Mwah, gewoon geen bang uitgevallen kabels nemen dan...Mr Tube schreef:Jaja natuurlijk! die kabels gaan trillen tgv van de stroom pulsen en slingeren extra harmonischen de ruimte in, dat ga je toch niet afschermen![]()
![]()
![]()
net kabel
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: net kabel
Re: net kabel
Henkjan schreef:doe zoiets t ook? met een mooie sok er omheen en sticker er op uiteraardPjotr schreef:De storing die netkabels veroorzaken bij audio apparaten is inductief (magnetisch). Om dat een beetje af te schermen heb je koperen pijp nodig van minsten 1 - 2 mm dik![]()
![]()
De meeste netkabels en ook grondkabels hebben hebben weinig inductieve afscherming/onderdrukking
Als je een stuurstroom kabel kan vinden met bijvoorbeeld 9 adres kun je overwegen het concept van Pjotr te proberen, je gaat de aan de buitenkant liggende adres om en om op fase en nul aansluiten en de binnenste bundel aan aarde. De mantel aan de buitenkant aarden aan de stekkerzijde, dat is de RFI afscherming als extra.
anders gewoon drie draden vlechten en daar de stekkers aan zetten.
Het hangt trouwens van het apparaat af wat het belangrijkste is, inductieve of RFI afscherming.
Re: net kabel
Als die kabel VMVKAS is mag het alleen voor vaste installatie gebruikt worden. Lijkt mij trouwens tamelijk onhandelbaar aan een CD spele o.i.d. Voor los liggende verbindingen (met een stekker er aan dus) mag je geen kabel gebruiken met massieve draden, dat moet litze zijn.
Dat gaat er overigens vanuit dat er hoorbare verschillen zouden zijn met goede netsnoeren.
Hetgeen weer nieuwe vragen oproept...Mr Tube schreef:Het hangt trouwens van het apparaat af wat het belangrijkste is, inductieve of RFI afscherming.
Dat gaat er overigens vanuit dat er hoorbare verschillen zouden zijn met goede netsnoeren.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: net kabel
Pjotr schreef:Ja uiteraard, maar dat wordt dan wel kabel zonder CE. Overigens:
Windhandel:
Zuiver speculatieve handel die alleen wordt gedreven met het oog op winst en waarbij iedere rationele grond ontbreekt.
Wat te denken van wat deze snoerenboer verkoopt: http://www.kempelektroniks.nl/nl/658/ke ... ntum-chips
Aiiiiii.......
even mijn kaak oprapen, wat een kwakzalverij..
Dit gaat toch wel richting de biostabiel, of de flessen van Jom^$#da, ik kan die naam niet eens typen, echt ik probeerde het, misschien moet ik zo een stikker op mijn laptop plakken, dan heb ik vast geen last van negatief opkomende gedachtes meer, ahhh wat moet dat lekker voelen. wacht ik bestel er 1, of toch maar niet
Re: net kabel
Wat mij eigenlijk verbaasde is dat ze wel chips verkopen voor vuurwapens maar niet voor portemonnees....
Mùùùùùùùùùùùùùùg...................... waar zit je?
Mùùùùùùùùùùùùùùg...................... waar zit je?
Re: net kabel
Ik sat nergens meer van te kijken, werd een paar jaar geleden al geconfronteerd met die Emtec zakjes zand die je op je kabels moets leggen of op je CD speler, Ook Harmonix tuning is leuk, heb wel eens een demo ervan meegemaakt, moet je zeker een keer doen!! heeft een hoog Hans Klok gehalte.simsalabim schreef:Pjotr schreef:Ja uiteraard, maar dat wordt dan wel kabel zonder CE. Overigens:
Windhandel:
Zuiver speculatieve handel die alleen wordt gedreven met het oog op winst en waarbij iedere rationele grond ontbreekt.
Wat te denken van wat deze snoerenboer verkoopt: http://www.kempelektroniks.nl/nl/658/ke ... ntum-chips
Aiiiiii.......
even mijn kaak oprapen, wat een kwakzalverij..
Dit gaat toch wel richting de biostabiel, of de flessen van Jom^$#da, ik kan die naam niet eens typen, echt ik probeerde het, misschien moet ik zo een stikker op mijn laptop plakken, dan heb ik vast geen last van negatief opkomende gedachtes meer, ahhh wat moet dat lekker voelen. wacht ik bestel er 1, of toch maar niet
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: net kabel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog steeds
) wel een beetje geloof in het kabel gebeuren.
Door bijna iedere audiof&$l (ai, weer zo een woord dat ik niet wil typen, toch die sticker dan maar??!
) wordt een goede (lees meestal dure) kabel als onontbeerlijk in een set gezien.
Dan denk ik bij het zien van een Shunyata Phyton, wow, laat al die technische gasten maar zeuren, dat moet ik hebben want dan pas komt mijn set tot leven, het moet toch wel goed zijn..
waarom betalen zoveel mensen er anders zoveel geld voor!
Zelfs op dit forum zitten gerespecteerde leden die netsnoeren van velen 100-en euros hebben, al zeggen ze het waarschijnlijk niet
Dus dan moet er toch wel verschil in netkabels zitten.... toch
Fijn dat mensen als Piotr mij dan weer even op de grond houden en laat ik de Python in de Artis.
En ga ik weer bezig met leren filteren van speakers, dat doet iig echt wat hoorbaars
(zoals het kraken van mijn hersenen
)
Door bijna iedere audiof&$l (ai, weer zo een woord dat ik niet wil typen, toch die sticker dan maar??!
Dan denk ik bij het zien van een Shunyata Phyton, wow, laat al die technische gasten maar zeuren, dat moet ik hebben want dan pas komt mijn set tot leven, het moet toch wel goed zijn..
waarom betalen zoveel mensen er anders zoveel geld voor!
Zelfs op dit forum zitten gerespecteerde leden die netsnoeren van velen 100-en euros hebben, al zeggen ze het waarschijnlijk niet
Dus dan moet er toch wel verschil in netkabels zitten.... toch
Fijn dat mensen als Piotr mij dan weer even op de grond houden en laat ik de Python in de Artis.
En ga ik weer bezig met leren filteren van speakers, dat doet iig echt wat hoorbaars
Re: net kabel
De problematiek ligt bij een portemonee heel anders, daar is wel iets voor en dat heet Ductape. Flink inwikkelen zodat ie nooit meer open kan en het probleem is opgelost.Pjotr schreef:Wat mij eigenlijk verbaasde is dat ze wel chips verkopen voor vuurwapens maar niet voor portemonnees....![]()
Mùùùùùùùùùùùùùùg...................... waar zit je?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: net kabel
Kan d'r ook niks meer in. Mij te statischMr Tube schreef:De problematiek ligt bij een portemonee heel anders, daar is wel iets voor en dat heet Ductape. Flink inwikkelen zodat ie nooit meer open kan en het probleem is opgelost.Pjotr schreef:Wat mij eigenlijk verbaasde is dat ze wel chips verkopen voor vuurwapens maar niet voor portemonnees....![]()
Mùùùùùùùùùùùùùùg...................... waar zit je?
Re: net kabel
De Sunyata Pyton heb ik een week of drie in huis gehad(3stuks a 4500 euro) om voor iemand in te spelen, direct aangesloten op mijn set (toen nog BAT) en vond het resultaat eigenlijk tegenvallen. Na een week draaien was allemaal wel heel fraai geworden dus toen mijn eigen kabelset ertussen (PS Audio), dat is niet hetzelfde maar valt ook niet tegen. Nog twee weken met de Pytons geluisterd en daarna weer terug, na een paar dagen wennen kon ik weer gewoon met plezier naar mijn set luisteren.simsalabim schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog steeds) wel een beetje geloof in het kabel gebeuren.
![]()
Door bijna iedere audiof&$l (ai, weer zo een woord dat ik niet wil typen, toch die sticker dan maar??!) wordt een goede (lees meestal dure) kabel als onontbeerlijk in een set gezien.
Dan denk ik bij het zien van een Shunyata Phyton, wow, laat al die technische gasten maar zeuren, dat moet ik hebben want dan pas komt mijn set tot leven, het moet toch wel goed zijn..![]()
waarom betalen zoveel mensen er anders zoveel geld voor!
Zelfs op dit forum zitten gerespecteerde leden die netsnoeren van velen 100-en euros hebben, al zeggen ze het waarschijnlijk niet![]()
![]()
Dus dan moet er toch wel verschil in netkabels zitten.... toch![]()
Fijn dat mensen als Piotr mij dan weer even op de grond houden en laat ik de Python in de Artis.
En ga ik weer bezig met leren filteren van speakers, dat doet iig echt wat hoorbaars(zoals het kraken van mijn hersenen
)
Mijn conclusie is in elk geval dat ik never nooit 4500 euro zal uitgeven voor dat kleine verschil wat ik hoorde, voor een ander is het misschien een wereld van verschil... als je er maar een flink vergrootglas op houdt.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: net kabel
Die laatste zin. Durven ze te zeggen van een kabel van $1500.Shunyata's Python Interconnects are the first product to introduce the Signal Propagation Distortion Reduction (SPDR) technology. The SPDR science dwarfs the performance impact of any other material, geometry or design traditionally associated with the manufacture high-end signal cable products. Shunyata's significant science advances make the Python a lethal weapon in the war on all over-priced wire designs.
Re: net kabel
en dat is nog niet eens het topmodel, wat dacht je van de Anaconda.pappaleo schreef:Die laatste zin. Durven ze te zeggen van een kabel van $1500.Shunyata's Python Interconnects are the first product to introduce the Signal Propagation Distortion Reduction (SPDR) technology. The SPDR science dwarfs the performance impact of any other material, geometry or design traditionally associated with the manufacture high-end signal cable products. Shunyata's significant science advances make the Python a lethal weapon in the war on all over-priced wire designs.
Pyton kost tegenwoordig 2490.- Anaconda 3590.-
kun je zelf maken voor een paar tientjes, nou ja exclusief de stekkers dan.
Re: net kabel
Vind je zelf ook niet dat je hier de zaken een beetje omdraaitMr Tube schreef:Dat is nogal kort door de bocht, juist een serieuze goed gecontrolleerde test zou wel verschillen moeten aantonen anders deugt de test niet.
Er zijn mensen die totaal geen zin hebben om in kabels te investeren en dat is hun goed recht, die willen ook geen verschillen horen maar hou dit soort stelling name dan ook voor je.
En het is een forum, het zou een beetje vreemd worden dat je niet mag stellen dat er geen hoorbare verschillen tussen netkabels zitten
Ongelofelijk. Ik dacht altijd van dit soort dingen daar trapt geen zinnig mens in, maar dit geloof je toch niet echtMr Tube schreef:Ik sat nergens meer van te kijken, werd een paar jaar geleden al geconfronteerd met die Emtec zakjes zand die je op je kabels moets leggen of op je CD speler, Ook Harmonix tuning is leuk, heb wel eens een demo ervan meegemaakt, moet je zeker een keer doen!! heeft een hoog Hans Klok gehalte.simsalabim schreef:Pjotr schreef:Ja uiteraard, maar dat wordt dan wel kabel zonder CE. Overigens:
Windhandel:
Zuiver speculatieve handel die alleen wordt gedreven met het oog op winst en waarbij iedere rationele grond ontbreekt.
Wat te denken van wat deze snoerenboer verkoopt: http://www.kempelektroniks.nl/nl/658/ke ... ntum-chips
Aiiiiii.......
even mijn kaak oprapen, wat een kwakzalverij..
Dit gaat toch wel richting de biostabiel, of de flessen van Jom^$#da, ik kan die naam niet eens typen, echt ik probeerde het, misschien moet ik zo een stikker op mijn laptop plakken, dan heb ik vast geen last van negatief opkomende gedachtes meer, ahhh wat moet dat lekker voelen. wacht ik bestel er 1, of toch maar niet
Re: net kabel
Jongens, dit is wel een zelfbouw forum hè:

[Edit]
De site waar ik deze vond kan ik niet terug vinden. D.w.z. de site wel, maar de pagina niet meer. Het was i.i.g. niet serieus maar humoristisch bedoeld door de maker. Misschien kreeg ie toch teveel serieuze aanvragen?
[Edit]
De site waar ik deze vond kan ik niet terug vinden. D.w.z. de site wel, maar de pagina niet meer. Het was i.i.g. niet serieus maar humoristisch bedoeld door de maker. Misschien kreeg ie toch teveel serieuze aanvragen?
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 18 dec 2014, 22:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: net kabel
Ik noem niet voor niets Hans Klok!Jag schreef:
Ongelofelijk. Ik dacht altijd van dit soort dingen daar trapt geen zinnig mens in, maar dit geloof je toch niet echt?
Ongelooflijk wat de demonstrateur kon, gooit een paar muntjes op de grond en het geluidsbeeld verandert. 20 mensen zitten geboeid te luisteren en zijn stomverbaasd. Mindcontrol van de bovenste plank is dit.
Laten we weer on topic gaan en verder praten over hoe je zo'n audiofiele kabel zelf kan maken voor een paar grijpstuivers.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: net kabel
Als je de mensen vraagt die hierin geloven is vaak het antwoord dat de wetenschap nog niet de juiste middelen heeft om de werking te kunnen aantonen.
De stelling van 1stein wordt dan als bewijs aangeleverd, 'blabla, de verbeelding brengt je overal, blabla'.
Voor het geld krijg je een echt cutting edge grensoverschrijdend product.
Bedrijven als Kemp weten daar nog een heleboel pseudo woorden bij te verzinnen waar je een brontosaurus mee omlegt, zouden die nog bestaan..
De Bybee, heeft iemand hier dat product nu eens beoordeeld? (serieus)
Ik ben dus gevoelig voor dit soort producten daar er allerlei mensen zo lyrisch over zijn, voor de prijs ga ik het niet zomaar even uitproberen, maar ook dit product, quantum purifiers klinkt zo biostabielerig..
Iemand serieuze ervaring mee?
Ik vraag het ook hier in dit topic omdat het meestal wordt aangeraden op de net aansluiting van de apparatuur, zeg maar direct na de netkabel..
De stelling van 1stein wordt dan als bewijs aangeleverd, 'blabla, de verbeelding brengt je overal, blabla'.
Voor het geld krijg je een echt cutting edge grensoverschrijdend product.
Bedrijven als Kemp weten daar nog een heleboel pseudo woorden bij te verzinnen waar je een brontosaurus mee omlegt, zouden die nog bestaan..
De Bybee, heeft iemand hier dat product nu eens beoordeeld? (serieus)
Ik ben dus gevoelig voor dit soort producten daar er allerlei mensen zo lyrisch over zijn, voor de prijs ga ik het niet zomaar even uitproberen, maar ook dit product, quantum purifiers klinkt zo biostabielerig..
Iemand serieuze ervaring mee?
Ik vraag het ook hier in dit topic omdat het meestal wordt aangeraden op de net aansluiting van de apparatuur, zeg maar direct na de netkabel..
Re: net kabel
Je kunt mensen nou eenmaal veel wijs maken, juist omdat we niet alles (kunnen) begrijpen. Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al:
Op zich daar aan toe en niets vreemd maar er zijn dan altijd weer handige lieden die daar brood in zien. In de jaren '60 waren "aardstralen" een grote "plaag" en ja hoor, de black boxes (letterlijk lege zwarte kistjes) om ze te bestrijden waren niet aan te slepen als je er last van had.
Dit is meer een sociaal gegeven, groepsvorming en "kijk mij nou" gedrag, in de volksmond opscheppen genoemd, is daarbij niet ongewoon.simsalabim schreef:Ik ben dus gevoelig voor dit soort producten daar er allerlei mensen zo lyrisch over zijn....................
Op zich daar aan toe en niets vreemd maar er zijn dan altijd weer handige lieden die daar brood in zien. In de jaren '60 waren "aardstralen" een grote "plaag" en ja hoor, de black boxes (letterlijk lege zwarte kistjes) om ze te bestrijden waren niet aan te slepen als je er last van had.
Re: net kabel
nou dat is wel een mooi verhaalMr Tube schreef:Ik noem niet voor niets Hans Klok!Jag schreef:
Ongelofelijk. Ik dacht altijd van dit soort dingen daar trapt geen zinnig mens in, maar dit geloof je toch niet echt?
Ongelooflijk wat de demonstrateur kon, gooit een paar muntjes op de grond en het geluidsbeeld verandert. 20 mensen zitten geboeid te luisteren en zijn stomverbaasd. Mindcontrol van de bovenste plank is dit.
Laten we weer on topic gaan en verder praten over hoe je zo'n audiofiele kabel zelf kan maken voor een paar grijpstuivers.
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: net kabel
In principe gewoon een entertainer die zichzelf ook altijd wel met een korreltje zout neemt?Mr Tube schreef:
Ik noem niet voor niets Hans Klok!
Geen kwakzalverij ala die link van Kemp..
Maar goed, ik ben er zelf ook nog niet eens helemaal uit of ik nu wel of niet in bv zo een Bybee moet geloven... liever niet natuurlijk anders zouden die aardstralen van Pjotr ook nog wel eens echt kunnen bestaan en dan, beste mensen, is het hek van de dam..
Laatst gewijzigd door simsalabim op do 18 dec 2014, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: net kabel
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 6#p1690746 en verder...simsalabim schreef:
De Bybee, heeft iemand hier dat product nu eens beoordeeld? (serieus)
Ik ben dus gevoelig voor dit soort producten daar er allerlei mensen zo lyrisch over zijn,
voor de prijs ga ik het niet zomaar even uitproberen, maar ook dit product, quantum purifiers klinkt zo biostabielerig..
Iemand serieuze ervaring mee?
Re: net kabel
Je vergeet de krakelingen van koperen buis nog die de vermeende aardstralen konden tegenhouden en die op via wichelroeden gevonden plekken moesten worden neergelegd.Pjotr schreef:Je kunt mensen nou eenmaal veel wijs maken, juist omdat we niet alles (kunnen) begrijpen. Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al:Dit is meer een sociaal gegeven, groepsvorming en "kijk mij nou" gedrag, in de volksmond opscheppen genoemd, is daarbij niet ongewoon.simsalabim schreef:Ik ben dus gevoelig voor dit soort producten daar er allerlei mensen zo lyrisch over zijn....................
Op zich daar aan toe en niets vreemd maar er zijn dan altijd weer handige lieden die daar brood in zien. In de jaren '60 waren "aardstralen" een grote "plaag" en ja hoor, de black boxes (letterlijk lege zwarte kistjes) om ze te bestrijden waren niet aan te slepen als je er last van had.
Waar ik me nu wel zorgen over ga maken zijn de trafo's die we achter die kabels hangen.
Daar zit een partij koperdraad in, primair zo'n 1000 keer om een ijzeren kern gewikkeld is die dan weer een secundaire spoel ertoe moet bewegen eenzelfde soort aangepaste stroom op te wekken.
Daar moet het volgens mij goed fout gaan ongeacht hoe de stroom wordt aangeleverd.
Ik zou er bijna voor pleiten dit soort kabels te gaan gebruiken IN trafo's, worden ze wel wat groter, maar ja....qualiteit kent geen grenzen heb ik nu wel begrepen.
Aad
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: net kabel
Hmmm meer dan een uitspraak van beste ditofdat ter wereld zie ik in dit topic niet.. idd lyrischray5150 schreef:
Re: net kabel
Er is eindeloos aan geluisterd en aan gemeten:simsalabim schreef:...............is dit product eens aan de tand gevoeld op een ZBA luisterdag bijvoorbeeld?
http://www.diyaudio.com/forums/search.p ... id=8783853
Ben je wel even zoet mee denk ik
En voor diegenen die ook cijfertjes verwachten: http://www.diyaudio.com/forums/everythi ... ost2286014
- simsalabim
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
- Locatie: Hillegom
Re: net kabel
Dank je Pjotr!Pjotr schreef:Er is eindeloos aan geluisterd en aan gemeten:simsalabim schreef:...............is dit product eens aan de tand gevoeld op een ZBA luisterdag bijvoorbeeld?
http://www.diyaudio.com/forums/search.p ... id=8783853
Ben je wel even zoet mee denk ik
En voor diegenen die ook cijfertjes verwachten: http://www.diyaudio.com/forums/everythi ... ost2286014
Zohee, die John Curl loopt er mee weg, zou het dan toch wat zijn..??
Edit,
Wat een flapdr@l die John Curl, Dit is wat hij heeft te zeggen over de sceptici:
'It is my sincere hope that none of you guys ever try a Bybee, and invest your hard earned money, instead, into some REAL hi end equipment and not mid-fi, which I know that many of you are using'
Ondanks dit hautaine geblaat van mr C, wil ik het toch ooit wel eens horen in een goede test..
Laatst gewijzigd door simsalabim op vr 19 dec 2014, 0:10, 1 keer totaal gewijzigd.
