Woonkamerspeakers in auto
Moderator: Beheerdersteam
Woonkamerspeakers in auto
Hallo allemaal.
Ik wil in mn MR2 betere speakers gaan plaatsen.
De speakers die in de deuren zitten en achterin piepen en knarsen en wil dus een beter geluid.
Nu heb ik hier 2 Bose speakers staan waar een erg goed geluid in zit voor zijn formaat.
Kan ik die zomaar aansluiten op mn Alpine UTE-81R?
Ik kan niet goed achterhalen hoeveel Ohm de Bose speakers zijn maar stel dat ze 8 Ohm zijn, kan dit kwaad?
Ik wil in mn MR2 betere speakers gaan plaatsen.
De speakers die in de deuren zitten en achterin piepen en knarsen en wil dus een beter geluid.
Nu heb ik hier 2 Bose speakers staan waar een erg goed geluid in zit voor zijn formaat.
Kan ik die zomaar aansluiten op mn Alpine UTE-81R?
Ik kan niet goed achterhalen hoeveel Ohm de Bose speakers zijn maar stel dat ze 8 Ohm zijn, kan dit kwaad?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Woonkamerspeakers in auto
Je sluit een 8 ohm luidspreker aan op een versterker die bestemt is voor 4 ohm. Dit kan geen kwaad.
Andersom zou het eerder kwaad kunnen. In dat geval zou de versterker namelijk heter kunnen worden en eerder defect raken.
In jouw geval dus geen probleem.
Andersom zou het eerder kwaad kunnen. In dat geval zou de versterker namelijk heter kunnen worden en eerder defect raken.
In jouw geval dus geen probleem.
Re: Woonkamerspeakers in auto
Olaf Markus schreef:Je sluit een 8 ohm luidspreker aan op een versterker die bestemt is voor 4 ohm. Dit kan geen kwaad.
Andersom zou het eerder kwaad kunnen. In dat geval zou de versterker namelijk heter kunnen worden en eerder defect raken.
In jouw geval dus geen probleem.
Okee thx Olaf Markus, ik ga eens aan de slag.
Kabeltjes trekken en spelen.
grt marcus
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Woonkamerspeakers in auto
Re: Woonkamerspeakers in auto
Werkt perfect.
De versterker lijkt het ook makkelijk aan te kunnen.
Weer een net geluid!
De versterker lijkt het ook makkelijk aan te kunnen.
Weer een net geluid!
Re: Woonkamerspeakers in auto
Thx voor het advies.
Begin van de middag ff bij Correct een setje Klipisch B-2 aangeschaft.
Zijn een stuk smaller waardoor de stoelen geheel naar achteren kunnen.
Ligt op zijn baspoort maar dat mag de pret niet drukken hahaha.
Misschien kan ie nog rechtop met de drivers naar binnen wijzend.
Lekkere sound in de MR2, happy!
http://www.klipsch.com/b-2-bookshelf-speaker/details
Begin van de middag ff bij Correct een setje Klipisch B-2 aangeschaft.
Zijn een stuk smaller waardoor de stoelen geheel naar achteren kunnen.
Ligt op zijn baspoort maar dat mag de pret niet drukken hahaha.
Misschien kan ie nog rechtop met de drivers naar binnen wijzend.
Lekkere sound in de MR2, happy!
http://www.klipsch.com/b-2-bookshelf-speaker/details
Re: Woonkamerspeakers in auto
Een collega van me had het ook op deze manier opgelost. Destijds hebben we enkele maanden samen op de weg gezeten; in ieder geval met een geweldig geluid.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Woonkamerspeakers in auto
Zet je de speakers wel goed vast?
Je wilt ze niet in je nek krijgen wanneer je een noodstop moet maken.
Je wilt ze niet in je nek krijgen wanneer je een noodstop moet maken.
Re: Woonkamerspeakers in auto
Da;s idd de waarschuwing die je altijd wilt meegegeven. Maar zo te zien op de foto's (en zeker in een Mr2 : gave bak!!) kan dat echt geen kant meer op
!
Had vroeger, toen ik nog geen subje had, ook een setje Vifa Impuls achterin liggen. Die hoefden toen alleen het sublaag te doen. Verbluffend wat dat doet in zo'n kleine ruimte
!
Had vroeger, toen ik nog geen subje had, ook een setje Vifa Impuls achterin liggen. Die hoefden toen alleen het sublaag te doen. Verbluffend wat dat doet in zo'n kleine ruimte
Re: Woonkamerspeakers in auto
Mijn vader had van die speakers die je bij midi sets vind. Daar het plastic front met de luidsprekertjes af en die gemonteerd op de hoedenplank.
Klonk helemaal prima en zag er netjes uit.
Klonk helemaal prima en zag er netjes uit.
Re: Woonkamerspeakers in auto
Speakers heb ik nu rechtop gezet waardoor de de bass poort ook lekker kan ademen.
Klinkt als een klok.
Speakers staan prima, met het bandje vast en ingeklemd tussen achterwand en leuning van de stoel.
Ik heb het bandje gebruikt die voor de glazen dakdelen is bestemd als je die eruit haald.
Deze ruiten worden dan achter je stoel geplaatst en met dit bandje vastgezet.
Nog een beetje rommelig met handdoeken enzo maar zie je toch niet, stoel staat altijd naar achteren.
Gaat er maar om dat ze stevig staan en niet beschadigen.
Leuke speakers voor ook deze toepassing.
Lekker vermogen en mooie sound!
Happy here!

Klinkt als een klok.
Speakers staan prima, met het bandje vast en ingeklemd tussen achterwand en leuning van de stoel.
Ik heb het bandje gebruikt die voor de glazen dakdelen is bestemd als je die eruit haald.
Deze ruiten worden dan achter je stoel geplaatst en met dit bandje vastgezet.
Nog een beetje rommelig met handdoeken enzo maar zie je toch niet, stoel staat altijd naar achteren.
Gaat er maar om dat ze stevig staan en niet beschadigen.
Leuke speakers voor ook deze toepassing.
Lekker vermogen en mooie sound!
Happy here!
Re: Woonkamerspeakers in auto
Is nogal een gedoe, al de plastic klikverdingen zijn bij een auto op leeftijd bros en breken makkelijk af.nxs77 schreef:Waarom niet nieuwe en goeieauto speakers in de auto?
Ik laat liever de bekleding van de portieren daarom ook zitten zoals het nu is.
Bovendien moet je denk ik moeite doen om uit 8cm speakertjes zonder goede klankkast het resultaat zoals nu te krijgen
Re: Woonkamerspeakers in auto
Zou het niet toch een stuk beter klinken omhoog gericht, maar met 4 a 5 cm pootjes / blokkies onder de achterkant voor de bass poort?
Re: Woonkamerspeakers in auto
Goed idee Jerommel! Ga ik eens proberen!Jerommel schreef:Zou het niet toch een stuk beter klinken omhoog gericht, maar met 4 a 5 cm pootjes / blokkies onder de achterkant voor de bass poort?
Nu tettert de rechter speaker behoorlijk in mn oor, dat wa niet het geval toen ik ze omhoog had staan, toen was er ook beter stereo.
