Dank je Peter.
Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zo Hé, weer zo'n mooie variantToTo schreef:En het alu is binnen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Pas je wel op met dat netfilter? De halve netspanning komt op de kast te staan als je een ongeaard stopcontact gebruikt.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het lijkt me dat de voeding dusdanig uitgebreid en goed is, dat dat filter een beetje overbodig is ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
snik, snik, knuisje, vertel ons aub, snik, dat je voeding deugt, snik, snik, tot dan ben ik, snik, ontroostbaar.ray5150 schreef:Het lijkt me dat de voeding dusdanig uitgebreid en goed is, dat dat filter een beetje overbodig is ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Definieer deugt 
1. Bloktrafo's filteren het lichtnet beter dan ringkernen.
2. Discrete omamp voedingen met feedback.
3. Salas shunt voor avcc
4. 3 lownoise LT1763 vregs met LM317 preregulator
1. Bloktrafo's filteren het lichtnet beter dan ringkernen.
2. Discrete omamp voedingen met feedback.
3. Salas shunt voor avcc
4. 3 lownoise LT1763 vregs met LM317 preregulator
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ben degene die het filter ertussen heeft gesleuteld....
Ik zou geen definitie kunnen geven van deugt... Ik denk echter wel dat de AFDAC2 en de LB versie deugen, ik ben blij met mijn eigen LB en ik kan niet wachten totdat ik de AFDAC2 van Toto klaar heb.
Waarom zit het filter ertussen? Voor mij is het bijna een "gewoonte" geworden, bijna al mijn apparaten hebben zo'n ding. Waarom is het dan een gewoonte?
Mijn huis heeft slechte elektra en dat zorgt onder andere bij mijn audio voor wat problemen. Aangezien ik met gevoelige luidsprekers draai zijn soms "kleine" dingen ineens heel zorgwekkend. De filter(s) geven mij in ieder geval enig rust...
Ik hoor echter graag of dit "ding" eruit "moet"....
Ondertussen loop ik net tegen een heel ander probleem aan bij de bouw en dit probleem is een heel irritante 0.6mm!! die ik tijdens het ontwerp blijkbaar niet gezien...gelukkig bestaan er vijlen!
R.
Ik zou geen definitie kunnen geven van deugt... Ik denk echter wel dat de AFDAC2 en de LB versie deugen, ik ben blij met mijn eigen LB en ik kan niet wachten totdat ik de AFDAC2 van Toto klaar heb.
Waarom zit het filter ertussen? Voor mij is het bijna een "gewoonte" geworden, bijna al mijn apparaten hebben zo'n ding. Waarom is het dan een gewoonte?
Mijn huis heeft slechte elektra en dat zorgt onder andere bij mijn audio voor wat problemen. Aangezien ik met gevoelige luidsprekers draai zijn soms "kleine" dingen ineens heel zorgwekkend. De filter(s) geven mij in ieder geval enig rust...
Ik hoor echter graag of dit "ding" eruit "moet"....
Ondertussen loop ik net tegen een heel ander probleem aan bij de bouw en dit probleem is een heel irritante 0.6mm!! die ik tijdens het ontwerp blijkbaar niet gezien...gelukkig bestaan er vijlen!
R.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
En ik hoor het ook graag, of toch niet
Ik hoor liever muziek.
Gelukkig is de stroomvoorziening in mijn luisterruimte goed voor elkaar.
Eigen groep met eigen aardpen.
Dus eruit dat "ding" ???
Ik hoor liever muziek.
Gelukkig is de stroomvoorziening in mijn luisterruimte goed voor elkaar.
Eigen groep met eigen aardpen.
Dus eruit dat "ding" ???
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik stel voor dat we het onderwerp "netfilter" in dit topic laten voor wat het is en dat degene die daar graag meer over wilt weten danwel bespreken een nieuw topic start.
Ondertussen deze discussie ook in de praktijk achter ons.
R.
Ondertussen deze discussie ook in de praktijk achter ons.
R.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik wil RNacoustic niet lastig blijven vallen met mijn vragen over de Cinemag trafo's. Dus post ik het maar hier.
Wat is het probleem?
RNacoustic beschrijft welke draden hij heeft aangesloten en dat er een 10K weerstand aan te pas moet komen. Ik zal iets over het hoofd zien of niet snappen maar ik zie niet (ook niet met bijgeleverd schema) hoe ik die dingen aan kan sluiten.... de + (gebalanceerde) uitgang van de Dacprint is bijvoorbeeld een issue... (waar gaat die naar toe?). En het er tussen sleutelen van die weerstand is mij niet duidelijk...
Normaal kijk ik dan gewoon eindeloos naar plaatjes en bouw dat dan na... maar dat lukt in dit geval niet helaas.
Dus als als iemand mij in simpele bewoordingen/schema dit kan uitleggen heel graag!
Dan als dat gelukt is zou ik graag de Cinemag trafo's schakelbaar maken... Huh? Hiermee bedoel ik dat ik de trafo's kan gaan gebruiken met de gebalanceerde uitgang en met (een) SE uitgang. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik denk dat het het makkelijkste is om de SE signalen van achter de Cinemag trafo's te pakken en dus niet van de SE signalen van de DACprint.
Enfin dat is toekomst eerst maar een die dingen aansluiten....
En ja, ik hou van "Bombproof"...
Wat is het probleem?
RNacoustic beschrijft welke draden hij heeft aangesloten en dat er een 10K weerstand aan te pas moet komen. Ik zal iets over het hoofd zien of niet snappen maar ik zie niet (ook niet met bijgeleverd schema) hoe ik die dingen aan kan sluiten.... de + (gebalanceerde) uitgang van de Dacprint is bijvoorbeeld een issue... (waar gaat die naar toe?). En het er tussen sleutelen van die weerstand is mij niet duidelijk...
Normaal kijk ik dan gewoon eindeloos naar plaatjes en bouw dat dan na... maar dat lukt in dit geval niet helaas.
Dus als als iemand mij in simpele bewoordingen/schema dit kan uitleggen heel graag!
Dan als dat gelukt is zou ik graag de Cinemag trafo's schakelbaar maken... Huh? Hiermee bedoel ik dat ik de trafo's kan gaan gebruiken met de gebalanceerde uitgang en met (een) SE uitgang. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik denk dat het het makkelijkste is om de SE signalen van achter de Cinemag trafo's te pakken en dus niet van de SE signalen van de DACprint.
Enfin dat is toekomst eerst maar een die dingen aansluiten....
En ja, ik hou van "Bombproof"...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Post eens dat bijgeleverde schema en de instructies van Roland. Dan pas kunnen we meedenken.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Oh ja handig van me..
dit is wat RN schrijft:
Achter de gebalanceerde uitgangen van de AFDAC-2 heb ik de trafo's geschakeld.
- op de + rode draad van de trafo
- op de - de bruine draad
- gele draad = out + pen 2 van xlr aansluiting
- oranje draad = out - pen 3 van xlr
de G van de gebalanceerde uitgang AFDAC print, gaat rechtstreeks naar pen 1 van de xlr aansluiting
- de uitgang van de trafo moet je afsluiten met een weerstand van 10K
De afscherming + aarde van de CineMag behuizing heb ik niet aangesloten.
Ik mis in deze beschrijving waar ik met de positive van de Dac heen ga en hoe ik de uitgang van de trafo afsluit.
hierbij ook het schema,
R.
dit is wat RN schrijft:
Achter de gebalanceerde uitgangen van de AFDAC-2 heb ik de trafo's geschakeld.
- op de + rode draad van de trafo
- op de - de bruine draad
- gele draad = out + pen 2 van xlr aansluiting
- oranje draad = out - pen 3 van xlr
de G van de gebalanceerde uitgang AFDAC print, gaat rechtstreeks naar pen 1 van de xlr aansluiting
- de uitgang van de trafo moet je afsluiten met een weerstand van 10K
De afscherming + aarde van de CineMag behuizing heb ik niet aangesloten.
Ik mis in deze beschrijving waar ik met de positive van de Dac heen ga en hoe ik de uitgang van de trafo afsluit.
hierbij ook het schema,
R.
- Bijlagen
-
- CMLI-15-15B.pdf
- (197.64 KiB) 343 keer gedownload
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik mis in deze beschrijving waar ik met de positive van de Dac heen ga
Achter de gebalanceerde uitgangen van de AFDAC-2 heb ik de trafo's geschakeld.
- op de + rode draad van de trafo
en hoe ik de uitgang van de trafo afsluit.
Daarnaast wordt er in de spec sheet een typical application gegeven. Volgens mij heb je al je antwoorden al.- de uitgang van de trafo moet je afsluiten met een weerstand van 10K
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Sorry, ik heb geprobeerd het in Jip & Janneke taal uit te leggenXeres schreef:Oh ja handig van me..
dit is wat RN schrijft:
Achter de gebalanceerde uitgangen van de AFDAC-2 heb ik de trafo's geschakeld.
- op de + rode draad van de trafo
- op de - de bruine draad
- gele draad = out + pen 2 van xlr aansluiting
- oranje draad = out - pen 3 van xlr
de G van de gebalanceerde uitgang AFDAC print, gaat rechtstreeks naar pen 1 van de xlr aansluiting
- de uitgang van de trafo moet je afsluiten met een weerstand van 10K
De afscherming + aarde van de CineMag behuizing heb ik niet aangesloten.
Ik mis in deze beschrijving waar ik met de positive van de Dac heen ga en hoe ik de uitgang van de trafo afsluit.
hierbij ook het schema,
R.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Is er consensus over het type cinemags wat we het beste kunnen gebruiken?
De cmli15-15b2 of is een ander type beter?
De cmli15-15b2 of is een ander type beter?
-
audiofreak10
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 18:34
- Locatie: Almelo
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hierbij mijn uitleg hoe ik de cinemag's heb aangesloten.
Rode draad van cinemag aan + van bal. out connector AF dac
Bruine draad van cinemag aan - van bal. out connector van AF dac.
Ground van bal. out connector Af Dac naar pen 1 van xlr connector.
Gele draad cinemag naar pen 2 van xlr connector.
Oranje draad cinemag naar pen 3 van xlr connector.
Een weerstand van 10k of 15k tussen pen 2 en 3 van xlr connector solderen.
Cinemag raadt 15k aan, maar dan kan je een lichte opslingering in het hoog krijgen, vandaar dat meestal 10k wordt gebruikt.
Een SE uitgang is makkelijk erbij aan te maken, draad van pen 2 xlr naar binnenste aansluiting rca plug en een draad van pen 3 xlr naar ring van rca plug.
Zorg wel dat de rca plug geisoleerd zit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet,
Johan
Rode draad van cinemag aan + van bal. out connector AF dac
Bruine draad van cinemag aan - van bal. out connector van AF dac.
Ground van bal. out connector Af Dac naar pen 1 van xlr connector.
Gele draad cinemag naar pen 2 van xlr connector.
Oranje draad cinemag naar pen 3 van xlr connector.
Een weerstand van 10k of 15k tussen pen 2 en 3 van xlr connector solderen.
Cinemag raadt 15k aan, maar dan kan je een lichte opslingering in het hoog krijgen, vandaar dat meestal 10k wordt gebruikt.
Een SE uitgang is makkelijk erbij aan te maken, draad van pen 2 xlr naar binnenste aansluiting rca plug en een draad van pen 3 xlr naar ring van rca plug.
Zorg wel dat de rca plug geisoleerd zit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet,
Johan
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Allereerst bedankt Johan!.
Gisteravond heb ik tot laat zitten zwoegen op de diverse posts....ik kon het niet uitstaan dat ik het niet begreep en de rest van de wereld wel. En dat terwijl het toch geen hogere wiskunde is....leek me zo.
Achteraf is het wel lachwekkend, laten we het er voorzichtig ophouden dat ik ietwat Dyslectisch ben en dat ik even was vergeten dat leestekens/opsomtekens en symbolen niet mijn sterkste punt zijn.
Dus na het weghalen van de opsomtekens......de rest laat zich wel raden denk ik....
R.
En we kunnen weer verder!
Gisteravond heb ik tot laat zitten zwoegen op de diverse posts....ik kon het niet uitstaan dat ik het niet begreep en de rest van de wereld wel. En dat terwijl het toch geen hogere wiskunde is....leek me zo.
Achteraf is het wel lachwekkend, laten we het er voorzichtig ophouden dat ik ietwat Dyslectisch ben en dat ik even was vergeten dat leestekens/opsomtekens en symbolen niet mijn sterkste punt zijn.
Dus na het weghalen van de opsomtekens......de rest laat zich wel raden denk ik....
R.
En we kunnen weer verder!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ben aan het kijken of ik rechtstreeks bij Cinemag wat transformatoren kan bestellen.
Heeft iemand behoefte om mee te doen in een gezamenlijke aankoop?
Heeft iemand behoefte om mee te doen in een gezamenlijke aankoop?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Goede Vrijdag is goed begonnen maar kent een paar kleine issues..
Het goede nieuws is dat de AFDAC2 leeft, het mindere nieuws is dat ik twee probleempjes heb..
Ik had een enorme zware brom op alle kanalen, na het verwijderen van de Cinemag's en over te gaan op de SE uitgangen was dit probleem weg... hier moet ik dus op zoek naar een oplossing..(reacties zijn altijd welkom...)
het tweede issue is een constante hoge toon zoals je dat vroeger had met TV- en PC beeldschermen.... heel irritant.. als iemand daar wat over kan melden dan heel graag..
Maar om even terug te komen op het feit dat het "ding" leeft... Wow! de eerste resultaten zijn ondanks dat ik nu speel via iTune/iMac de Toslink en slechts 44.1 flac speel (voor nu) vind ik het resultaat niet minder dan verbluffend... geweldige prestatie Knuisje proficiat.
R.
Het goede nieuws is dat de AFDAC2 leeft, het mindere nieuws is dat ik twee probleempjes heb..
Ik had een enorme zware brom op alle kanalen, na het verwijderen van de Cinemag's en over te gaan op de SE uitgangen was dit probleem weg... hier moet ik dus op zoek naar een oplossing..(reacties zijn altijd welkom...)
het tweede issue is een constante hoge toon zoals je dat vroeger had met TV- en PC beeldschermen.... heel irritant.. als iemand daar wat over kan melden dan heel graag..
Maar om even terug te komen op het feit dat het "ding" leeft... Wow! de eerste resultaten zijn ondanks dat ik nu speel via iTune/iMac de Toslink en slechts 44.1 flac speel (voor nu) vind ik het resultaat niet minder dan verbluffend... geweldige prestatie Knuisje proficiat.
R.
