Ik weet al ongeveer een half jaar van het bestaan van de "over-engineered" kistradio van JvS en Jag
Meer info: Klik
Ik heb ook een bootje maar tot nu toe heb ik het niet aangedurft om mijn huidige kistradio mee te nemen omdat hij van mdf is, dus niet waterdicht en water zou de verf ook ongetwijfeld aantasten. Dus dat was geen optie.
En uit de "over-engineered kistradio" komt naar zeggen van JvS en Jag goed geluid uit dus in de voorjaars vakantie ik dacht waarom niet een leuk project!!
Wat ik ga doen is het
Parts:
- 2x Visaton FR16WP 50 euro
- Dayton SD215-88 43,50 euro
- 2x TA2024 15 euro
- MiniDSP 115 euro
- Bluetooth 4.0 ontvanger 25 euro
- Accu 20 euro
- Acculader 16 euro
- Voltmetertje 10 euro
- Inbouwpanneel 3,50 euro
- 2x Handvat 15 euro
en nog wat kleiner grut
- hout 9mm multiplex 22 euro
- epoxy en lak en harder etc. 88 euro
- 2x baspijpje 5 euro
totaal (incl. klein grut) +- 450 euro
Build Log
Dag 1:
Hout zagen Kleinere gaten in hout zagen voor speakers, handvaten, voltmeter, en inbouwschotel. Al het hout Kistje in elkaar geschroeft Deksel er los op accu en acculader even passen Dag 2:
Ronde hoeken (Epoxy'ed makkelijker) Bassports gezaagd Zo die is ook niet langer "dakloos" Nog rondere hoeken + Schroefgaten en kieren opgevult met polyester Dag 3:
Overtollig polyester weggeschuurd en nog meer geschuurd
2de laag epoxy en inbouwschotel bewerkt
(Niet spannend genoeg voor foto's)
Dag 5:
DE HEL! het zag er werkelijk niet uit, achterplaat wegegooit, epoxy in de schift, poleyester erbij gepakt en eroverheen gesmeert, zag er toen al wat beter uit wat een rotspul!
Dag 6:
Maar gewoon de lak eropgedaan, ook 2 componenten op epoxybasis, man dat zag er een stuk beter uit echt hééééél wit! Dag 7:
Hij was eindelijk klaar, maar dan vraag ik me af, ben ik eigenlijk wel tevreden, hij was spierwit, maar elk detail, inperfectie in de epoxy zag je, dus ik moet nog even gaan bedenken wat ik daar aan ga doen, ik ga komend weekend mee bezig. Dag 8:
Alles even provisorisch aangesloten
Toch alles maar inelkaar geschroefd, achterplaat afneembaar gemaakt, hoekjes erop alles geinstaleerd
ik neem alles terug wat ik gezegt heb over dat ie lelijk is
Ik vond het een leuk project en ben erg blij dat hij eindelijk klaar is. ~Jasper (Alias EastWarez)