Wel subwoofer, géén subwoofer...
Moderator: Beheerdersteam
Wel subwoofer, géén subwoofer...
Ik weet niet of dit wel een 'probleem' is, voor mij is het dat wel degelijk:
Sinds een paar dagen werkt mijn sub versterker, dus die heb ik aan de sub uitgang van de geluidskaart (C-Media PCI audio) van m'n PC gehangen, so far so good.
De instelling van de geluidskaart aangepast, zodat de sub uitgang ook daadwerkelijk wordt aangestuurd, met het aanklikken van de verschillende speakers komt overal netjes een test toon uit.
Nu het bizarre; als ik muziek afspeel van internet (een uurtje Yello) dan werkt alles naar behoren, gooi ik echter een CD in de PC of speel ik een wav file uit de WMP af, dan wordt de sub uitgang niet aangestuurd (en klinkt het dus voor geen hout...)
Wie weet welke instellingen ik moet aanpassen?
Groeten, Jan.
Sinds een paar dagen werkt mijn sub versterker, dus die heb ik aan de sub uitgang van de geluidskaart (C-Media PCI audio) van m'n PC gehangen, so far so good.
De instelling van de geluidskaart aangepast, zodat de sub uitgang ook daadwerkelijk wordt aangestuurd, met het aanklikken van de verschillende speakers komt overal netjes een test toon uit.
Nu het bizarre; als ik muziek afspeel van internet (een uurtje Yello) dan werkt alles naar behoren, gooi ik echter een CD in de PC of speel ik een wav file uit de WMP af, dan wordt de sub uitgang niet aangestuurd (en klinkt het dus voor geen hout...)
Wie weet welke instellingen ik moet aanpassen?
Groeten, Jan.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Wel subwoofer, géén subwoofer...
Denk dat het dan aan windows media player ligt.
Probeer eens een ander programma zoals winamp.
Probeer eens een ander programma zoals winamp.
Re: Wel subwoofer, géén subwoofer...
Hallo Coen,
Winamp gedownload, speelt als een tierelier, alleen geen subwooferuitgang aansturing met materiaal vanaf de HD of de CD speler, muziek vanaf internet afspelen gaat wél inclusief subwoofer...
Nog meer ideeën, suggesties?
Groeten, Jan.
Winamp gedownload, speelt als een tierelier, alleen geen subwooferuitgang aansturing met materiaal vanaf de HD of de CD speler, muziek vanaf internet afspelen gaat wél inclusief subwoofer...
Nog meer ideeën, suggesties?
Groeten, Jan.
Re: Wel subwoofer, géén subwoofer...
Vermoed dat je het moet zoeken bij de instellingen van de geluidskaart
Re: Wel subwoofer, géén subwoofer...
Hallo Grimoire,grimoire schreef:Vermoed dat je het moet zoeken bij de instellingen van de geluidskaart
Als ik de geluidskaartinstelling zo aanpas, zodat de sub uitgang ook daadwerkelijk wordt aangestuurd, dan komt met het aanklikken van de verschillende speakers overal netjes een test toon uit.
Zoals ik hogerop al meldde is dat het ook; muziek vanaf de HD afgespeeld geeft geen sub aansturing, vanaf internet wél...
Ik ben er inmiddels wel klaar mee en heb het anders opgelost; het stereo signaal van de geluidskaart gaat naar een D-class versterkertje voor de satellieten, hetzelfde signaal gaat parallel naar m'n (nog niet behuisde) subwoofer amp, waar de low pass het signaal affiltert voor het aansturen van de bandpass sub.
Klinkt als een tierelier, ik zit momenteel naar een track van je website te luisteren, ruim voldoende laag...
Groeten, Jan.
Re: Wel subwoofer, géén subwoofer...
Hallo,
Hebben we het hierbij over de moederboard standaard chip ? of een extern kaartje, c-media is onboard meestal, maar je weet het niet...
Is je cd-speler nog standaard?, nooit verbeterd zullen we het maar noemen.?
Met vr. Gr . R de vreede
En heb je meer media kaarten installed?... Windows heeft daarin nogal een eigen wil, waarbij je elke geluidskaart uit moet zetten.
Hebben we het hierbij over de moederboard standaard chip ? of een extern kaartje, c-media is onboard meestal, maar je weet het niet...
Is je cd-speler nog standaard?, nooit verbeterd zullen we het maar noemen.?
Met vr. Gr . R de vreede
En heb je meer media kaarten installed?... Windows heeft daarin nogal een eigen wil, waarbij je elke geluidskaart uit moet zetten.
Re: Wel subwoofer, géén subwoofer...
Hallo Richard,
De onboard geluidskaart is (door de computerwinkel, garantie) uitgezet (vervormde vanaf de eerste noot...) en vervangen door de C-Media kaart.
De gebruikte CD speler is mijn Technics, die normaliter in de woonkamer z'n werk doet, nooit open geweest...
De CD speler van de PC is ook standaard.
Groeten, Jan.
De onboard geluidskaart is (door de computerwinkel, garantie) uitgezet (vervormde vanaf de eerste noot...) en vervangen door de C-Media kaart.
De gebruikte CD speler is mijn Technics, die normaliter in de woonkamer z'n werk doet, nooit open geweest...
De CD speler van de PC is ook standaard.
Groeten, Jan.
Re: Wel subwoofer, géén subwoofer...
En speel je nu met de 2 losse versterkers of de nieuwe geluidskaart? Beide een goede oplossing 
Re: Wel subwoofer, géén subwoofer...
Twee losse versterkers; een D-klasse voor de satellieten en een D-klasse mono eindtrap, met een (actief) lowpass filter voor de subwoofer.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
