Gaat lekker Ray.......ook aardig wat af geschroefd zo te zien.
De mijne krijg ik zonder steekwagentje al niet meer van zijn plaats, zal hier niet anders gaan worden.
Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen, Piet.
Nog niet al het hout zit er op en aan, en dan komen de drivers er ook nog bij...
Als ik van de week er aan toe kom zal ik er eens eentje op de weegschaal zetten.
Na 48 uur drogen de stroken verwijderd, en ik moet zeggen, het ziet er allezins aardig uit.
Het begint zowaar op een echte luidspreker te lijken, en dat na anderhalf jaar...
Ook heb ik nu de tweede kast op dezelfde manier "behandeld". Die gaat donderdag weer uitgepakt worden, waarna er gestart kan worden met het wegfrezen en zagen van de overtollige randen. vandaag heb ik het achtste potje Action witte houtlijm opgemaakt, dat wil dus zeggen dat er tot nu toe twee liter lijm in deze kasten is verwerkt. het merendeel daarvan zit natuurlijk in het opbouwen van de lagen van de zijwanden.
Volgens wel ingelichte bronnen ligt dit project stil vanwege weersomstandigheden. Niet iedereen is in het bezit van een wind en waterdichte klusruimte.....
Volgens wel ingelichte bronnen ligt dit project stil vanwege weersomstandigheden. Niet iedereen is in het bezit van een wind en waterdichte klusruimte.....
Och als ie ze ff deze kant uit stuurt wil ik die baffles ook wel ffies frezen hoor
Als het tekeningetje gemaakt is dan lepelt mijn machientje die baffles zo uit een plank.
Och als ie ze ff deze kant uit stuurt wil ik die baffles ook wel ffies frezen hoor
Als het tekeningetje gemaakt is dan lepelt mijn machientje die baffles zo uit een plank.
Wel respect voor je geduld hoor, je hebt inmiddels al meer dan 2 jaar die mooie Accutons op de plank liggen en nog 0,0 geluid eruit gehoord. Ben je al aan het nadenken over een filter en welk type/merk componenten je erop gaat zetten?
Klinkt goed! Je kan tegen die tijd nog eens spieken in mijn oude Eton/Accuton topic. Jeroen_d heeft toen de metingen gedaan en een eerste opzet gemaakt voor het filter. Dan klonk eigenlijk gelijk erg goed daarna heb ik niet veel meer veranderd.
Klinkt goed! Je kan tegen die tijd nog eens spieken in mijn oude Eton/Accuton topic.
Jeroen_d heeft toen de metingen gedaan en een eerste opzet gemaakt voor het filter. Dan klonk eigenlijk gelijk erg goed daarna heb ik niet veel meer veranderd.
Slechts dertien pagina's, en een stuk of 10 wijzigingen, is voor jouw doen heel weinig, ja.
Als je de metingen hebt is het daarna slechts een kwestie van simuleren en bouwen/luisteren, wat mij betreft de leukste fase van het zelf speakers maken. Voor de tweeter zullen jullie ook wel uitkomen op een 6.8uF condensator verwacht ik, immers die sluit aan op dezelfde mid als ik gebruikte en de baffle is ook ongeveer even breed. Je kan dus al beginnen de 2e hands markt in de gaten te houden voor een setje mooie 6.8uF. Eventueel heb ik ook nog wel wat liggen mocht je interesse hebben,
Als je de metingen hebt is het daarna slechts een kwestie van simuleren en bouwen/luisteren, wat mij betreft de leukste fase van het zelf speakers maken. Voor de tweeter zullen jullie ook wel uitkomen op een 6.8uF condensator verwacht ik, immers die sluit aan op dezelfde mid als ik gebruikte en de baffle is ook ongeveer even breed. Je kan dus al beginnen de 2e hands markt in de gaten te houden voor een setje mooie 6.8uF. Eventueel heb ik ook nog wel wat liggen mocht je interesse hebben,
Groetjes Walter
Jouw topic laat toch zien dat je daar nog wel een paar jaar zoet mee kan zijn...