Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door Pjotr »

Bij het zoeken naar een kleine compacte accuschroefboor kwam ik deze tegen voor €49,-
df330.jpg
http://www.toolenzo.nl/accu-gereedschap ... oefmachine

Die kan ik op de site van Makita zelf nergens vinden. Wel deze:
Accu-Schroefboor_DF330DWE.jpg
http://www.toolsxl.nl/makita-df330dwe-a ... -6149.html

Die kost altijd nog gemiddeld zo'n €159,-

Die goedkope lijkt mijn geen zuivere koffie. En mijn ervaring met het goedkope Chinese Gamma spul is dat meestal gewoon troep is wat in no time de geest geeft.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door bartsegers »

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door Barry2001 »

Die witte wordt geleverd zonder lader en accu's (tenminste die in de toolenzo link), heeft die ander wel. Dat zal het verschil zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door Pjotr »

Barry2001 schreef:
Die witte wordt geleverd zonder lader en accu's (tenminste die in de toolenzo link), heeft die ander wel. Dat zal het verschil zijn.
Ah, ja nou zie het ook, dat verklaart een hoop. Wat heb je nou aan zo'n ding zonder accu's en lader :shock: Het gaat waarschijnlijk toch deze worden:
Bosch_Blauw_GSR_108-2-LI_0.601.868.105.jpg
Bosch_Blauw_GSR_108-2-LI_0.601.868.105.jpg (11.19 KiB) 2019 keer bekeken
http://www.toolsxl.nl/bosch-blauw-gsr-1 ... -8161.html

Hebben we er op het werk ook een aantal van en zijn heerlijk werkende dingen.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door beijert »

Ik gebruik zo'n makita dingetje (op mijn werk) ook erg fijn. Ik denk dat het een uitbreiding van een set is, wanneer je dus al alles hebt en niet dubbel hoeft.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door Pjotr »

Beetje omgekeerde wereld dan. Als iets nou slijt aan die dingen zijn het de accu's...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door Shadow »

Er zijn genoeg bedrijven die voor jaren zo'n systeem aanschaffen Peter, dan heb je wel es een kapotte machine en nog prima accu's...
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door Gijs »

Nee, dat is t niet per se. Je begint met een impact schroeftol met een setje accu's, en later bedenk je dat je ook wil boren en zagen. Dan koop je er losse apparaatjes bij voor een prikkie, en laat je de lader gewoon op de plank van de importeur staan.
Gebruik een dergelijke set van Milwaukee. Heerlijk spul, en in dacht ik vier jaar nog geen accu hoeven vervangen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door Pjotr »

Bij het grotere spul kan ik mij dat voorstellen maar bij zo'n mini tolletje?
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Makita DF330 - Echt en Chinese nep?

Bericht door Dan »

Pjotr schreef:
Beetje omgekeerde wereld dan. Als iets nou slijt aan die dingen zijn het de accu's...
Precies, die koop je dan ook los. En meer dan twee accu's heb je in de regel niet nodig. Laat staan laders ;)
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”