Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
pappaleo
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
In ieder geval zal de gebruikte set erg veel resolutie moeten hebben.
Luidsprekerkabels bestaande uit met zilversoldeer aan elkaar gekoppelde Duelund weerstanden?
ray5150

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:
dre schreef:
Luidsprekerkabels bestaande uit met zilversoldeer aan elkaar gekoppelde Duelund weerstanden?
Met Bybeey's erbij ? :mrgreen:
dre

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
dre schreef:
Tja,als jij die beschikbaar stelt. :mrgreen:

Als je met zoveel mensen het gaat proberen zal je toch je best moeten doen om de verschillen zo groot mogenlijk te maken toch?
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Ik neem een paar mooie luidsprekers mee *)

Als je verschillen kan horen op een budgetluidspreker, dan weet je zeker dat het de moeite waard is, toch?

*) Ik ga maar weer eens even wat doen :mrgreen:
dre

Bericht door dre »

En dat is nou zonde.....
Het maximale er uit trekken,da's pas leuk. :mrgreen:
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
En dat is nou zonde.....
Nee hoor :mrgreen:
dre schreef:
Het maximale er uit trekken,da's pas leuk. :mrgreen:
Weet ik..... :wink:
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Het grappige is dat als je vraagt voor een opzet van een DAC-shootout er alleen wat opmerkingen komen over dat het wel op de beste set met hoogste resolutie moet zijn (ook nog lastig te bepalen), maar ik ben nu juist op zoek naar tips over de opzet van de test zelf. Er zijn 5 a 6 dac's aanwezig, hoe pakken we dat aan? Als je elke dac 2x voorbij wilt laten komen dan moet je een track (tips?) van een minuut of 3 a 4 spelen en dan wisselen. Dan ben je incl wisseltijd al een drie kwartier verder. En dan? Stemmen? Gewoon ieder zijn eigen conclusies laten trekken?

Of proberen tot een consensus te komen over de twee "beste" dacs en die dan nog een keer aan bod laten komen?
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Denk dat je wel met minder als drie kwartier per dac aankan?

Is het een idee om Henkjan zijn Ncore te gebruiken? En misschien dat Hans een speler met hr materiaal kan leveren?
Hebben we allen nog een setje speakers nodig.

Edit: vantevoren even checken of alle kabeltjes op elkaar passen. Anders hebben we alsnog 3 kwartier per set nodig.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Gisteren nog een DAC vergellijk gedaan bij Speakerkits, demo dagen met de Sivian lijn met een Marantz HD-DAC1 van € 799 en een prototype Ladder DAC, ala de TotalDac van € 7000.

Het is dan wel dat je het verschil wilt, en kunt betalen, maar onder een donker laken was niet te zien wat er schakelde/speelde via een voorversterker.

Het probleem is wel dat je de het ingangsniveau gelijk moet krijgen, en dat zal niet simpel zijn met meerdere DAC's
De zaak goed analyseren is geen makkie, voordat je er een conclusie aan kunt verbinden.
Maar voor de duidelijkheid, het zou in eerste instantie gaan om de AF DAC in de LB en en de 2013 versie II uitvoering, als er wat bij komt, ( als een HK DAC) moeten we dat wel met wat overleg doen lijkt mij.
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

ik ben eerlijk gezegd alleen benieuwd naar de Knuisje dac's
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

FR_Aad schreef:
Denk dat je wel met minder als drie kwartier per dac aankan?
drie kwartier was het resultaat van de totale netto beluistering, niet per dac...
knuisje

Bericht door knuisje »

Ik ben ook wel benieuwd naar de versie met cinemag trafo's van Roland.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Juist, en dat bedoelde ik dan ook wel, de HK is niet bedoeld in 1e instantie.

hooguit als er tijd over is, en er nog liefhebbers zijn.

Moeten we wel weten uitgang er voor die cinemags zijn, is dat gebalanceerd of niet?
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

hannesie schreef:
Ja jeetje, op pagina 4 en 5 heeft HenkJan al gemeld dat zijn HK-dac er ook zal zijn, daarna is een dac-vergelijk geopperd. Kan nergens iets vinden dat er daarna besloten is om het te beperken tot de door jou genoemde dac's. :think:

Ik vind het allemaal prima hoor, maar kan het even niet meer...volgen (doet Herman Finkers na die met zijn hand de bijbehorende beweging uit zijn theatershow doet) :sure: :D

We gaan 1 tot 1,5 uur inplannen voor het vergelijk en dan zien wel wel welke dac's er uiteindelijk de arena gaan betreden.
pipootje

Bericht door pipootje »

Komt er ookeencomplete lijstmet apparatuur ? Ik ben vooral ge"interesseerd in buizenversterkers en wil graag weten wat er wat dit betreft gedemonstreerd wordt
ray5150

Bericht door ray5150 »

Pagina 1, op de eerste post staat de (voorlopige) apparatuur lijst.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

mikekiwi schreef:
hannesie schreef:
Ja jeetje, op pagina 4 en 5 heeft HenkJan al gemeld dat zijn HK-dac er ook zal zijn, daarna is een dac-vergelijk geopperd. Kan nergens iets vinden dat er daarna besloten is om het te beperken tot de door jou genoemde dac's. :think:

Ik vind het allemaal prima hoor, maar kan het even niet meer...volgen (doet Herman Finkers na die met zijn hand de bijbehorende beweging uit zijn theatershow doet) :sure: :D

We gaan 1 tot 1,5 uur inplannen voor het vergelijk en dan zien wel wel welke dac's er uiteindelijk de arena gaan betreden.
Het oorspronkelijke idee is eigenlijk ontstaan door dat we met de samenkomst in januari een vergelijk hadden bij mij thuis met de Pioneer van Motorfret en de AF DACII en de Raspberry met de HifiBerry DAC, Bij een later vergelijk bleek dat Motorfret de Pioneer niet op de juiste wijze had afgestemd en we wilden eigenlijk een ander moment prikken om het nog eens over te doen.

Vanuit die gedachte is toen geopperd dat het misschien een goed idee was om het in Alphen te doen, en ik heb zo maar het vermoeden dat Motorfret het zich anders heeft voorgesteld, anders adres of ruimte maar niet nog veel andere dingen er om heen.
Sander 1238 was er bij en weet er ook nog wel van, denk ik, en FR Aad.

En dan gaat het nu wel iets anders als toen in januari denk ik, maar wel het uiteindelijke punt, de AF DAC vergelijken, mogelijk met een variant en/of HifiBerry.

Of dan nu met de varianten AF Low Budget met de PCM5201 en de AF DACII met de ESS9016 en met/zonder Cinemag uitgangstrafo's.

U vraagt, wij draaien. :lol:
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Ik heb geen idee of John/MotorFred ook komt. Anders zou je kunnen overwegen om de Knuizendacs naast zijn Pioneer te zetten. Maar met de "drie" AF dac's ben ik al tevreden.
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Hieronder de 1e versie van het programma voor aankomende zaterdag. We hebben ons best gedaan om alles erin mee te nemen wat er is aangemeld en ook met wensen qua timing en ruimtes rekening te houden.
Mocht je betere ideeën hebben of zien dat je set in een combinatie/tijdslot is terechtgekomen die niet haalbaar is, laat het dan even weten. Het is nog niet definitief, dus waar mogelijk en nodig kunnen we nog schuiven.
Edoch, we kunnen niet iedereen op alle punten tevredenstellen, we gaan echter een goede poging wagen.

Het DAC-vergelijk is gekoppeld aan de luistersessie van de set van RN Acoustics, die sessie duurt nu in totaal 1,5 uur.

In onderstaand programma is ruimte 7 (voor de bezoekers van vorig jaar: die halfronde ruimte met de palen) niet vermeld. Deze is wel gewoon gehuurd, maar is vooralsnog volledig beschikbaar voor praten, uitstallingen, verkoopwaar, etc. . Er zijn hier dus geen luistersessies gepland.
Schermafbeelding 2015-03-24 om 20.32.01.png
Laatst gewijzigd door mikekiwi op di 24 mar 2015, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Motorfret

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: programma-opzet op

Bericht door Motorfret »

Ik zal er zijn, maar hoef niet perse mijn pioneer naast de rest te horen.
Weet inmiddels dankzij Sander dat er met mijn Pioneer Dac en de HK dac alleen nuance verschillen zitten.

Uitgangspunt destijds waren inderdaad de LB dac en afdac II van knuisje, juist om te kijken hoeveel luisterverschil de dacs leveren tegenover het prijsverschil (alles betrekkelijk natuurlijk) :mrgreen:
Mag uiteraard best wat meer bij van mij
Zo is de DDDAC ook al geopperd.
Om nu iedere dac te gaan vergelijken als er net 1 ander onderdeel in zit, vind ik dan (persoonlijk) voor deze luistersessie minder interessant (1 AFDAC II lijkt me dus genoeg), vind het zelf leuker om te kijken of de verschillen qua prijs of principe (oversampling/ non-oversampling) hoorbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Motorfret op ma 23 mar 2015, 0:46, 1 keer totaal gewijzigd.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

In ieder geval leuk dat je er weer bij bent. :sure:
m_cruiser

Bericht door m_cruiser »

Misschien dit gemist?
Mocht er plaats zijn wil ik deze wel meesjouwen, ze zijn wel groot en zwaar, maar voor mij geen probleem mocht ik wat kunnen bijleren en jullie feedback hebben op deze, wat er kan verbeterd worden.
Ik heb ook een DATS V2 Dayton Audio Test System.
Kunnen we eens vergelijken...
Past dit?
LP1399.jpg
m_cruiser schreef:
GerardJ schreef:
Een aantal van de T/S parameters kunnen ook.

Gerard
Ik kan als je wil de WielkeB K+T CT-250's kunnen meebrengen om een keer te meten. Ik heb die overgenomen, maar heb er onderussen niets aan gedaan.
Ik heb niet zo veel verstand van meten en bijgevolg weet ik ook niet hoe deze te verbeteren.
Ze geven weinig hoog op gehoor 8-[
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

de preview van de wedstrijd speakers (Leo, Walt, Dre) is nu gefragmenteerd, mss die bij elkaar zetten? Ik heb net ff contact met Leo gehad, hij neemt ook een CD speler mee voor voor mn ncore
Motorfret

Bericht door Motorfret »

Henkjan schreef:
de preview van de wedstrijd speakers (Leo, Walt, Dre) is nu gefragmenteerd, mss die bij elkaar zetten? Ik heb net ff contact met Leo gehad, hij neemt ook een CD speler mee voor voor mn ncore
versterker en DAC's komt dus in orde.
op welke speakerset gaat getest worden?
(kan zijn dat ik dat gewoon gemist heb :sure: )
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Voor wedstrijdluidsprekers wordt de neus opgehaald. Niet duur genoeg :relax:

:rofl: :rofl:
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”