3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaag heb ik een kort bezoek gehad van een andere open baffle liefhebber. Gelijk bij het tweede nummer een rare rammel. Bleken de 2 schroeven van de linker AMT tweeter niet meer goed vast te zitten, even aandraaien en het klonk gelukkig weer normaal. Maar ik moet toch maar eens na gaan denken over een nieuwe degelijkere versie van de daadwerkelijke baffle.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Plannen voor een mooiere (en stevigere) baffle?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nog niet echt, ik vind het moeilijk iets te verzinnen wat er optisch goed uitziet. Met name de montage van de dipooltweeter is lastig, vrij hangend zoals in de Daudio W1 vind ik zelf niet zo heel mooi, ik wil hem graag vast in de baffle.
Groetjes WAlter
Groetjes WAlter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Lastig ja, een h-frame met twee woofers geeft niet ook niet veel ruimte voor creativiteit.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
edit, twee keer zelfde post
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jeroen, maak jij nou eens een leuk prijsje voor die jongen...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er zijn er een aantal met een cnc-bank die klusjes aannemen,dus ik zie het probleem niet echt.
Daarbij je vrouw de vorm en kleur laten kiezen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En toen stonden er opeens Bose melkpakken in huize Wallocavia.............dre schreef:Daarbij je vrouw de vorm en kleur laten kiezen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat probleem was nog niet genoemd.dre schreef:![]()
Er zijn er een aantal met een cnc-bank die klusjes aannemen,dus ik zie het probleem niet echt.
Daarbij je vrouw de vorm en kleur laten kiezen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
We hebben nog steeds geen
van mevrouw Wallo...... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En Wallo in pak om niet te vergeten! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Staan de mid en tweeter recht boven de woofers?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ongeveer wel ja, hoezo?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zit een beetje te denken wat je evt met de vormgeving kan doen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zojuist heb ik een Oyaide Tunami kabel op de Daudio Pre/DAC gezet, gelijk geeft dit een subtiele verbetering. Mooi spul dat Oyaide maar het is wel een erg dikke en stugge kabel, dat is een nadeel maar de klank is zéér fraai te noemen.
De plannen broeden trouwens voor toekomstige Daudio upgrade, de heren zijn op de achtergrond weer leuke dingen qua aansturing aan het ontwikkelen. Ik laat het echter aan Jeroen en Hans over om hier meer over te vertellen als het zover is.
Groetjes Walter
De plannen broeden trouwens voor toekomstige Daudio upgrade, de heren zijn op de achtergrond weer leuke dingen qua aansturing aan het ontwikkelen. Ik laat het echter aan Jeroen en Hans over om hier meer over te vertellen als het zover is.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De huidige filtering bevalt dermate goed dat het tijd wordt de serie en parallel weerstand van de AMT uit te voeren als Duelund CAST. Ik zal zo maar eens een bestelling plaatsen bij Tony Gee. De levertijd op Duelund is al gauw 8 weken dus het zal nog wel even duren voor ik jullie kan blij maken met luister impressies.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaag is Jeroen_d weer eens komen luisteren, algehele indruk van de speakers is goed, geen rare fratsen. Er zijn nog wel wat kleine zaken die makkelijk verbeterd kunnen worden bijv. aanpassen van mijn ASP naar de laatste condensator waarden, dit geeft meer druk/slam in het laag.
Verder hebben we nog wat gepraat over toekomstige mogelijkheden op versterker gebied. Volgens Jeroen is Daudio nu bezig met een versterker die zelfs beter gaat klinken dan mijn Lindemann...
De behuizing hiervan lijkt ook zeer fraai te gaan worden. Voor verdere info raad ik aan om Jeroen direct benaderen. Het plan is wel dat deze versterking op den duur hier in huis zal komen...

Groetjes Walter
Verder hebben we nog wat gepraat over toekomstige mogelijkheden op versterker gebied. Volgens Jeroen is Daudio nu bezig met een versterker die zelfs beter gaat klinken dan mijn Lindemann...
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 15 feb 2015, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eerst maar eens luisteren toch?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voorlopig is het nog lang niet zover en uiteraard zal ik dan eerst de proefversies beluisteren voordat ik tot aanschaf overga. Het concept spreek me wel aan, ik krijg dan in totaal minder componenten en de grote Lindemann kan dan uit het rack. En als het dan ook nog eens beter klinkt...
Ik moet natuurlijk ook wel bezig blijven, de speakers zijn voor nu OK, dus moet de aansturing er weer aan geloven.
Verder denk ik eraan om bijv. een Bluesound Vault te kopen. Wellicht niet de allerbeste streamer in de wereld qua geluidskwaliteit maar voor mij wel geschikt qua eenvoud en de ingebouwde cd ripper. Alternatieven zijn welkom.
Groetjes Walter
Ik moet natuurlijk ook wel bezig blijven, de speakers zijn voor nu OK, dus moet de aansturing er weer aan geloven.
Verder denk ik eraan om bijv. een Bluesound Vault te kopen. Wellicht niet de allerbeste streamer in de wereld qua geluidskwaliteit maar voor mij wel geschikt qua eenvoud en de ingebouwde cd ripper. Alternatieven zijn welkom.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De Lindemann is niet groot.....
Je lijkt wel een vrouw!
Je lijkt wel een vrouw!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tsja, die Lindemann is 'maar' 2x 160W, mijn Daudio 4-kanaals pompt 4x250W RMS uit een meer dan 4x zo kleine kast...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gelijk weer zin gekregen om nog wat verbetering door te voeren:
Uit 18mm MDF heb ik 100mm hoge 300mm brede ruggen gemaakt. Deze heb ik net tussen beide AT woofers tegen de baffle aangelijmd om deze uit te stijven tegen het geweld van de 2x AT 10C77.
De ruggen zijn voorzien van 7x7cm schuine kanten zodat ze niet zichtbaar zijn vanaf de luisterplek, op de plek waar het buigend moment maximaal is zit de volle 100mm sterkte.
Groetjes Walter
Uit 18mm MDF heb ik 100mm hoge 300mm brede ruggen gemaakt. Deze heb ik net tussen beide AT woofers tegen de baffle aangelijmd om deze uit te stijven tegen het geweld van de 2x AT 10C77.
De ruggen zijn voorzien van 7x7cm schuine kanten zodat ze niet zichtbaar zijn vanaf de luisterplek, op de plek waar het buigend moment maximaal is zit de volle 100mm sterkte.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zitten die dingen nu met bouwmarktdraadjes aangesloten??
Is dat niet vloeken in de Mundorfkerk?
Is dat niet vloeken in de Mundorfkerk?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het is een schande! 
