buizenversterker bromt hard na te zijn opgewarmd

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
boedelveilingen
Contacteer:

buizenversterker bromt hard na te zijn opgewarmd

Bericht door boedelveilingen »

Hallo,
Ik heb een buizenversterker ( telewatt vs56 ) Die een tijdje niet in gebruik is geweest. Hij klinkt heel goed voor ongeveer tien minuten en begint dan hard te brommen over beide kanelen. De muziek is dan nog zachtjes hoorbaar. Een schema heb ik al gevonden. Maar geen idee hoe ik dit nu het beste aanpak. http://www.audioantik.de/Stereo/VS55.pdf
Kan iemand me op weg helpen? mvg jan
sietse

Bericht door sietse »

Hoi Jan,

Vermoedelijk de elco's van de voeding. Voel es (heel voorzichtig) of ze warm worden. Of meet de spanning eens die er op staat.

Sietse
boedelveilingen
Contacteer:

Hallo Sietse,

Bedankt voor je reactie. Beide voedings elco's zaten een beetje los. Ik heb ze weer vastgezet en de versterker staat nu ongeveer 20 minuten te spelen en het gaat nog steeds goed. En de elco's worden niet warm. Nog even afwachten maar.

mvg jan
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Zou kunnen Sietse maar dan bromt ie meestal van begin af aan. Kan zijn dat 1 van de soldeerverbindingen van de elco's los zit en bij opwarmen geen contact meer maakt of de verbinding intern van de elco's gaar is.

<Edit>

Tegelijkertijd gepost :D Afijn denk dat je het probleem wel gevonden hebt Jan ;) Overigens staan in dergelijke versterkers met ECL82's de eindbuizen flink hoog ingesteld en gaan ze maar een paar jaar mee. Ze venieuwen kan behoorlijk schelen.
boedelveilingen
Contacteer:

Bedankt voor de reacties. De versterker staat nu al de hele avond goed te spelen. De versterker klinkt goed. ( niet beter maar zeker prettiger dan mijn amp3 van 41hz.com ( een paar weken ingespeeld ) Het kan natuurlijk ook dat de amp3 niet helemaal klinkt zoals het hoort. Ik vind de amp3 nogal zwaar klinken ( net alsof de loudness aanstaat ) en het midden is niet echt open. ( stemmen klinken niet echt )

mvg jan
Plaats reactie