die pin-compatible is met de originele Controller print van Knuisje maar dan met een ATMEGA1284p als 'hart' met een RFM69 radiotranciever.
Wat betreft die compatibiliteit is het even uitkijken omdat de Controller van knuisje met 5V logische niveaus werkt en de Moteino Mega met 3.3V (o.a. ivm de RFM69 transceiver die niet anders kan). Het schema van de controller basisprint is nog niet af en ook nog niet 100% door mij nagerekend en gecontroleerd.
Ondertussen is elk commentaar welkom!
Wat betreft die compatibiliteit is het even uitkijken omdat de Controller van knuisje met 5V logische niveaus werkt en de Moteino Mega met 3.3V (o.a. ivm de RFM69 transceiver die niet anders kan). Het schema van de controller basisprint is nog niet af en ook nog niet 100% door mij nagerekend en gecontroleerd.
Ondertussen is elk commentaar welkom!
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Eerste versie voor de stand-by PSU (gemodificeerde Switchmote PSU van Lowpowerlabs.com) wil ik jullie ook niet onthouden. Ook deze is uC gestuurd; ben er gek op.
Ik denk niet dat dit al de definitieve versie is, ben n.l. nog aan het nadenken over de logische taakverdeling tussen de AFDAC controller, deze PSU en de intelligente Raspberry Pi Booster Controller.
Maar voor vandaag is dit de stand van zaken:
Ik denk niet dat dit al de definitieve versie is, ben n.l. nog aan het nadenken over de logische taakverdeling tussen de AFDAC controller, deze PSU en de intelligente Raspberry Pi Booster Controller.
Maar voor vandaag is dit de stand van zaken:
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ziet er goed uit. De Afdac controller heeft een I2C levelconverter aan boord van 5V naar 3.3V en vv.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Misschien dat dikke 'L' spoor op de andere laag? Dan kan het relais daarlangs, ben je van die omweg af..
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Hi Barry. Dank je voor de tip!
Wat ik heb geprobeerd te doen, is waar L en N sporen bij elkaar in de buurt komen ze op tegenovergestelde zijdes te laten lopen. Soort geforceerde -extra- isolatie.
Wat ik heb geprobeerd te doen, is waar L en N sporen bij elkaar in de buurt komen ze op tegenovergestelde zijdes te laten lopen. Soort geforceerde -extra- isolatie.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ok, maar je gaat toch langs die 'N' via, dus daar ben je de isolatie alweer kwijt, die 'zie' je immers op beide lagen.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Tja. Daar heb je dus een punt!Barry2001 schreef:Ok, maar je gaat toch langs die 'N' via, dus daar ben je de isolatie alweer kwijt, die 'zie' je immers op beide lagen.
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Nou mensen. Witte rook (figuurlijk!!).
Voedingsgedeelte voor het eerst aan het net gehangen en gemeten. Alles lijkt in 1x goed
Op X2 van de voedingsprint meet ik echter niet +/- 14.5V zoals in de handleiding staat maar +/- 15.5V Zou dit een probleem kunnen gaan vormen denken jullie?
Voedingsgedeelte voor het eerst aan het net gehangen en gemeten. Alles lijkt in 1x goed
Op X2 van de voedingsprint meet ik echter niet +/- 14.5V zoals in de handleiding staat maar +/- 15.5V Zou dit een probleem kunnen gaan vormen denken jullie?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Heb je de juiste componentwaardes toegepast?
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
OK. Ik denk inderdaad dat ik vanavond het schema er maar eens ga bij pakken en e.e.a. controleren. Ik begon te twijfelen omdat op de opdruk van de print 15V staat, in de handleiding 14.5 dus ik had nog de stille hoop dat het niet heel erg nauw luisterde 
Re: [langlopend] AFDAC2 + Raspberry Pi Network Player
Ik heb alles gecheckt a.d.h.v. schema. R13 en R10 omgekeerd o.b.v. outline. Dat gaf een zeer vreemd resultaat.... 19.5V, -15.5V. Toen kwam ik er achter dat de opdruk op de PCB afwijkt t.o.v. de outline in de documentatie.knuisje schreef:Heb je de juiste componentwaardes toegepast?
Bij het opbouwen heb ik de opdruk op de PCB aangehouden en als ik nu 'spoorzoekertje' op de PCB speel, lijkt de opdruk op de PCB ook correct te zijn.
Kan iemand bevestigen dat de PCB opdruk de juiste is en niet de PCB Outline in de documentatie, dan draai ik R10 en R13 weer om. Ben ik wel weer terug op de +/- 15.5V output op X2 met gecheckte componentwaarden....
