+1knuisje schreef:Ok, maar dan is een plank natuurlijk ook geen luidspreker.Walt schreef:Een DAC is niet echt een bron natuurlijk...
AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Okay. Het is me gelukt om mn Logitech te programmeren en de AFDAC-LB reageert nu dus
De truuk was simpelweg een TV apparaat invoeren van t type 17CE1530/10B (oid). Ik kan nu volume regelen en door de ingangen heen 'wandelen'.
Enige nadeel is echter dat mn philips TV ook reageert op de power on/off van de AFDAC
. Die reageert dus blijkbaar selectief op RC5 commando's...dit werkt dus in de praktijk niet superhandig, maar ach, ik kan in iedergeval t volume van de AFDAC-LB regelen als ik op de bank zit
Groeten,
Satefan
Enige nadeel is echter dat mn philips TV ook reageert op de power on/off van de AFDAC
Groeten,
Satefan
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Je kan nog eens proberen een oude Philips cd-speler te programmeren. Dan zou je TV er niet meer op moeten reageren (die reageert waarschijnlijk op RC5 en RC6).
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
+2ds23man schreef:+1knuisje schreef:Ok, maar dan is een plank natuurlijk ook geen luidspreker.Walt schreef:Een DAC is niet echt een bron natuurlijk...
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
knuis, merci voor de prachtige foto's !
Zelf ben ik nog in blijde verwachting van de bewerkte panels van Schaeffer en dan kan ik ook alles bij elkaar steken!
Kostenplaatje zal toch richting 300 euro gaan.
+- 111 € voor je kit + verzendingskosten
39 euro (verzending incl) voor die behuizing (eltim)
8,5 euro voor de knop (komt ook van eltim)
7 euro om die panels naar Schaeffer te verzenden
75 € voor Schaeffer om front en backpanel te laten modificeren (is nog af te wachten welke portkosten ze gaan rekenen)
Iets meer dan 30 dollar voor die i2s-print en de usb-kabel
de transfo en zekeringhouder en zekeringen bij dickbest
nog wat ditjes en datjes eventueel (ik recupereer redelijk wat materiaal van de HK-DAC die hiervoor gesloopt wordt)
Dus eigenlijk 100 euro voor de kern van de zaak en 150 euro voor de verpakking en 50 euro transport
Zelf ben ik nog in blijde verwachting van de bewerkte panels van Schaeffer en dan kan ik ook alles bij elkaar steken!
Kostenplaatje zal toch richting 300 euro gaan.
+- 111 € voor je kit + verzendingskosten
39 euro (verzending incl) voor die behuizing (eltim)
8,5 euro voor de knop (komt ook van eltim)
7 euro om die panels naar Schaeffer te verzenden
75 € voor Schaeffer om front en backpanel te laten modificeren (is nog af te wachten welke portkosten ze gaan rekenen)
Iets meer dan 30 dollar voor die i2s-print en de usb-kabel
de transfo en zekeringhouder en zekeringen bij dickbest
nog wat ditjes en datjes eventueel (ik recupereer redelijk wat materiaal van de HK-DAC die hiervoor gesloopt wordt)
Dus eigenlijk 100 euro voor de kern van de zaak en 150 euro voor de verpakking en 50 euro transport
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Poe, hé. zo low budget is dat dus niet meer...toch een dikke 12.000 BFR... 
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Nou ja, een kastje bij en frezen bij schaefer etc is in feite de buitenboel van de DAC volledig uitbesteden...eigenlijk kun je het dan geen LB project meer noemen...meer...uuhhh....'Hybride Budget' of zo? Als je de behuizing ook op een LB manier aanpakt dan wordt t goeiekoperder natuurlijk
Satefan
Satefan
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Wat het frezen van die platen betreft, eens prijs vragen bij bepaalde forumleden zoals hrscharft, kan misschien nog wel goedkoper

- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Volledig akkoord, een handige Kees met wat mooi hout kan zelf wel een kistje in elkaar steken. Ah, dit project van knuisje is zoooo enorm compleet dat het bijna geen DIY meer is, eerder een elektro-variant van Ikea.satefan schreef:Nou ja, een kastje bij en frezen bij schaefer etc is in feite de buitenboel van de DAC volledig uitbesteden...eigenlijk kun je het dan geen LB project meer noemen...meer...uuhhh....'Hybride Budget' of zo? Als je de behuizing ook op een LB manier aanpakt dan wordt t goeiekoperder natuurlijk![]()
Satefan
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik zat net even na te denken over de behuizing voor de AFDAC-LB en bedacht me dat ik nog een filament supply heb liggen van Tentlabs. Heeft het nut om hiermee bijvoorbeeld de display print / controller apart te voeden? In het kader van met aparte voedingen klinkt t 'beterder'?
grt
Satefan
grt
Satefan
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Lijkt mij zonde van de Tentlas module...
De controller en display draaien al op een eigen spanningsregelaar.
De controller en display draaien al op een eigen spanningsregelaar.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
is er ook een optie om gebruik te maken van een oled display, ipv van de lcd (deze vind ik vrij slecht afleesbaar)
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
In principe kan elk display worden gebruikt dat op 3.3V kan werken en wordt aangestuurd met SPI.
Ook in de programmacode moeten aanpassingen worden gedaan om het display aan te sturen.
Ook in de programmacode moeten aanpassingen worden gedaan om het display aan te sturen.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Is er al iemand die deze DAC met zijn Logitech Harmony One of gelijkaardig kan aansturen? Zo ja, welk device heb je daarvoor toegevoegd?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik heb een willekeurige phillips matchline gekozen. Werkt op zich goed. Ik heb alleen ook een philips TV. Als ik met de UPC afstandsbediening de TV aanzet springt ook mn AFDAC aan of uit (afhankelijk of deze aan of uit staat op dat moment). Ik ga dr nog even verder mee pielen, maar zwaar tijdgebrek.
Stefan
Stefan
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
+1salautom schreef:.......deze lcd vind ik vrij slecht afleesbaar
Heb de AFDAC LB hier sinds een uur spelen. Eerste indruk was(is) dat ie stiller klonk dan de HKDAC. Hebben anderen ook die indruk? Tweede indruk was dat de display een sterke lichtbron is, maar net daardoor niet geweldig goed leesbaar. Wel als je er vlakbij bent natuurlijk. Misschien kan er "negatief" gewerkt worden? Donkere achtergrond met fel oplichtende informatie?
Verder kan ik alleen maar zeggen dat deze AFDAC LB geweldig goed klinkt
Verder heb ik nog een vraagje ivm aansluitingen. Ik heb m'n BluRay-speler nu met een coax aangesloten op de AFDAC LB voor het geluid. Deze player heb ik echter ook met een HDMI-kabel aangesloten op de TV. Die TV heeft op zijn beurt een optische uit, dus ik zou m'n TV ook langs deze weg met de AFDAC LB kunnen verbinden. Wat is nu eigenlijk het beste van de twee : zoals het nu is, soundtrack van BluRayspeler over coax rechtstreeks naar de DAC of toch over HDMI en Toslink naar de DAC ????
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
En hem aanzetten hielp?Muug schreef:Eerste indruk was(is) dat ie stiller klonk dan de HKDAC. Hebben anderen ook die indruk?
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
FR_Aad schreef:En hem aanzetten hielp?Muug schreef:Eerste indruk was(is) dat ie stiller klonk dan de HKDAC. Hebben anderen ook die indruk?
Neen, serieus, 't zal wel in 't kopke zitten.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dat is tie morgen toch weer vergeten.maar helaas heb ik een slecht auditief geheugen
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
jep, en dan stel ik me wéér die vraaghannesie schreef:Dat is tie morgen toch weer vergeten.maar helaas heb ik een slecht auditief geheugen
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Als je het signaal van je tv pakt weet je zeker dat het geluid synchroon loopt met het beeld.
