Rippen officieel gekochte cd's met kopieerbeveiliging
Moderator: Beheerdersteam
Rippen officieel gekochte cd's met kopieerbeveiliging
Beste forumleden,
Ik heb een NAS gekocht om lossless in FLAC te kunnen gaan streamen. Dat is op zich natuurlijk helemaal geweldig, maar nu wil het maar niet lukken bepaalde cd's te rippen met dBPoweramp. Het gaat om o.a. cd's van Dream Theater, Madonna, Neil Young en nog meer (+/- 100 cd's).
Het is toch legaal om een kopie te maken/te rippen voor eigen gebruik?
Kent iemand een methode om de kopieerbeveiling te omzeilen en toch een hoge kwaliteit te behouden?
Groet, Frank
Ik heb een NAS gekocht om lossless in FLAC te kunnen gaan streamen. Dat is op zich natuurlijk helemaal geweldig, maar nu wil het maar niet lukken bepaalde cd's te rippen met dBPoweramp. Het gaat om o.a. cd's van Dream Theater, Madonna, Neil Young en nog meer (+/- 100 cd's).
Het is toch legaal om een kopie te maken/te rippen voor eigen gebruik?
Kent iemand een methode om de kopieerbeveiling te omzeilen en toch een hoge kwaliteit te behouden?
Groet, Frank
Re: Rippen officieel gekochte cd's met kopieerbeveiliging
'n programma dat ik destijds gebruikte was Exact Audio Copy.
Re: Rippen officieel gekochte cd's met kopieerbeveiliging
Als het bij zoveel cd's fout gaat zou ik eens kijken of de dvd-speler wel goed is. Probeer eens eentje die niet lukt op een andere PC te rippen. Het is wel zo dat cd's met een dikke jewelcase met afgeronde hoeken beveiligd zijn tegen rippen. Deze kun je wel 1:1 overspelen als bij een ouderwets cassettebandje.
Re: Rippen officieel gekochte cd's met kopieerbeveiliging
Ik weet niet of ze aan de case te herkennen zijn.
In theorie voldoen kopieer beveiligde CD's niet aan de "red book" standaard en ze mogen dan ook niet zeggen dat het een compact disc is (door o.a. het voeren van het logo). Daar is een aantal jaren geleden nog een rel over geweest.
Maar inderdaad, zoveel CD's waarbij het niet lukt, dat zou inderdaad ook eens aan de DVD/CD lezer kunnen liggen.
In theorie voldoen kopieer beveiligde CD's niet aan de "red book" standaard en ze mogen dan ook niet zeggen dat het een compact disc is (door o.a. het voeren van het logo). Daar is een aantal jaren geleden nog een rel over geweest.
Maar inderdaad, zoveel CD's waarbij het niet lukt, dat zou inderdaad ook eens aan de DVD/CD lezer kunnen liggen.
Re: Rippen officieel gekochte cd's met kopieerbeveiliging
Bedankt voor de tips zover, ik ga eens op zoek naar een andere cd speler. Zal eerst een andere pc proberen... 
Re: Rippen officieel gekochte cd's met kopieerbeveiliging
Wat al gezegd was: het lag inderdaad aan de cd speler... Ik heb een lossen speler gekocht en nu kan ik alles rippen. Nogmaals bedankt voor de tip!
Groet, Frank
Groet, Frank
Re: Rippen officieel gekochte cd's met kopieerbeveiliging
Inderdaad is er rond 2005 een rel geweest met Sony die illegale 'root kits' op je PC zetten in een poging het rippen tegen te gaan. Helaas, voor Sony althans, kon mijn Philips CD-recorder niet tegen niet 'Red book' compatible zooi en moest ik altijd eerst op mijn PC de CD rippen voor ik hem in de woonkamer kon afspelen.hsmeets schreef:Ik weet niet of ze aan de case te herkennen zijn.
In theorie voldoen kopieer beveiligde CD's niet aan de "red book" standaard en ze mogen dan ook niet zeggen dat het een compact disc is (door o.a. het voeren van het logo). Daar is een aantal jaren geleden nog een rel over geweest.
Maar inderdaad, zoveel CD's waarbij het niet lukt, dat zou inderdaad ook eens aan de DVD/CD lezer kunnen liggen.
In 2006 kwam ik in Best te wonen waar alleen in maar een M&M music store en Berk muziek gevestigd waren. Daar heb ik toen wat muziek gekocht maar helaas zaten daar twee CD's Nora Jones Feels like home en Laura Pausini The best of Laura Pausini Bij die van Nora Jones stond een netjes aangegeven dat die copy controlled was, en op die van Laura Pausini stond niets, nauw ja, Compact Disc Digital Audio en ook nog ergens Multi Media track. Van beide CD's liet zich het eerste nummer niet rippen, dan ontstond er een bestand met grootte 1kByte.
Toen ik later nog eens bij Berkt Muziek binnen liep en een CD van de italiaanse zangeres Giorgia zag staan op een van de Sony labels en zag dat die Copy Controlled was heb ik tegen de man achter de toonbank gezegd dat ik de muziek wel wilde hebben maar die rommel niet kocht omdat mijn CD speler die niet af kon spelen en dat ik het zat was om altijd eerst een CD met moeite te moeten rippen voor ik ze kon afspelen.
Sindsdien heb ik nooit meer in die winkels geweest en heb nooit meer Euro 26 betaald voor een CD.
En de M&M en Berkt Muziek winkels zijn natuurlijk al jaren geleden verdwenen, mede door Sony denk ik, je betalende klanten frustreren met illegale waren die expres kapot gemaakt zijn is natuurlijk geen blijvend 'business' concept.
