Rockford Fosgate in de slaapkamer
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Volgens mij heb je een kast gebouwd die niet gesimuleerd is hoor.
De hoorn moet beginnen met een oppervlak van 1500cm2 en eindigen met een opp. van 180cm2 +/-
Bij een kastbreedte intern van 45cm, is dat dus een 4cm. (eindoppervlak gemeten midden in de conus)
Je opening moet 700cm2 zijn, dat is dus een gat van 45x15,6 +/-
Als je gebouwd hebt wat je hebt getekend heb je het volgende:
Begin hoorn: 45x(48,6-10-1,8-1,8) = 1575 cm2
Einde hoorn: 45x12+/- = 540 cm2
lengte hoorn: +/- 270cm (wel goed dus)
Kun het middenschot nog veranderen ? Het moet een stuk tapser lopen dan nu.
En uiteraard klopt de hoornopening niet nu. (veel te groot)
Ongeveer wat je nu hebt in simulatie (bijlage)
geel rood en groen geven de 3 lengtes aan die gesimuleerd zijn. (20cm 240cm en 20cm)
Bij bijlage 1.
De hoorn moet beginnen met een oppervlak van 1500cm2 en eindigen met een opp. van 180cm2 +/-
Bij een kastbreedte intern van 45cm, is dat dus een 4cm. (eindoppervlak gemeten midden in de conus)
Je opening moet 700cm2 zijn, dat is dus een gat van 45x15,6 +/-
Als je gebouwd hebt wat je hebt getekend heb je het volgende:
Begin hoorn: 45x(48,6-10-1,8-1,8) = 1575 cm2
Einde hoorn: 45x12+/- = 540 cm2
lengte hoorn: +/- 270cm (wel goed dus)
Kun het middenschot nog veranderen ? Het moet een stuk tapser lopen dan nu.
En uiteraard klopt de hoornopening niet nu. (veel te groot)
Ongeveer wat je nu hebt in simulatie (bijlage)
geel rood en groen geven de 3 lengtes aan die gesimuleerd zijn. (20cm 240cm en 20cm)
Bij bijlage 1.
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Ik heb denkik niet helemaal begrepen wat toen bedoelde! Maar aangezien een TL kast me toch bevalt wil ik een kast van betere kwaliteit bouwen en dan met die berekeningen! Toch moet dat even wachten want er staan eerst een motor project en een tapijtvloertje did ik nog af moet maken! Zogauw ik er weer mee begin post ik direct weer berichten.
Bijlagen : huidige setup (subwoofer zal nog op de vloer komen te liggen)
En mijn motor voor de geintresseerden
Bijlagen : huidige setup (subwoofer zal nog op de vloer komen te liggen)
En mijn motor voor de geintresseerden
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Maak een plaat welke je voor de uitang van de hoorn kunt schuiven.
zo verklein je hem in stapjes.
hij is echt veel te groot nu!
Toch zonde van ons rekenwerk niet?
zo verklein je hem in stapjes.
hij is echt veel te groot nu!
Toch zonde van ons rekenwerk niet?
Re: Rockford Fosgate in de slaapkamer
Die ga ik nog maken! Maar jullie berekeningen neem ik mee zogauw ik weer een definitieve kast bouw
