Raspberry take 2
Moderator: Beheerdersteam
Raspberry take 2
Ik heb m'n B+ met Hifiberry bordje nu draaiend, keurig te benaderen via het ip adres wat ik met fing vind, ik heb een logitech media server draaien op m'n nas (Synology DS214) en die kan ik ook benaderen via z'n ip adres, echter ik krijg met geen enkele app de 2 met elkaar verbonden en ik heb nu zin om de boel met een voorhamer KAPOT te beuken, wie heeft er goede raad?
Laatst gewijzigd door Shadow op zo 04 feb 2018, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Zet een veiligheidsbril op.Shadow schreef:ik heb nu zin om de boel met een voorhamer KAPOT te beuken, wie heeft er goede raad?
Re: Raspberry? frustatieberry!
Met zo een bril op kun je mogelijk dan de Squeeze app in het menu van/met de Synology software activeren en het zal neem ik aan vlot lopen.
Of dit.http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 31&t=72407
Kijk nog even naar het IP nummer met de :9000, dat is wel eens anders.
Of dit.http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 31&t=72407
Kijk nog even naar het IP nummer met de :9000, dat is wel eens anders.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Ik heb logitech mediaserver geïnstaleerd staan, de poort staat goed maar ik zie hem niet met fing, de raspberry wel...
Re: Raspberry? frustatieberry!
Zie net synology lms 7.7.3 en 7.8 niet zou ondersteunen mmmmm laat ik nou 7.7.3 hebben...
Re: Raspberry? frustatieberry!
Er valt genoeg te lezen.
https://www.google.nl/search?q=lms+7.8+ ... KOParigegF
https://www.google.nl/search?q=lms+7.8+ ... KOParigegF
Re: Raspberry? frustatieberry!
Je koopt zo'n ding toch om te luisteren?hannesie schreef:Er valt genoeg te lezen.
https://www.google.nl/search?q=lms+7.8+ ... KOParigegF
Maar ondertussen mooi ruk dat het niet werkt
Re: Raspberry? frustatieberry!
Ja dat zie ik, als ik bij mij daar kijk kom ik keurig het adres tegen waar hij ook op te benaderen is, echter ziet fing hem niet als server in het netwerk...
Voorlopig houd ik het er op dat synology geen ondersteuning bied voor lms 7.7.3 en 7.8...
Voorlopig houd ik het er op dat synology geen ondersteuning bied voor lms 7.7.3 en 7.8...
Re: Raspberry? frustatieberry!
De combinatie van 2 verschillende IP reeksen?
Fing ziet alleen de draadloze en geen vaste PC's?
Heb je ergens een IP nummer ingevoerd, en is je poort nummer 9000, of is er ergens iets in je netwerk met een andere werkgroep/domein?
Kun je wel een ping doen naar je server?
Fing ziet alleen de draadloze en geen vaste PC's?
Heb je ergens een IP nummer ingevoerd, en is je poort nummer 9000, of is er ergens iets in je netwerk met een andere werkgroep/domein?
Kun je wel een ping doen naar je server?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Raspberry? frustatieberry!
Zelfde probleem hier, dat wil zeggen aan de ethernetkabel. Het werkt wel met een USB-Wifi dongel, zo gebruik ik 'm ook sindsdien. Nog geen tijd/zin gehad het verder uit te zoeken, moet nog wel een keer 
Re: Raspberry? frustatieberry!
Al geprobeerd er oudere versie van LMS te downloaden?
Misschien mis je dan Spotify maar als dat wel werkt ...
Misschien mis je dan Spotify maar als dat wel werkt ...
Re: Raspberry? frustatieberry!
Daar moet ik even voor gaan zitten van het weekend, dat ik spotify mis vind ik niet erg.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Het punt is dat, als er een server in de lucht is en die dan niet op poort 9000 open staat zal de RPI met de software hem nooit vinden.
In de software instellingen van de piCoreplayer kun je dus wel je poort wijzigen.
En dat is hier het geval!!!
In de software instellingen van de piCoreplayer kun je dus wel je poort wijzigen.
En dat is hier het geval!!!
Re: Raspberry? frustatieberry!
Ja die 9002 issie via te vinden, dat had ik ingevoerd omdat ik niks vond, maar het mocht niet baten...
Re: Raspberry? frustatieberry!
Haal even het hele IP adres weg en start je picoreplayer opnieuw op. Hij moet dan automatisch de LMS server vinden. Althans ik zat eerst ook zo te kloten, toen ik het hele adres weghaalde, werkte het meteen. Wellicht even het proberen waard...
Re: Raspberry? frustatieberry!
Haal even de dubbele punt en het poort nummer weg achter het ipadres.
Squeezelite vind dan zelf uit welke poort hij moet gebruiken, ook wanneer je poort 9002 gebruikt.
Dat lag bij mij ook dwars, poortnummer verwijder (ipadres laten staan) en werken.
Squeezelite vind dan zelf uit welke poort hij moet gebruiken, ook wanneer je poort 9002 gebruikt.
Dat lag bij mij ook dwars, poortnummer verwijder (ipadres laten staan) en werken.
Re: Raspberry? frustatieberry!
ik ben er nog steeds niet uit en ben het inmiddels beu dat m'n raspberry hier niks ligt te doen...
