magnetostaat? of electrostaat!
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Die coating kan je ook zelf maken, dan blijft ie ook transparant.
Alu is wel makkelijker en de alu coating is 100% gegarandeerd overal even dik.
Alu is wel makkelijker en de alu coating is 100% gegarandeerd overal even dik.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Even de link van A-C: http://www.audio-creative.nl/projecten/ ... e-revisie/
Zou zelf folie spannen met de plakband methode. Lekker makkelijk. En dan de ESL zo breed houden dat je twee naast elkaar kan leggen op 1 stuk folie. Heb je de spanning ook identiek.
Zou zelf folie spannen met de plakband methode. Lekker makkelijk. En dan de ESL zo breed houden dat je twee naast elkaar kan leggen op 1 stuk folie. Heb je de spanning ook identiek.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Zelf coating maken heb ik altijd een drama gevonden, je krijgt 'm namelijk niet uniform, ik zie mijzelf als 20-er nog zitten met watjes met grafietpoeder en behanglijm, proberen om dat er zo egaal mogelijk op te krijgen. Ook de hechting is natuurlijk een probleem, liefst vervang je de folie nooit meer.Leeuwarden schreef:Die coating kan je ook zelf maken, dan blijft ie ook transparant.
Alu is wel makkelijker en de alu coating is 100% gegarandeerd overal even dik.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Ik heb het zelf nooit geprobeerd. Begrijp dat daar tegenwoordig betere middelen voor zijn. Nu zal je bij een esl voor mid-hoog minder snel als bij full range problemen met je folie krijgen maar nooit meer vervangen heb ik zo mijn twijfels over.
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Cool!!!SSassen schreef:Iets lager, pakweg 150-200Hz en dan gewoon aankoppelen met een 15" (of twee) in OB.dre schreef:Iets wat vanaf 300hz kan of zo?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Leeuwarden schreef:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Nee, da's niet de kant die ik op wilde, dit is een verkeerde benadering.Leeuwarden schreef:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Welke kant wil jij dan op Sander? Even alle gekheid op een stokje: dat kan nooit veel verschillen van die 505 met twee woofer eronder, toch?
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op vr 06 feb 2015, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Het gaat idd wel erg op een gekaapt topic lijken zo 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Jazeker wel, ik heb al jaren een concept in m'n hoofd voor een ESL met een element van een heel andere opbouw dan het standaard Fikier recept.Leeuwarden schreef:Welke kant wil jij dan op Sander? Even alle gekheid op een stokje: dat kan nooit veel verschillen van die 505 met twee woofer eronder, toch?
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Beter goed gekaapt dan slecht begonnen
Maar ben wel benieuwd wat Sander in zijn hoofd heeft.
Maar ben wel benieuwd wat Sander in zijn hoofd heeft.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Ik hoop voor hem hersenenFR_Aad schreef:Maar ben wel benieuwd wat Sander in zijn hoofd heeft.
Maar ik ben ook benieuwd inderdaad. Ik was ook een RD40 gegadigde, maar het ziet er nu niet hoopvol uit.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Hersenen?pappaleo schreef:Ik hoop voor hem hersenenFR_Aad schreef:Maar ben wel benieuwd wat Sander in zijn hoofd heeft.
Volgens mij:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Maar weer on topic... Sander, licht eens een tipje van de sluier op?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Wat is het grootste probleem met traditionele electrostaten, vanuit een mechanisch oogpunt?Leeuwarden schreef:Maar weer on topic... Sander, licht eens een tipje van de sluier op?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Je zit in de goede richting, bekijk het eens vanuit het perspectief van het deel van de folie dat beweegt.Leeuwarden schreef:Krachten op de folie?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Mechanisch, denk aan spanningen in de folie.Leeuwarden schreef:Elektrische krachten?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Er zitten vandaag al 4 paracetemolletjes in dus vertel maar... Ik weet het even niet...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Als je een vlak membraam in beweging brengt, in een rechthoekig of vierkant frame, wat gaat er dan fout?Leeuwarden schreef:Er zitten vandaag al 4 paracetemolletjes in dus vertel maar... Ik weet het even niet...
