Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door dre »

Mischien Wallo,Leo en ik op een wc met de wedstrijdspeakers? :lagge:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
pappaleo schreef:
Ik neem een paar mooie luidsprekers mee *)

Als je verschillen kan horen op een budgetluidspreker, dan weet je zeker dat het de moeite waard is, toch?

*) Ik ga maar weer eens even wat doen :mrgreen:
En dat is nou zonde.....
Het maximale er uit trekken,da's pas leuk. :mrgreen:
Jij bent degene die de inzet van budgetspeakers voor het dac-vergelijk niet waard vond :hide:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RNacoustics »

mikekiwi schreef:
Hieronder de 1e versie van het programma voor aankomende zaterdag. We hebben ons best gedaan om alles erin mee te nemen wat er is aangemeld en ook met wensen qua timing en ruimtes rekening te houden.
Mocht je betere ideeën hebben of zien dat je set in een combinatie/tijdslot is terechtgekomen die niet haalbaar is, laat het dan even weten. Het is nog niet definitief, dus waar mogelijk en nodig kunnen we nog schuiven.
Edoch, we kunnen niet iedereen op alle punten tevredenstellen, we gaan echter een goede poging wagen.

Het DAC-vergelijk is gekoppeld aan de luistersessie van de set van RN Acoustics, die sessie duurt nu in totaal 1,5 uur.

In onderstaand programma is ruimte 7 (voor de bezoekers van vorig jaar: die halfronde ruimte met de palen) niet vermeld. Deze is wel gewoon gehuurd, maar is vooralsnog volledig beschikbaar voor praten, uitstallingen, verkoopwaar, etc. . Er zijn hier dus geen luistersessies gepland.
Programma1.png
Jij geeft aan dat ik totaal 1,5 uur ingepland staat, maar zie dat niet terug in het overzicht :!:
13.30 uur staat Geenius gepland.

Roland
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
dre schreef:
pappaleo schreef:
Ik neem een paar mooie luidsprekers mee *)

Als je verschillen kan horen op een budgetluidspreker, dan weet je zeker dat het de moeite waard is, toch?

*) Ik ga maar weer eens even wat doen :mrgreen:
En dat is nou zonde.....
Het maximale er uit trekken,da's pas leuk. :mrgreen:
Jij bent degene die de inzet van budgetspeakers voor het dac-vergelijk niet waard vond :hide:
Zo kan je het ook lezen..... :roll:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door pappaleo »

Aha, jij wilt geen dacjes aan je speakers, niet goed genoeg...... :lagge: :lagge:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door dre »

Ik wil geen dac vergelijk. :mrgreen:
Zo iets moet je lekker op je gemak doen.

Trouwens,ik heb al een geweldige dac. 8)
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door mikekiwi »

m_cruiser schreef:
Misschien dit gemist?

<...>
Ik kan als je wil de WielkeB K+T CT-250's kunnen meebrengen om een keer te meten. Ik heb die overgenomen, maar heb er onderussen niets aan gedaan.
Je hebt gelijk, ik ga ze erbij zetten!
Henkjan schreef:
de preview van de wedstrijd speakers (Leo, Walt, Dre) is nu gefragmenteerd, mss die bij elkaar zetten? Ik heb net ff contact met Leo gehad, hij neemt ook een CD speler mee voor voor mn ncore
Naar ik heb begrepen gaat de echte beoordeling in Breda plaatsvinden. Om dat onderdeel van de ontwerpwedstrijd niet in de weg te zitten, heb ik het juist uit elkaar getrokken... Als er behoefte is aan direct vergelijk gaan we dat regelen. Maar dat lukt dan niet in ruimte 10 denk ik zo..
RNacoustics schreef:
Jij geeft aan dat ik totaal 1,5 uur ingepland staat, maar zie dat niet terug in het overzicht :!:
13.30 uur staat Geenius gepland.

Roland
Je staat van 11:45 tot 13:15. Dat is volgens mij toch echt 1,5 uur... Nu gaat de zomertijd wel het komend weekend in, maar dat is niet tijdens jouw speeluurtje... :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door dre »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door MickRS »

Leuk jongens! Morgen nog weer een dagje schuren en dan hoop ik voor het weekend te kunnen polijsten...

Verder vroeg ik mij af hoe de bronnen geregeld zijn in de tweede luisterruimte?
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RNacoustics »

RNacoustics schreef:
Jij geeft aan dat ik totaal 1,5 uur ingepland staat, maar zie dat niet terug in het overzicht :!:
13.30 uur staat Geenius gepland.

Roland
Je staat van 11:45 tot 13:15. Dat is volgens mij toch echt 1,5 uur... Nu gaat de zomertijd wel het komend weekend in, maar dat is niet tijdens jouw speeluurtje... :mrgreen:[/quote]

Excuus, volgens mij is mijn biologische klok een beetje in de war #-o
Zal wel komen door het velen overwerk.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door mikekiwi »

Programma is wat aangepast en ook aan de startpost toegevoegd. Entreeprijs is aangepast en ook de deelnemerslijst is bijgewerkt.

Is er zoals gezegd behoefte om de "wedstrijdspeakers" dichter op elkaar te hebben? Dan dan ik wellicht satefans Pareto's en Dre's speakers omruilen qua luistersessie...
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Fredvandam »

GerardJ schreef:
Ik kan mijn meetsetje meenemen om responsie (of eventueel ook andere) metingen te doen. Laat maar weten of daar behoefte aan is.
Gerard
Kan ik mijn speakers door jou laten meten (freq en imp, woofer / tweeter apart)?
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door m_cruiser »

Is het mogelijk om deze speakers ook te beluisteren?
Misschien delen we best de tijd van 12-12.45?
Aansluitend kunnen we dan wat metingen doen/laten doen door GerardJ?
Ik neem ook de Dats V2 mee.
Let wel ik ben geen specialist als ook de speakers die ik meeneem geen demo speakers zijn.
Is er een versterker voorhande, internet, ik heb een Qobuz account...


Fredvandam schreef:
GerardJ schreef:
Ik kan mijn meetsetje meenemen om responsie (of eventueel ook andere) metingen te doen. Laat maar weten of daar behoefte aan is.
Gerard
Kan ik mijn speakers door jou laten meten (freq en imp, woofer / tweeter apart)?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door Henkjan »

MickRS schreef:
Verder vroeg ik mij af hoe de bronnen geregeld zijn in de tweede luisterruimte?
daar is in elk geval de CD speler van Papaleo
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door hannesie »

Als de DAC van knuisje er staat heb je ook gelijk een goede V.V. :sure: , aan die nCore's :kwijl:

Ik kan wel een USB schijf met copy van de server en een Odroid daar zetten, en een beetje draadloos erbij, als dat gewenst is.
Gebruikersavatar
Fredvandam
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 9:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Fredvandam »

m_cruiser schreef:
Is het mogelijk om deze speakers ook te beluisteren?
Misschien delen we best de tijd van 12-12.45?
Aansluitend kunnen we dan wat metingen doen/laten doen door GerardJ?
Fredvandam schreef:
GerardJ schreef:
Ik kan mijn meetsetje meenemen om responsie (of eventueel ook andere) metingen te doen. Laat maar weten of daar behoefte aan is.
Gerard
Kan ik mijn speakers door jou laten meten (freq en imp, woofer / tweeter apart)?
Dat kan interessant worden. Het zijn de speakers uit topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=21605
Ik heb zelf ze trachten te meten, maar ik zie een behoorlijke dip rond de overname frequentie. Tweeter omgepoold maar dan wordt het nog erger. Ze klinken wel OK, maar dat kan ook aan mijn motorrijdersdip liggen :think:

Dus ik moet de speakers afzonderlijk (laten) doormeten (freq/imp) en dan opnieuw het filter simuleren.

P.S. Zal ik de speakers "prepareren" zodat er gemakkelijker gemeten kan worden.
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door GerardJ »

Fredvandam schreef:
GerardJ schreef:
Ik kan mijn meetsetje meenemen om responsie (of eventueel ook andere) metingen te doen. Laat maar weten of daar behoefte aan is.
Gerard
Kan ik mijn speakers door jou laten meten (freq en imp, woofer / tweeter apart)?
Ja, geen probleem.

Gerard
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door MickRS »

Henkjan schreef:
MickRS schreef:
Verder vroeg ik mij af hoe de bronnen geregeld zijn in de tweede luisterruimte?
daar is in elk geval de CD speler van Papaleo

Hmmm, ik heb al mijn muziek als flac... Zou er nog een dac en bv laptop zijn?
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door MickRS »

hannesie schreef:
Als de DAC van knuisje er staat heb je ook gelijk een goede V.V. :sure: , aan die nCore's :kwijl:

Ik kan wel een USB schijf met copy van de server en een Odroid daar zetten, en een beetje draadloos erbij, als dat gewenst is.
Oh, ik zie nu ook dit staan. Betekent dat dat ik gewoon mijn demo muziek op stick kan meenemen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door hannesie »

Dat moet dan even via netwerktoegang gekoppeld worden, kost even tijd, en ik heb dat misschien wel. :lol:

Automount moet een keer gaan lukken met de Ubuntu software, te weinig tijd ingestoken tot nu toe.
Maar afgelopen keer in Hengelo was het dan wel kritisch met net een dac vergelijk.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door Henkjan »

of anders een laptopje en een spindel CD-R's meenemen :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef:
of anders een laptopje en een spindel CD-R's meenemen :D
Ik heb net automount geïnstalleerd, fluitje van een cent, en het werkt als een tierelier. :rofl:
automount.JPG
Werkt met USB stick en schijf, werkt super zo.
Ik heb 2 draadloze AP's /routers, om te bedienen, gaat helemaal goed komen. :yeah:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door MickRS »

Top! Ik was al begonnen om op netbookje foobar te zetten.... :mrgreen:

Ook nog iets van ern DAC nodig? Zou het wel wat vinden om een AFDAC op mijn set te horen. Mijn dac is nu de 'bottleneck' zeg maar.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door hannesie »

Ik heb hier via USB > S/PDIF en een heel klein Dacje nu een muziekje draaien, maar wel met een heul schone voeding, bedoeld voor te testen, maar klinkt echt goed, gaat tot 16/48, maar mogelijk kunnen we ook echt DSD en High Res draaien met 24/192, is voor de bestanden die ik op de 3Tb geen punt.

Ik heb net de software up to date gemaakt en kan dat via USB uit van de Odroid naar een DSD DAC, en anders word het DSD2PCM, oftewel DoP. :kwijl:

U vraagt wij draaien. :sure: :relax:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door MickRS »

Nice! 8)
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”