Hier alvast de foto's:
Voorkant

Achterkant

Binnenkant

Voorkant tijdelijk tegen kast

Opspannen

Bouwtekeningen

Nieuwe foto's worden vandaag ook nog gepost. Gistere is namelijk de achterkant op de kast gelijmd.
Moderator: Beheerdersteam

Ben ik mee eens en je kunt de ruimte als nog altijd vullen met dempings materiaalrichard schreef:Het is niet erg dat de ruimte voor de middentoner te groot is. Beter (veel) te groot dan te klein, blijft de Q van de luidspreker lekker laag.

Ontstaan er dan geen ongewenste golflengtes in een kleine behuizing? En heeft de ruimte voor de basspeakers dan geen last van ongewenste golflengtes? Beetje kort door de bocht verhaal van Speakerland. Een grote ruimte klinkt zeer luchtig en kan je met een relatief lichtere vulling, juist als het om een middentoner gaat, goed dempen. Dat idee van opvullen met zand of zo is trouwens een hele goeietmi schreef:Vandaag samen met een oom van mij naar Speakerland geweest in Oss. Daar heb ik ze deze topic laten lezen, en daarna meteen naar hun mening gevraagd. Ze zeiden dat de inhoud voor de middentoon weldegelijk verkleint moest worden. Want wanneer de mid teveel liters heeft, ontstaan er golflengtes die niet gewild zijn.
Bedankt !jeroen_d schreef:Ontstaan er dan geen ongewenste golflengtes in een kleine behuizing? En heeft de ruimte voor de basspeakers dan geen last van ongewenste golflengtes? Beetje kort door de bocht verhaal van Speakerland. Een grote ruimte klinkt zeer luchtig en kan je met een relatief lichtere vulling, juist als het om een middentoner gaat, goed dempen. Dat idee van opvullen met zand of zo is trouwens een hele goeietmi schreef:Vandaag samen met een oom van mij naar Speakerland geweest in Oss. Daar heb ik ze deze topic laten lezen, en daarna meteen naar hun mening gevraagd. Ze zeiden dat de inhoud voor de middentoon weldegelijk verkleint moest worden. Want wanneer de mid teveel liters heeft, ontstaan er golflengtes die niet gewild zijn.. Ziet er goed uit wat je nu van plan bent!
Voor de vorm van de opvulling is bewust gekozen. De speaker straalt zijn geluid namelijk naar de breedte en hoogte uit in de kast. De magneet is namelijk net zo groot is als de conus van de speaker. Het geluid straalt dus niet recht naar achter omdat de magneet erachter zit.richard schreef:Wel een vrij definitieve oplossing zo. Maak het wel zo dat er nog wat ruimte achter de middentoner overblijft. Op deze manier is de vorm van de binnenruimte vrij extreem; breed, hoog en heel ondiep, een wat meer evenwichtiger verhouding zou beter kunnen klinken. Een ideale verhouding zou bijvoorbeeld met de gulden snede kunnen zijn (1:1,618:2,618).
Niet eens zo heel slecht beredeneerd; weinig tegen in te brengen.tmi schreef:Voor de vorm van de opvulling is bewust gekozen. De speaker straalt zijn geluid namelijk naar de breedte en hoogte uit in de kast. De magneet is namelijk net zo groot is als de conus van de speaker. Het geluid straalt dus niet recht naar achter omdat de magneet erachter zit.