magnetostaat? of electrostaat!
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
magnetostaat? of electrostaat!
Waarom niet gewoon elektrostatisch? Dat gezeur en gezever met magneten altijd. Het is inmiddels alweer 20-jaar geleden, maar toen bouwde ik m'n laatste elektrostaat, zo moeilijk is dat niet.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Zelfs ik heb wel eens elektrostaten gebouwd. Achteraf gezien de beste of 1 na beste speaker die ik ooit heb gemaakt. Had slechts 1 probleem: het ding had niet genoeg volume. Erg jammer... Ook erg jammer dat er zo weinig op dat gebied in de zelfbouw gedaan wordt.
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Ik vind elektrostaten geweldig klinken.
Maar met een beetje stevige muziek lopen ze dicht en zit er geen dynamiek meer in.
Wellicht als ik wat ouder ben en alleen nog smooth jazz draai
Petje af voor die zelfbouw magnetostaten overigens
Maar met een beetje stevige muziek lopen ze dicht en zit er geen dynamiek meer in.
Wellicht als ik wat ouder ben en alleen nog smooth jazz draai
Petje af voor die zelfbouw magnetostaten overigens
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Ik denk dat jij nog nooit een goede elektrostaat beluisterd heb......... 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Ik wil best een zelfbouwproject elektrostaat starten, maar heb daarbij wel hulp nodig wegens een schreeuwend gebrek aan tijd ...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Iets lager, pakweg 150-200Hz en dan gewoon aankoppelen met een 15" (of twee) in OB.dre schreef:Iets wat vanaf 300hz kan of zo?
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Hoe groot zou zo iets worden denk je?
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Absoluut wel ,maar laten we daar maar geen discussie van makendre schreef:Ik denk dat jij nog nooit een goede elektrostaat beluisterd heb.........
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Kan een grote Magnepan je wel bekoren?rikpost schreef:Absoluut wel ,maar laten we daar maar geen discussie van makendre schreef:Ik denk dat jij nog nooit een goede elektrostaat beluisterd heb.........
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
1.5m hoog, pakweg 50cm breed, bij benadering, da's met twee stuks 15".dre schreef:Hoe groot zou zo iets worden denk je?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
40cm? Die 15" moet wel passen natuurlijkdre schreef:Da's wel erg breed.........
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Jawel joh, anders hou je geen rendement meer over in het laag als je e.e.a. passief aanstuurt in OB.dre schreef:Ja,maar ik wil geen 15 inch.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Nee, ik zat net te kijken bij Amplimo, maar ik kan geen step-up trafo's vinden?Leeuwarden schreef:Had je al trafo's op het oog?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Je kan ook eens bij Sowther kijken. Daar had ik indertijd mijn trafo's van. Gekocht via de mannen in Winterswijk die indertijd het steunpunt voor elektrostaten waren. Heb ik ook folie gekocht met opgedampte alu laag. Internet bestond nog niet in die tijd 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Goede tip, Sowther heeft inderdaad een collectie transformatoren, de folie heb ik nog niet kunnen vinden.Leeuwarden schreef:Je kan ook eens bij Sowther kijken. Daar had ik indertijd mijn trafo's van. Gekocht via de mannen in Winterswijk die indertijd het steunpunt voor elektrostaten waren. Heb ik ook folie gekocht met opgedampte alu laag. Internet bestond nog niet in die tijd
http://www.sowter.co.uk/acatalog/SOWTER ... .html#a232
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Ik zie dat ze daar nog meer verkopen...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Ja, helaas zie ik alleen mylar zonder alu coating, daar hebben we niet zoveel aan ben ik bang.Leeuwarden schreef:Via de clublid: http://esl.hifi.nl/materialen.htm
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Hmmm die link van de club is wel vrij oud. Bij Audio Creative hebben ze ooit een Audiostatic gerestaureerd en zij hebben de mylar van e-bay gehaald.
