Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door pappaleo »

FR_Aad schreef:
Walt schreef:
Voor wat het is klinken ze prima, het blijven compacte PA kastjes, geen hifi. Nu in de MK II versie zijn ze weer aardig verbeterd trouwens.

Groetjes Walter
Doe geen moeite :mrgreen:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Walt schreef:
Cultuur barbaren! :evil:
welk cultuuraspect moet ik dan associeren met die twee lawaaibakkies? :hide:

EDIT: Laat maar ik zag het al: De Kermis :lagge: :lagge:
Laatst gewijzigd door pappaleo op do 12 feb 2015, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RNacoustics »

Henkjan schreef:
Henkjan schreef:
.... het DAC vergelijk ...
we zullen voor het DAC vergelijk wel een erg goede set kwa versterking en luidsprekers neer moeten zetten, zeker bij de (naar verwachting) betere DACs zal dat nodig zijn om verschillen te kunnen waarnemen. dus niet een stelletje FRS8 Needles met een ebay chip ampje zeg maar.
Gaan we een battle of the DAC's houden :?:
Ik doe wel mee :yeah:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RobertD »

Voor de mensen uit de regio wil ik hier nog even schaamteloos reclame maken voor de stichting Serious Music Alphen.
De twee drijvende krachten achter deze stichting hebben vorig jaar meegeluisterd op de zelfbouwdag. Op 13 maart organiseren ze een leuk concert in Alphen a.d. Rijn:

Wellicht kan een mod dit bericht in een ander topic stoppen, maar omdat het toch enigszins aan de regio vastzit heb ik het even hier geplaatst. Serious Music organiseert frequent concerten in Alphen.

QUOTE:

Op 13 maart as organiseert Serious Music Alphen een dubbel-concert
met de 'female fronted' metal progbands Kowai en Scarlet Stories.
We nodigen jullie weer graag voor deze avond.

Kowai is een veelbelovende gothic-metalband uit Utrecht. De band is
in 2008 opgericht door Arjan Bosma en Bertran Zwijnenburg en eind
2009 verscheen eerste demo "Prelude". De band produceert
symfonische metal met als referentiekader Nederlandse bands als
Within Temptation, Epica, After Forever, Delain en Stream of Passion.
In februari 2014 verscheen de debuut-cd uitgebracht "Dissonance".
Deze productie was in handen van Joost van den Broek ( Sun Caged,
After Forever) en Jeffrey Revet (Stream of Passion) en kreeg goede
recenties. De site Lords of Metal vatte het als volgt samen: 'de cd
klinkt als een klok'. Op de cd zijn de sterke punten van Kowai goed
te horen: fraaie melodielijnen, prachtig ondersteunend
keyboardwerk, heerlijke riffs en solos en ronduit fantastische vocalen
van zangeres Laura van Nes. Ook live heeft de band inmiddels een
goede reputatie opgebouwd.

In het voorprogramma presenteert Scarlet Stories zich. De band
begon als akoestisch duo bestaande uit Bram te Kamp (gitaar) en
Lisette van den Berg (vocals). In 2012 hebben zij er een band van
gemaakt en in 2013 presenteerden zijn hun 1e akoestische EP
"Scarlet Stories"die veel positieve reacties kreeg van pers en publiek.
De band heeft al vele indrukwekkende optredens gespeeld, onder
andere in het voorprogramma van Antimatter en "Guitar Universe
Tour"van Gus. G. en Marty Friedman. Hun muziek zal zeker in de
smaak vallen bij liefhebbers van van Opeth en Anathema.
Kowai en Scarlet Stories staan garant voor een stevige, maar vooral
muzikale avond, die zeker indruk zal maken.

De kaarten kosten bij reservering ? 10,00; aan de kassa ? 12,50
(beiden inclusief consumptie). Info & tickets:
http://www.seriousmusicalphen.nl.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Leeuwarden »

Dertien maart sla ik even over maar het ligt in de planning om 28 maart even langs te rijden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door hannesie »

Leeuwarden schreef:
Dertien maart sla ik even over maar het ligt in de planning om 28 maart even langs te rijden.
Leuk..!! O:)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door FR_Aad »

Als hij ook stopt en naar binnenkomt wel :p
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door hannesie »

FR_Aad schreef:
Als hij ook stopt en naar binnenkomt wel :p
:rofl: ben je ervaringsdeskundige? :-$
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door FR_Aad »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Leeuwarden »

#-o
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef:
#-o
Remblokken vergeten? :mrgreen:
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door m_cruiser »

mag ik me ook aanmelden voor de luisterdag?

Thx, Luc
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door ray5150 »

Leeuwarden schreef:
Dertien maart sla ik even over maar het ligt in de planning om 28 maart even langs te rijden.
Pik je Sander onderweg ook nog op ? :D
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Leeuwarden »

Sander tijd terug al mailtje gestuurd. Je kan hem zelf ook even een berichtje sturen natuurlijk....
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door cve »

Nou, als Leeuwarden langs komt dan moet ik de hobby ook maar eens nieuw leven inblazen. Eens zien en horen wat jullie er de afgelopen tijd van gemaakt hebben.

Co
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door FR_Aad »

cve schreef:
Nou, als Leeuwarden langs komt dan moet ik de hobby ook maar eens nieuw leven inblazen. Eens zien en horen wat jullie er de afgelopen tijd van gemaakt hebben.

Co
Da's goed nieuws Co!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door cve »

FR_Aad schreef:
cve schreef:
Nou, als Leeuwarden langs komt dan moet ik de hobby ook maar eens nieuw leven inblazen. Eens zien en horen wat jullie er de afgelopen tijd van gemaakt hebben.

Co
Da's goed nieuws Co!
Er liggen nog heel wat printen die half bestukt zijn. Maar inmiddels rookt de soldeerbout weer volop! Binnenkort maar eens een topic openen met plaatjes.

Co
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door FR_Aad »

Ik zet de chocomel en chips klaar ;-)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door cve »

FR_Aad schreef:
Ik zet de chocomel en chips klaar ;-)
Staan die op 28 maart ook klaar? Dan komt Sander misschien ook wel binnen.

Co
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door mikekiwi »

Leeuwarden schreef:
Dertien maart sla ik even over maar het ligt in de planning om 28 maart even langs te rijden.
cve schreef:
Nou, als Leeuwarden langs komt dan moet ik de hobby ook maar eens nieuw leven inblazen. Eens zien en horen wat jullie er de afgelopen tijd van gemaakt hebben.
m_cruiser schreef:
mag ik me ook aanmelden voor de luisterdag?
Jullie zijn van harte welkom, deelnemerslijst is bijgewerkt
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door FR_Aad »

cve schreef:
FR_Aad schreef:
Ik zet de chocomel en chips klaar ;-)
Staan die op 28 maart ook klaar? Dan komt Sander misschien ook wel binnen.

Co
Ik zal even langs de plaatselijke dealer rijden :p
Gebruikersavatar
muizenissen
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 0:08
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, editie 2: 28 Maart 2015

Bericht door muizenissen »

mikekiwi schreef:
En ondertussen ook de eerste aanzet van de lijst met apparatuur & luidsprekers toegevoegd. Nadere specificaties zijn in sommige gevallen gewenst, aanvullingen verneem ik graag.
Gezien de versterkerdiscussie hiervoor.. mijn versterkerrackje komt ook mee. Zit wat cheapo spul tussen, maar 't kan vast wel het een en ander in beweging brengen.. ;)

> Cheapo 3-channel mengpaneeltje
> Simpel actief X-over voor sub naar sat
> 2x 31-band equalizer
> Eindtrap (2x ~200W 8 ohm RMS, AB class (?) )
> Eindtrap (2x ~1200W 8 ohm RMS)

Alles zit in één vastgemonteerd rack op wieltjes. Ik zorg wel voor wat standaard kabeltjes (jack en/of tulp als input) en een verloop van SpeakOn naar gewone draadjes zodat eventuele andere sets er ook op aangesloten kunnen worden, mocht daar interesse voor zijn.
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door avdboom »

Even annomo peilen voor een interlink vergelijk tijdens een luistersessie....

Ik heb voor een forumlid ToTo twee setjes "audio creative - airforce" interlink (of daudio interlink van originne...) met een zilveren kern. Zie: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=175

Dit is een exacte duplicaat van de mijne op de kern en mantel na. De kern van de mijne is 0,5mm 6N koper, die van ToTo 0,4mm zilver. De mantel laten we voor de klank maar even buiten beschouwing. Omdat ze verder qua constructie identiek zijn perfect voor een vergelijk.

Ik heb nu i.p.v. mijn koperen de zilveren tussen mijn set, en het verschil is er volgens mij wel maar nier heel groot. ToTo stelde voor dat het misschien een idee was om een head-to-head vergelijk te doen tijdens een luistersessie bij de luisterdag? Waar we eerst naar de ene en vervolgens de 2e helft naar de andere luisteren. Iedereen kan dan zelf bepalen of hij verschil hoort tussen een zilveren of koperen geleider, en wat de verschillen zouden zijn?

Is heir annimo voor? En is er ruimte om dit in te plannen op een geordende manier?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Walt »

Mijn inziens moet je zoiets rustig in je eigen set proberen. Op een luisterdag zit je met onbekende apparatuur, een onbekende akoestiek en doorgaans erg veel geroezemoes op de achtergrond, dit lijkt mij niet ideaal om subtiele verschillen te kunnen waarnemen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door hannesie »

Toch hebben wij in Hengelo met het vergelijk met de AF DAC2 en de daar aanwezige DDDAC toch wel een groot verschil in karakter kunnen horen, althans ik wel.
En dat had ik niet verwacht, meer dan in de trant van een verschil dat je de volgende ochtend niet meer hoort, welke van de 2 er dan aan gekoppeld is.
Dat heeft dan mogelijk te maken met getraind zijn of iets dergelijks.
Maar als er duidelijke verschillen zijn kun je dat horen, zeker als je dan de externe factoren als volume verschillen e.d. kunt uitsluiten.
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door avdboom »

Walt, ben het met je eens hoor. Ik heb dat ook met condensators gehad, daar moet je gewoon even naar luisteren alvorens je echt goed gaat horen wat de verschillen zijn. Maar ik kon wel al vrij snel horen of er verschil was en of het aangenaam is of niet. Zoals Hannesie zegt kan het wel.

Ik geloof ook niet zo in ABX testen, is een draadje over en wil ik niet verder over uitwijden. Wat mij altijd opgevallen is dat een toename van kwaliteit al heel snel niet opvalt, maar een afname des te meer.
Mijn voorstel zou dan ook zijn eerst de zilveren kern te beluisteren en dan koper, volgens de algemene consensus inferieur aan zilver (zegt men...).
Na het horen er van kan een ieder voor zichzelf bepalen of die zilver de moeite waard vind verder te onderzoeken n.a.v. een korte impressie...

Het punt is dat ik nu 2 identieke sets op de geleider na in huis heb. En dat geeft een eerlijke kans de twee te vergelijken...
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”