Bevat dat ding nano borsteltjes?
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Electronenreiniger? 
Bevat dat ding nano borsteltjes?
Bevat dat ding nano borsteltjes?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat niet natuurlijk, maar het werkt echt hoor, want zelf zeggen ze :pappaleo schreef:Electronenreiniger?
Bevat dat ding nano borsteltjes?
During transit through the Quantum Purifier, quantum noise energy is stripped off the electrons, streamlining their flow through ensuing conductors. Unwanted quantum noise energy dissipates as heat within the Quantum Purifier rather than emerging as a layer of contamination residue over the audio/video information.
Dit moet toch meer dan genoeg zijn om je overtuigen!
groet,
Aat
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb beide filters nu aangepast, en het spul staat weer in te spelen! Het klinkt in ieder geval niet slechter dan zonder de Bybees...
Nu meneer Horowitz maar weer eens aan het werk zetten.
Groetjes Walter
Nu meneer Horowitz maar weer eens aan het werk zetten.
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik begrijp je, Aat, maar toch heb ik deze zinsnede even voorgelegd aan een ander guru.AatV schreef:Dat niet natuurlijk, maar het werkt echt hoor, want zelf zeggen ze :pappaleo schreef:Electronenreiniger?
Bevat dat ding nano borsteltjes?
During transit through the Quantum Purifier, quantum noise energy is stripped off the electrons, streamlining their flow through ensuing conductors. Unwanted quantum noise energy dissipates as heat within the Quantum Purifier rather than emerging as a layer of contamination residue over the audio/video information.
Dit moet toch meer dan genoeg zijn om je overtuigen!![]()
groet,
Aat
Het blijkt dus dat niet de elektronen worden gereinigd, maar de kwantumruis energie. GT zegt immers dat de kwantumruis energie wordt ontdaan van elektronen. Die verstoren blijkbaar de stroomlijn waardoor deze ruis daar in de volgende geleider -of dat nou zilverdraad is of verzilverd koper- hinder van ondervindt.Google Translate schreef:Tijdens de doorvoer via de Quantum Purifier, wordt kwantumruis energie ontdaan van de elektronen, het stroomlijnen van hun stroom door daaropvolgende geleiders. Ongewenste kwantumruis energie verdwijnt als warmte binnen de Quantum Purifier eerder dan in opkomst als een laag van besmetting residu over de audio / video-informatie.
Maar ja, als de kwantumruis nadat het van elektronen ontdaan is wordt omgezet in warmte, dan blijft er niets van over.
De laatste passage van de tweede frase is nog in onderzoek bij de virologen. Dat kan even duren, want die hebben de handen al vol door de Ebola crisis.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Heren,
Ik zat net op Tony zijn site nog wat te lezen over de Duelund RS condensators. Het volgende viel mij op:
The outer lead out, closest to the edge of the capacitor, is connected to the outer foil and as such should be connected to the lowest impedance path to ground".
Zoals ik het lees maakt het dus uit hoe je de condensator aansluit. Welke kant moet ik aan de 'plus' zijde (ingang filter) monteren?
Groetjes Walter
Ik zat net op Tony zijn site nog wat te lezen over de Duelund RS condensators. Het volgende viel mij op:
The outer lead out, closest to the edge of the capacitor, is connected to the outer foil and as such should be connected to the lowest impedance path to ground".
Zoals ik het lees maakt het dus uit hoe je de condensator aansluit. Welke kant moet ik aan de 'plus' zijde (ingang filter) monteren?
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De andere. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Straks gaat ie ons ook nog vertellen dat ie het verschil hoort! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Snapt iemand van jullie misschien ook echt wat er bedoelt wordt, ik ben wel benieuwd...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hangt natuurlijk een beetje af van hoe je filter in elkaar zit en welke condensator vervangen wordt.Walt schreef:Snapt iemand van jullie misschien ook echt wat er bedoelt wordt, ik ben wel benieuwd...
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Goeie inderdaad.
Het betreft de tweeter condensator. Het is een traditioneel 2e orde filter met dus 1 condensator en 1 spoel. Verder nog twee weerstanden voor de verzwakking van de tweeter.
Groetjes Walter
Het betreft de tweeter condensator. Het is een traditioneel 2e orde filter met dus 1 condensator en 1 spoel. Verder nog twee weerstanden voor de verzwakking van de tweeter.
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zit de tweeter met - aan massa, of is ie omgepoold?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De tweeter zit met zijn min aan de massa.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zit de condensator -vanuit de vetsterkeruitgang gezien- voor of na de verzwakkingsweerstanden?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ervoor, het is echt een traditioneel 2e orde filter, dus condensator, spoel naar min, serieweerstand en dan de tweeter met nog een weerstand parallel.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk dat het geen bal uitmaakt. Gevoelsmatig zeg ik met de 'outer lead' in de richting van de tweeter, maar als de uitgangsimpedantie van je versterker in het werkfrequentiegebied heel laag is, dan zou ie andersom moeten.
Ik vrees dat je dat verschil niet gaat horen.
Ik vrees dat je dat verschil niet gaat horen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Geen antwoord op de vraag maar in dit kader: volgens mij zijn er ontwerpers die bewust tussen de massa en minpool van de tweeter de serieweerstand van de L-pad plaatsen. Geen enkele weerstand hier en wel tussen plus en plus zou minder goed zijn. Kost niets, dus wellicht is het iets... Audio Physic of Sonus Faber was er mee bezig meen ik...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
MKP's hebben geen polariteit. De buitenste folie is vaak gemerkt om aan te geven met welke aansluiting de buitenste folie verbonden is. Deze aansluiting moet dan inderdaad verbonden worden met dat punt in het schema, dat de kleinste impedantie naar (signaal)massa heeft.
Dit heeft voordelen bij bijv. buizenversterkers waarbij de condensator a.h.w. "afgeschermd" wordt om gevoeligheid voor brom te verminderen.
Bij luidsprekerfilters lijkt me dit niet echt relevant.
groet,
Aat
Dit heeft voordelen bij bijv. buizenversterkers waarbij de condensator a.h.w. "afgeschermd" wordt om gevoeligheid voor brom te verminderen.
Bij luidsprekerfilters lijkt me dit niet echt relevant.
groet,
Aat
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je t filter in de min kabel zet, kan je dus de condensator met die buitenste folie aansluiting direct aan de massa hangen
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Momenteel zit de buitenste folie trouwens aan de parallel spoel die naar de massa gaat.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo moet ie ook.
Voor zover ik weet moet de inner foil het ingaande signaal hebben.
Voor zover ik weet moet de inner foil het ingaande signaal hebben.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Dre,
Weet je nog waar je hebt gehoord dat dit de juiste methode is? Het klinkt wel logisch, de buitenste folie schermt dan de binnenste af.
Groetjes Walter
Weet je nog waar je hebt gehoord dat dit de juiste methode is? Het klinkt wel logisch, de buitenste folie schermt dan de binnenste af.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tegen wat Walt??? Kosmische aardstralen? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ooit eens gelezen,tevens werd aangeraden om bij parallel schakeling de ene omgekeerd aan de andere te monteren.
Maar waar weet ik echt niet meer.
Maar waar weet ik echt niet meer.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kwantumruis energieds23man schreef:Tegen wat Walt??? Kosmische aardstralen?
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 29 nov 2014, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
OP 9 hoog?ds23man schreef:Tegen wat Walt??? Kosmische aardstralen?
Dat zal eerder HF zijn.
