Zo lang mogelijk uitstellen voor de ultieme climaxds23man schreef:Tis nu een soort hoogtepunt zonder lozing!![]()
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het zou nog net kunnen maar dan moet je wel je best gaan doenMechanicalAnimal schreef:Geen paniek jongens........ben de laatste tijd gewoon erg druk met andere dingen. Eens zien of me kan nomineren voor Luidspreker van het jaar 2014
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Kansloos
Jammer hoor ,zo dichtbij!?
Dit is gewoon zelfkastijding .
Voor negentig procent klaar en dan.........hop de stekker er uit.
Jammer hoor ,zo dichtbij!?
Dit is gewoon zelfkastijding .
Voor negentig procent klaar en dan.........hop de stekker er uit.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Komt wel goed.
Anders neem ik ze over voor in de slaapkamer
Anders neem ik ze over voor in de slaapkamer
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Als je zo doorgaat wordt dat misschien "luidspreker van het jaar 2021"MechanicalAnimal schreef:Geen paniek jongens........ben de laatste tijd gewoon erg druk met andere dingen. Eens zien of me kan nomineren voor Luidspreker van het jaar 2014
Half afgebouwde projecten horen thuis in programma's als "Help mijn man is klusser"
Kees
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Misschien kan dat RTL klusteam ze afbouwen 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Daar zit Edo bij toch? (Bij dat klusteam) 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
hey guys......tijd voor een kleine update me dunkt
en met klein, bedoel ik ook klein hoor........een hele tijd geleden heb ik me vol goede moed op het filtersoldeer-avontuur gestort.
So far so good.....tot ik een zwik filteronderdelen aan elkaar had en de omvang van het hele spul me duidelijk werd. Omdat de kast al in elkaar zit en ook al bekleed met bitumen en demping30
heb ik een hele lange tijd zitten klooien om tot een oplossing te komen voor een intern filter en dát gaat 'm dus niet worden.
Doordat ik al erg lang intensief aan het bouwen ben geweest en er soms amper schot in de zaak zat vanwege het enorme had ik er op een gegeven moment tabak van.
Het hele zwikje belandde op zolder en ik had lange tijd me handen vol aan, onder andere, ons nieuwe pupje en allerlei andere bezigheden.
Afgelopen week heb ik het hele spul maar weer eens tevoorschijn gehaald en heb besloten om Tony in te schakelen om voor de filters verder af te bouwen.
Binnenkort ga ik dan ook even een avondje met hem om tafel.
Ik wil uiteindelijk 2 fraaie Hifi2000/Modushop-behuizingen te gebruiken, dat smoelt fraai en deze kunnen netjes in mijn meubel.
Het zullen 2 Pesante behuizingen worden van 3U hoog, in het ergste geval komen we niet uit met 12cm interne hoogte en dan worden het 4U kisten (165mm interne hoogte).
De Pesantes worden uitgevoerd met een stoer 10mm dikke alu front.
Zodra ik even wat meer weet over de uitvoering, aansluitingen enzovoorts dan zal ik weer even een update doen, dan ben ik namelijk ook toe aan het in de kasten monteren van het aansluitmateriaal en de drivers met de bijbehorende dempingsmateriaal.
i'll keep ya posted
en met klein, bedoel ik ook klein hoor........een hele tijd geleden heb ik me vol goede moed op het filtersoldeer-avontuur gestort.
So far so good.....tot ik een zwik filteronderdelen aan elkaar had en de omvang van het hele spul me duidelijk werd. Omdat de kast al in elkaar zit en ook al bekleed met bitumen en demping30
heb ik een hele lange tijd zitten klooien om tot een oplossing te komen voor een intern filter en dát gaat 'm dus niet worden.
Doordat ik al erg lang intensief aan het bouwen ben geweest en er soms amper schot in de zaak zat vanwege het enorme had ik er op een gegeven moment tabak van.
Het hele zwikje belandde op zolder en ik had lange tijd me handen vol aan, onder andere, ons nieuwe pupje en allerlei andere bezigheden.
Afgelopen week heb ik het hele spul maar weer eens tevoorschijn gehaald en heb besloten om Tony in te schakelen om voor de filters verder af te bouwen.
Binnenkort ga ik dan ook even een avondje met hem om tafel.
Ik wil uiteindelijk 2 fraaie Hifi2000/Modushop-behuizingen te gebruiken, dat smoelt fraai en deze kunnen netjes in mijn meubel.
Het zullen 2 Pesante behuizingen worden van 3U hoog, in het ergste geval komen we niet uit met 12cm interne hoogte en dan worden het 4U kisten (165mm interne hoogte).
De Pesantes worden uitgevoerd met een stoer 10mm dikke alu front.
Zodra ik even wat meer weet over de uitvoering, aansluitingen enzovoorts dan zal ik weer even een update doen, dan ben ik namelijk ook toe aan het in de kasten monteren van het aansluitmateriaal en de drivers met de bijbehorende dempingsmateriaal.
i'll keep ya posted
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Goh, jij bent best wel een beetje handig met houtjes enzo... Vind het echt heel zonde dat je de filters niet in een mooi bijpassend houten bakje fabriekt... 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Goed nieuws dat er schot in de zaak zit.
Waarschijnlijk een goede beslissing om het eea te laten doen ivm voortgang van het project.
Wil je later ook nog met het filter gaan "spelen" of wil je het laten zoals Tony het bedoeld heeft?
Ik hoop dat je nu wat meer tijd en zin hebt om je enorme project af te ronden!
Waarschijnlijk een goede beslissing om het eea te laten doen ivm voortgang van het project.
Wil je later ook nog met het filter gaan "spelen" of wil je het laten zoals Tony het bedoeld heeft?
Ik hoop dat je nu wat meer tijd en zin hebt om je enorme project af te ronden!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Rammstein verwoordt het fraaiLeeuwarden schreef:Goh, jij bent best wel een beetje handig met houtjes enzo... Vind het echt heel zonde dat je de filters niet in een mooi bijpassend houten bakje fabriekt...
Zekers Peet...ff het duwtje in de rug dat ik nodig heb. Gaat helemaal goed komen!Peertje schreef:Goed nieuws dat er schot in de zaak zit.
Waarschijnlijk een goede beslissing om het eea te laten doen ivm voortgang van het project.
Wil je later ook nog met het filter gaan "spelen" of wil je het laten zoals Tony het bedoeld heeft?
Ik hoop dat je nu wat meer tijd en zin hebt om je enorme project af te ronden!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Klein gevalletje Builders block........
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
i'm with stupidds23man schreef:Klein gevalletje Builders block........
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
FR_Aad schreef:Welkom terugMaartenTony!!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Tis allemaal de schuld van Dré z'n onderschrift.... 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hey leuk dat je er weer bent Animal heb met veel plezier je topic gevolgt toen
Misschien luidspreker van het jaar 2015 dan maar
En soms kan je ergens zo lang mee bezig zijn dat je er gewoon geen plezier meer in hebt .
Misschien luidspreker van het jaar 2015 dan maar
En soms kan je ergens zo lang mee bezig zijn dat je er gewoon geen plezier meer in hebt .
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Tony maakt er wat moois van.
Ik spreek uit ervaring
Ik spreek uit ervaring
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks!FR_Aad schreef:Welkom terug Maarten!!
vroeg me al af waar je bleefdre schreef:FR_Aad schreef:Welkom terugMaartenTony!!
ray5150 schreef:Tis allemaal de schuld van Dré z'n onderschrift....
Thanks Rik.rikpost schreef:Hey leuk dat je er weer bent Animal heb met veel plezier je topic gevolgt toen![]()
Misschien luidspreker van het jaar 2015 dan maar![]()
En soms kan je ergens zo lang mee bezig zijn dat je er gewoon geen plezier meer in hebt .
Hell yeahToTo schreef:Tony maakt er wat moois van.
Ik spreek uit ervaring
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hoe gaan de filters eigenlijk aan de luidsprekers gekoppeld woorden ?
Speakons, of word het wat chiquers ?
Speakons, of word het wat chiquers ?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Daar ben ik nog niet over uit, zal het daar ook even met Tony over hebben.
Mochten jullie suggesties/ideeën/plaatjes hebben dan hoor ik die ook graag, mede dank zij jullie hulp en adviezen ben ik inmiddels überhaupt tot dit punt gekomen.
In eerste instantie dacht ik aan de fraaie WBT's waar ik er al 2 x 4 van heb liggen.
Deze waren bedoeld voor de aansluiting op de luidsprekerkasten zelf, die ga ik nu denk ik gebruiken om de versterker aan te sluiten op het externe filter.
Dan kan ik in de toekomst nog mooi bi-ampen.
Ik had dus bedacht dat ik simpelweg tussen filter en luidspreker diezelfde WBT's te gaan toepassen en dan voor elke driver een paartje (plus en min)......
totdat ik een rekenmachine pakte.....ik heb de WBT's 0703 Cu
dat zou namelijk betekenen dat ik voor 2 luidsprekers en 2 filterkasten (4 in totaal dus) 32...............4x8 namelijk........van die WBT's moet hebben.......en met 23 euro per stuk komt dat uit op €736,- euro.......en dat vind ik ff te veel van het goede.
Toen ging het brein aan het werk........
Misschien kan ik uit met een gezamelijke "min"kabel die ik door de kast laat lopen, dan zou ik een stuk minder WBT's nodig hebben namelijk 4 stuk voor alle "+" aansluitingen en 1 gezamelijke min dus. Oftewel 5 WBT's per luidspreker.
Als ik dan het bi-ampen laat voor wat het is en ik 1 paar WBT gebruik voor het aansluiten van de amp op het filter dan moet de filterkast er nog maar 7 WBT's te hebben (2 naar de AMP en 5 voor de drivers.....1 min en 4 plussen).
Dan kom ik op 'n totaal (2 filters en 2 luidsprekers) van 2 x (7+5) = 24
Gelukkig heb ik er dus al 8 liggen........24-8 = 16 stuks WBT
16 WBT's kosten 368,-.........wat nog steeds een enorme klap geld is.
Speakons zitten er wel al in, namelijk de verbinding tussen topkast en laagkast.
Als ik voor tussen het filter en de luidspreker voor die oplossing ga dan wordt het er wel een stuk goedkoper en simpeler op. Een SpeakON heeft aansluitingen voor 4 kabels dus hoef ik er maar 2 paar per luidsprekerkast te hebben (1 paar op het filter en 1 paar op de LS)
Misschien moet ik even kijken naar andere WBT's en ik moet even zoeken naar wat die SpeakON's uberhaupt zouden kosten want dan weet ik de meerprijs van de WBT's ten opzichte van SpeakON's
Dus mochten jullie nog ideeën hebben voor andere oplossingen dan hoor ik dat graag.
Mochten jullie suggesties/ideeën/plaatjes hebben dan hoor ik die ook graag, mede dank zij jullie hulp en adviezen ben ik inmiddels überhaupt tot dit punt gekomen.
In eerste instantie dacht ik aan de fraaie WBT's waar ik er al 2 x 4 van heb liggen.
Deze waren bedoeld voor de aansluiting op de luidsprekerkasten zelf, die ga ik nu denk ik gebruiken om de versterker aan te sluiten op het externe filter.
Dan kan ik in de toekomst nog mooi bi-ampen.
Ik had dus bedacht dat ik simpelweg tussen filter en luidspreker diezelfde WBT's te gaan toepassen en dan voor elke driver een paartje (plus en min)......
totdat ik een rekenmachine pakte.....ik heb de WBT's 0703 Cu
dat zou namelijk betekenen dat ik voor 2 luidsprekers en 2 filterkasten (4 in totaal dus) 32...............4x8 namelijk........van die WBT's moet hebben.......en met 23 euro per stuk komt dat uit op €736,- euro.......en dat vind ik ff te veel van het goede.
Toen ging het brein aan het werk........
Misschien kan ik uit met een gezamelijke "min"kabel die ik door de kast laat lopen, dan zou ik een stuk minder WBT's nodig hebben namelijk 4 stuk voor alle "+" aansluitingen en 1 gezamelijke min dus. Oftewel 5 WBT's per luidspreker.
Als ik dan het bi-ampen laat voor wat het is en ik 1 paar WBT gebruik voor het aansluiten van de amp op het filter dan moet de filterkast er nog maar 7 WBT's te hebben (2 naar de AMP en 5 voor de drivers.....1 min en 4 plussen).
Dan kom ik op 'n totaal (2 filters en 2 luidsprekers) van 2 x (7+5) = 24
Gelukkig heb ik er dus al 8 liggen........24-8 = 16 stuks WBT
16 WBT's kosten 368,-.........wat nog steeds een enorme klap geld is.
Speakons zitten er wel al in, namelijk de verbinding tussen topkast en laagkast.
Als ik voor tussen het filter en de luidspreker voor die oplossing ga dan wordt het er wel een stuk goedkoper en simpeler op. Een SpeakON heeft aansluitingen voor 4 kabels dus hoef ik er maar 2 paar per luidsprekerkast te hebben (1 paar op het filter en 1 paar op de LS)
Misschien moet ik even kijken naar andere WBT's en ik moet even zoeken naar wat die SpeakON's uberhaupt zouden kosten want dan weet ik de meerprijs van de WBT's ten opzichte van SpeakON's
Dus mochten jullie nog ideeën hebben voor andere oplossingen dan hoor ik dat graag.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Lekker Speakon gebruiken, is beter en betrouwbaarder dan dat WBT gedoe..
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Kan iemand misschien vertellen waarom een Banaanplug 27 euro moet kosten??
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Omdat er WBT of Furutech op staat ?
