3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk ook dat het meer met HF te maken heeft inderdaad.
Misschien dat Peter het weet.
Misschien dat Peter het weet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Peter kom der maar in! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Was in de mode bij Black Gate (non polaire) elco's. Werd aangeraden bij parallelschakeling aan kathode weeerstanden.dre schreef:Ooit eens gelezen,tevens werd aangeraden om bij parallel schakeling de ene omgekeerd aan de andere te monteren.
Maar waar weet ik echt niet meer.
Had meer met audiophilie als RF te maken.
groet,
Aat
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er staat me bij dat er ook een merk condensatoren was waar met een pijltje op stond aangegeven hoe aan te sluiten.
Ik meen dat ze geel van kleur waren.
Ik meen dat ze geel van kleur waren.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Auricaps hebben een rode en een zwarte draad.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geweldig.........
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die Auricaps zijn waarschijnlijk de condensatoren die Ray bedoelt slimpie!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb het verkoop topic van mijn oude AMT tweeters trouwens maar gesloten wegens meer ongein dan interesse. Bij serieuze belangstelling gewoon even een PB sturen dan komen we er wel uit.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Qua weerstanden heb ik nu in serie met de tweeter een Mundorf M-Resist en parallel een MOX. Ik zit erover te denken hier ook eens Duelunds te proberen. Nu heeft Duelund naast de normale range ook een CAST weerstand range. Deze zijn maar liefst 40 euro per stuk in plaats van 20 euro dus ik was benieuwd of iemand die hier al heeft getest en of ze hun meerprijs waard zijn?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ga ze gebruiken in de Mission Impossible 
Edit: Deze opmerking slaat natuurlijk nergens op zonder het volgende bericht dat door de mods is

Edit: Deze opmerking slaat natuurlijk nergens op zonder het volgende bericht dat door de mods is
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 30 nov 2014, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zolang het binnen het budget valt, waarom niet inderdaad. Ik ben benieuwd hoe je ze vind klinken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoi
Je sluit hem aan massa of aan de versterker dat zijn de laagste impedanties voor handen.
Rob
Je sluit hem aan massa of aan de versterker dat zijn de laagste impedanties voor handen.
Rob
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Rob,
Bedankt voor je antwoord,
Gegeven het 2-weg schema zoals ik hierboven beschrijf, moet de binnenste folie dan inderdaad aan de ingang zitten zoals dre aangaf?
Groetjes Walter
Bedankt voor je antwoord,
Gegeven het 2-weg schema zoals ik hierboven beschrijf, moet de binnenste folie dan inderdaad aan de ingang zitten zoals dre aangaf?
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik kwam net weer een bron van inspiratie tegen, een giga crossover in aanbouw, alles Duelund:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Prachtig, Duelund spoelen en condensatoren van waarschijnlijk rond de 500-1500 euro per stuk en dan die krokodillen bek draadjes van 10 cent per stuk, echt een koning!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En dan je filterplankje achterop je speakerkasten schroeven. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Achterop? In het fietsenschuurtje achter het huis zal je bedoelen!

- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Transformatorhuisje 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
owwwwwwww en dan voor een ton aan myfi kabels naar binnen 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je ziet hoe groot die Tannoy's Westminsters zijn waar die volgens mij bij horen...

http://www.positive-feedback.com/Issue70/duelund.htm
ff scrollen en dan zie je de achter ingang van de speakers. Letterlijk een achterdeur/achter ingang
http://www.positive-feedback.com/Issue70/duelund.htm
ff scrollen en dan zie je de achter ingang van de speakers. Letterlijk een achterdeur/achter ingang
Laatst gewijzigd door wouter op zo 30 nov 2014, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heel goed Wouter, aan een foto van een filter het bijbehorende topic herkennen, jij bent een echte speaker liefhebber!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gerhard zat er met zijn schuurtje niet ver naast. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moet ook wel, met dat soort condensatortjes.wouter schreef:Letterlijk een achterdeur/achter ingang
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er staat ook een kostenoverzicht, de twee filters zijn samen bijna 13000 dollar
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar het KAN gewoon niet anders Walter, als jij straks op het punt komt dat alles high-end is en je niks meer te verbeteren hebt, dat je dan alles de deur uit rot omdat je erachter bent dat je er geen plezier meer aan beleeft. Het plezier zit hem toch in het zelf bouwen en verbeteren, niet in weer een paar duizend op tafel leggen voor een condensatortje?
