Hypex DS4.0 of Monacor AKB-400DSP.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MJoosten

Bericht door MJoosten »

Wat is jullie advies t.b.v. een subwoofer?
Walt

Re: Hypex DS4.0 of Monacor AKB-400DSP.

Bericht door Walt »

Hypex DS4.0, dit is gewoon state of the art op klasse D versterker gebied. Monacor maakt leuk spul maar er zit ook veel rommel tussen en de doorverkoopwaarde is ook een stuk minder.

Groetjes Walter
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik zie dat het prijsverschil onderling slechts een paar tientjes is.
Dan lijkt mij de keus toch niet zo heel moeilijk ?
Eens met de argumenten van Walter.
MarcoSQ

Bericht door MarcoSQ »

Laat ik dan een beetje tegengas geven :). Vind het nogal apart om een oordeel te geven over een product wat je vermoedelijk níét kent. En daarom dus maar te kiezen voor het product dat je wél kent.... :roll: .

De Hypex ken ik, en heb ik zelfs lang gehad. Topversterker inderdaad, absoluut.
De filtering op zich is in orde, maar heel erg 'basic'. Om je sub netjes aan te laten sluiten is het net aan bruikbaar, maar ook echt niet meer dan dat. Je hebt er eigenlijk niet voldoende controle over. Zoals eigenlijk bij de meeste plate amps.

De Monacor ken ik niet helaas. Maar de filter/DSP mogelijkheden die ik zie, zouden voor mij een absolute grote pre zijn. Mits het versterkerdeel in orde is natuurlijk. En dat weet ik niet.

Linkwitz transformpje ? Custom filtersteilheid of Q instellen ? Kamerinvloeden proberen weg te EQ'en ? Misschien zelfs je fronts op het resterende kanaal, en die wat EQ'en of een highpass geven ?
Kan volgens de handleiding allemaal met de Monacor/IMG, en niet met de Hypex.
in mijn beleving zijn dat zaken die een stuk relevanter zijn, dan de geluidskwaliteit van je versterker. Tenzij die echt bitterslecht is, wat ik me niet voor kan stellen....
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Eens met Marco, met één hele grote maar, hoe die DSP is geimplementeerd en wat voor DSP er gebruikt wordt, zonder die info kan je feitelijk geen weloverwogen beslissing nemen.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

En als je dan de manual van de IMG stageline erop naslaat blijkt daar gewoon een Hypex DSP in te zitten, idem ditto voor de eindtrap :D
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Sterker nog dat ding is gewoon een Hypex PSC2.400 met een ander labeltje erop.
Mooie zaak dat op deze manier meer wordt afgenomen, maar een beetje nutteloos voor degene die Hypex al kent :lol:
Bij de Hypex shop is het zelfs goedkoper :think: .

Edit:
Zelfs de manual is geen spat veranderd, naja ze hebben de moeite genomen om er IMG stageline op te plakken :rofl:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Een ander puntje van aandacht is dat de Monacor AKB-400DSP iets meer dan 1 kilo weegt.
De Hypex DS4.0 legt ruim 4 kilo in de weegschaal.
Ik neem aan dat de eerste met een SMPS draait ?
MarcoSQ

Bericht door MarcoSQ »

Krijg nou wat, die IMG lijkt inderdaad gelijk te zijn aan de Hypex 2.400 :lol: . Als die laatste goedkoper is, dan is díé keuze iig snel gemaakt....

Hoef je alleen nog maar ervaringsberichten met de Hypex 2.400 af te wachten; dat zal vast makkelijker gaan dan met monacor.
Ik ken enkel de Hypex AS2.100 (of zoiets) uit het eerste jaar. Vond het toen een op papier mooi product, maar in de praktijk wat tegenvallen wat betreft softwarestabiliteit en inschakelpops e.d. . Dat is mogelijk later verbeterd, heb ik echt geen flauw idee van.

@Ray: afgaand op de foto's idd SMPS, en een DS4.0 gewoon 'conventioneel'. Maar ik zou geen van beide voedingen meteen een voordeel durven noemen. Zeker niet voor enkel subwoofer-toepassing.

En natuurlijk Sander : met een beroerd ontworpen DSP kom je alsnog nergens. Goede toevoeging; had ik nog ergens tussen moeten pennen.
SuperR

Bericht door SuperR »

Plaats reactie