Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door FR_Aad »

Lutkeveld schreef:
FR_Aad schreef:
Kast, afwerking en connectors is mij nog nooit voor 15 euro gelukt :(
15 per stuk, 30 euro per paar. Moet lukken toch? 20 euro aan hout, 5 euro aan hoogglans verf, 5 euro aan terminals.

Denk dat jij anders winkeld als ik.
20 euro hout voor een paar vloerstaanders wordt al aardig krap.
Maar als je voor dat laatste tientje ook nog behoorlijke plamuur, schuurpapier, grondverf, verf, demping en terminals moet kopen .....
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door FR_Aad »

dre schreef:
Een monitor komt daar prima tot z'n recht,en dat is als eerste project zeker makkelijker.
+1
Lutkeveld
Ook commercieel actief
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 08 mei 2013, 0:14

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door Lutkeveld »

FR_Aad schreef:
Lutkeveld schreef:
FR_Aad schreef:
Kast, afwerking en connectors is mij nog nooit voor 15 euro gelukt :(
Denk dat jij anders winkeld als ik.
20 euro hout voor een paar vloerstaanders wordt al aardig krap.
Maar als je voor dat laatste tientje ook nog behoorlijke plamuur, schuurpapier, grondverf, verf, demping en terminals moet kopen .....
Mijn voorbeeld was dan ook een budget boekenplank luidspreker in de veronderstelling dat OP een erg beperkt budget had.
Doet er ook niet toe. Voor een vloerstaander ga je inderdaad behoorlijk wat meer geld nodig hebben voor een leuke kast :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door dre »

Een monitor hoeft niets onder te doen voor een vloerstaander. :wink:

Morgen maar naar Groesbeek? :sure:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door ray5150 »

Ik weet niet of Mike een beetje in de buurt woont van Groesbeek ?
MikevdG
Berichten: 15
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 23:35

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door MikevdG »

Groesbeek? Das wel een eindje rijden vanuit zoetermeer! Maar als het de moeite waard is wil mijn vader me er vast wel heenrijden. Wat is er in groesbeek dan? :shock:

Ik zat in eerste instantie daarom ook aan monitors te denken, aangezien de ruimte niet mega groot is.. Maar ik sta voor alles open haha. Misschien worden het uiteindelijk toch een paar vloerstaanders ipv de monitors die ik bedacht had!

http://www.troelsgravesen.dk/SEAS-3-Way ... c-mkII.htm
Iets zoals dit had ik eerst in gedachte maar dan iets goedkoper natuurlijk.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door ray5150 »

In groesbeek is morgen een luister (en bijpraat) dag.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 26&t=21110

Hier die van vorig jaar :

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 1#p1666621
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door Henkjan »

Dan schreef:
Ik zie dat je budget 300€ is, dan zit je met de LBVS eigenlijk precies goed :mrgreen:
of kies wat uit onze ontwerpwedstrijd, moet je mss wel wat meer geduld hebben, maar een paar zijn er al luisterklaar en komen naar de luisterdag van morgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door Jag »

Ik sluit me bij de meute aan, zou toch ook voor de lvbs gaan!
MikevdG
Berichten: 15
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 23:35

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door MikevdG »

Super leuk hey! Helaas kan ik niet morgen, anders had ik graag lansgekomen om te bewonderen wat jullie allemaal hebben gemaakt haha!

Dan ga ik nog maar eens goed naar die LBVS
kijken en er staat op dit forum waarschijnlijk ook genoeg op. Bedankt allemaal!

nog 1 klein vraagje dan, weten jullie toevallig nog wat goede boeken over audio zelfbouw?

mvg Mike :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door ray5150 »

MikevdG schreef:
Super leuk hey!
Helaas kan ik niet morgen, anders had ik graag lansgekomen om te bewonderen wat jullie allemaal hebben gemaakt.
Geeft niet, over een paar maanden is er een nieuwe kans in Alphen a/d Rijn.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 26&t=21415

Impressie van afgelopen jaar :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 5#p1682855
MikevdG
Berichten: 15
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 23:35

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door MikevdG »

Alphen?! dan kom ik zeker! woonde vroeger in koudekerk (kleine pruts dorpje ernaast). Al weer iets om naar vooruit te kijken in 2015 :yeah:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door dre »

Spit een door het forum,als je iets moois zien kun je altijd vragen of je mag komen luisteren. :wink:
Gebruikersavatar
ErikW
Berichten: 231
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 10:31
Locatie: Koudekerk aan den Rijn

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door ErikW »

koudekerk (kleine pruts dorpje ernaast)
Hee, uìt kèken he! (Koudekerker met Haagse roots :mrgreen: ) :lol:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door FR_Aad »

Ai, dit gaat niet meer goedkomen. :lagge:
MikevdG
Berichten: 15
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 23:35

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door MikevdG »

hahaha oh sorry, nooit verwacht om hier koudekerkers tegen te komen. Niks tegen koudekerk hoor (heb er mn eerste 15 jaar van mn leven gewoont) maar als je eenmaal in de stad woont zie je pas hoe anders het is. Wel een mooie jeugd gehad in koudekerk btw :lol:
Kan ik dit ooit nog goedmaken erik ?! ](*,) :P
Laatst gewijzigd door MikevdG op vr 26 dec 2014, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door FR_Aad »

Hahaha
Gebruikersavatar
ErikW
Berichten: 231
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 10:31
Locatie: Koudekerk aan den Rijn

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door ErikW »

Kan ik dit ooit nog goedmaken erik ?! ](*,) :P
Ah, makkie. Bouw een set mooie LBVS en maak er een mooi topic met veel foto's van :rofl: :rofl:
MikevdG
Berichten: 15
Lid geworden op: do 25 dec 2014, 23:35

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door MikevdG »

Oke speciaal voor jou dan. Misschien heb ik ze met maart nog wel af en kunnen ze mee naar alphen.. alhoewel ik niet denk dat lbvs echt iets spectaculairs gevonden word... Ik kom wel gewoon luisteren en kijken :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door dre »

Even geduld zal je bevallen. :wink:
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Wie helpt mij opweg met mijn eerste project?

Bericht door nxs77 »

De lbvs lijkt mij ook een goeie optie hoewel ik deze zelf nog niet heb gehoord.

Mijn optie en wel eigen ervaring mee is een kit van Mivoc. De jb 25 tl.
Kost wat minder maar deze gaat wel lekker diep in het laag.
En dat is ook een vloerstaander. Kosten voor een stereo paartje kost je ongeveer 100 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”