Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
Moderator: Beheerdersteam
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Ik heb ooit de PI als nas/squeeze server gebruikt, maar in combinatie met de SB Classic gaf het problemen met FLACjes. Dan komt hij net wat power te kort.
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Dan is het wel een zaak wat je wilt gebruiken als Media server, en dan is het niet altijd de beste oplossing.Muug schreef:'t is dat de TS al schijven heeft, anders had ik hem met plezier een Western Digital MyBook geadviseerd. Kost weinig en is echt supergoed. De meesten overkopen zich (zowel in prijs als in features) door een QNAP of Synology aan te schaffen maar zo'n MyBook is elke cent waard! Mijn flac's die erop staan stream ik dan via de wifi van mijn router naar de BD-player die op de HKDAC zit en zo heb ik machtige muziek uit mijn boxen. En die MyBook heeft daar helemaal geen probleem mee.
Hoe je de boel organiseert is dan wel iets om over na te denken welke wegen er naar Rome leiden.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Da's waar, op dien MyBook staat Twonky Mediaplayer, en ik ben daar content mee. 'k moet nu wel zeggen dat ik zo gene mens ben die vier maand lang elke avond drie uur bezig is met het correct taggen van de muziek en het samenstellen van de ideale playlists.... ik surf naar de folder van mijn goesting en speel wat er daar inzit. Ene keer heb ik met ssh moeten aanloggen om een xml aan te passen omdat 'm de songs alfabetisch ordende en niet volgens de nummering, maar voor de rest marcheert dat perfect.hannesie schreef:Muug schreef:Dan is het wel een zaak wat je wilt gebruiken als Media server, en dan is het niet altijd de beste oplossing.
Hoe je de boel organiseert is dan wel iets om over na te denken welke wegen er naar Rome leiden.![]()
Maar als ge inderdaad de vrije keuze van media server wilt, dan is een MyBook of een andere kantenklare mediaserver niet goed neen.
Verder kan ik ook bevestigen dat een Pi niet zooo heel erg krachtig is. Afin, twee jaar geleden toch, toen ik films probeerde te streamen naar mijn tv.
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Ik wil dvdrips en bluray rips streamen. Moet lukken toch?FR_Aad schreef:Ik heb ooit de PI als nas/squeeze server gebruikt, maar in combinatie met de SB Classic gaf het problemen met FLACjes. Dan komt hij net wat power te kort.
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Waar ik met video weergeven heb gespeeld, mogelijk ben ik een verwend ventje, maar dan kon ik niet onder de indruk komen van die opzet en snelheid.
Komt tie weer, met de Odroid U3 kun je ook XBMC draaien.
Komt tie weer, met de Odroid U3 kun je ook XBMC draaien.
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Odroid ken ik niet, maar een pi als nas servertje erbij moet lukken toch?
Ik kan altijd nog eens verder kijken voor een zuinige kleine xbmc apparaatje. Een pi bijv...
Dan gebruik ik de nas functie van de wdr voor kleinere schijven.
Ik kan altijd nog eens verder kijken voor een zuinige kleine xbmc apparaatje. Een pi bijv...
Dan gebruik ik de nas functie van de wdr voor kleinere schijven.
