Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Moderator: Beheerdersteam
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Als je niet zo goed bent in verven moet je Warnex eens proberen. Geeft een behoorlijk ruwe, maar wel professionele en constante afwerking en is heel makkelijk mee te werken.
Vul alle gaten en kieren met houtvuller, schuur het vlak en ga er met een structuurroller met warnex over heen.
Ik heb dit ontwerp trouwens ook gemaakt, zal het later wel eens posten. Prima geluid, maar te weinig bas voor mijn smaak.
Natuurlijk prima als monitor, waar ze voor bedoeld zijn, maar blijf persoonlijk alsnog bij een goedkoop 2.1 setje.
Vul alle gaten en kieren met houtvuller, schuur het vlak en ga er met een structuurroller met warnex over heen.
Ik heb dit ontwerp trouwens ook gemaakt, zal het later wel eens posten. Prima geluid, maar te weinig bas voor mijn smaak.
Natuurlijk prima als monitor, waar ze voor bedoeld zijn, maar blijf persoonlijk alsnog bij een goedkoop 2.1 setje.
@Lutkeveld
Warnex waar kun je dat zoal halen ,bij een bouwmarkt ?
Lijkt voor mij de ideale verf als ik het zo lees ,kan niets fout gaan.
Kwam geluid ieder ze eigen smaak. Ik zelf ben in bezit van een setje Needles ,dus ben al gewend aan weinig laag.
Ik gebruik de monitors om op te DJ,en ,prima geschikt daarvoor. Hoor meteen als ik niet een goede overgang heb
Warnex waar kun je dat zoal halen ,bij een bouwmarkt ?
Lijkt voor mij de ideale verf als ik het zo lees ,kan niets fout gaan.
Kwam geluid ieder ze eigen smaak. Ik zelf ben in bezit van een setje Needles ,dus ben al gewend aan weinig laag.
Ik gebruik de monitors om op te DJ,en ,prima geschikt daarvoor. Hoor meteen als ik niet een goede overgang heb
-
bramwilbrink
Zover ik het weet kan je het bij bax-shop bestellen voor 2 tientjes. Maar mischien kan je ook iets probereb zoals bij die mth 30 subs.
g
r
g
r
Je bedoelt dus deze truc :Een pot zwarte zijdeglans verf van de action, een paar handen droog speelzand en een klein muurverf rollertje.
Van het MTH 30 Sub topic
Van het MTH 30 Sub topic
Werkt net zo goed, alhoewel ik vermoed dat Warnex wat kras-en-stootbestendiger zal zijn.
Hoi,
ik heb mijn houtwerk gezaagd en ga met de lijmpot aan de slag... Tijd om speakers te bestellen. Dit topic startte in 2012, we zijn 2 jaar verder, is de FRS8 nog steeds de beste keuze, of is er al een betere kandidaat? Wel voor het zelfde kastje, uiteraard...
Dank,
Hugo
ik heb mijn houtwerk gezaagd en ga met de lijmpot aan de slag... Tijd om speakers te bestellen. Dit topic startte in 2012, we zijn 2 jaar verder, is de FRS8 nog steeds de beste keuze, of is er al een betere kandidaat? Wel voor het zelfde kastje, uiteraard...
Dank,
Hugo
Voor hetzelfde kastje is de FRS8 de enige keuze. Andere luidsprekers kunnen wel, maar dan moet je daar het kastje wel weer op aanpassen 
Of geluk hebben zoals mij. Zie bovenstaande berichten
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 2:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nu ook al begonnen. De plankjes zijn gezaagd. Ik hou de bouw bij met wat foto's.
Nu nog ff wachten op de speakertjes.
Ff een paar details over mijn bouwsel.
Speakertjes komen achter de baffle en de poort is ook aan de voorkant boven en onder afgerond.
Nu ik de plankjes gezaagd heb verbaas ik mij er wel over hoe klein ze zijn.
Nu nog ff wachten op de speakertjes.
Ff een paar details over mijn bouwsel.
Speakertjes komen achter de baffle en de poort is ook aan de voorkant boven en onder afgerond.
Nu ik de plankjes gezaagd heb verbaas ik mij er wel over hoe klein ze zijn.
Ik heb nog wat fotos gemaakt van de bouw. Achterkant wordt vast geschroefd. Zijkanten van hout met de houtnerf zichtbaar en ertussenin zwart.
Ik denk dat ik de zijkanten nog ga beitsen oid.
Als ik vind dat ze klaar zijn plaats ik debouw met eindresultaat ook hier.
Ik denk dat ik de zijkanten nog ga beitsen oid.
Als ik vind dat ze klaar zijn plaats ik debouw met eindresultaat ook hier.
Na een tijdje afwezig te zijn geweest. Heb ik nu ook een update ,ik ga een nieuw paartje voor een bekende maken. Dit keer uit witte mdf dat al verf bevat. Want verven is niet echt mij bezigheid.
Verwacht in het weekend wel resultaat te hebben
@nxs77 ben benieuwd.......
Verwacht in het weekend wel resultaat te hebben
@nxs77 ben benieuwd.......
Dat was wel duidelijk,maikie101 schreef:Want verven is niet echt mij bezigheid.
Ik ken het niet, heb je daar een linkje van.
@Hannesie
Is zeker wel duidelijk maar goed. Deze hout soort die ik nu ga gebruiken komt van keukenkastjes en lag bij. De Ikea in de koopjeshoek. Verder weet ik er niets van behalve dan dat ze Zaterdag klaar zijn en er uiteraad pictures van zijn
Is zeker wel duidelijk maar goed. Deze hout soort die ik nu ga gebruiken komt van keukenkastjes en lag bij. De Ikea in de koopjeshoek. Verder weet ik er niets van behalve dan dat ze Zaterdag klaar zijn en er uiteraad pictures van zijn
Is dat niet gewoon hout met een plastic laagje? Dat witte heb ik ook in de kastjes.
Zou kunnen maar kwam afwerking ziet er echt keurig uit.
Ben benieuwd... Plaats wel wat foto's van bouw en eind product.
Ik ben ook niet echt een verf liefhebber maar ik maak ze wel zwart.
Ik ben ook niet echt een verf liefhebber maar ik maak ze wel zwart.
Voor de niet verf liefhebbers onder ons (ik dus ook
), warnex is heel makkelijk spul. Is in wit en zwart te krijgen, en geeft een harde afwerking die je evt ook wat structuur mee kan geven met structuur roller. Is ook bedoeld als "speaker-verf".
Ik heb nog een vrij volle pot met goedkope zwarte verf. Moet ook gebruikt worden he.
Ik overweeg nu voor mijn huidige project, als daar ooit nog schot in komt
ook voor Warnex te gaan. Eerst maar eens de basis op orde natuurlijk..
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
-
Robbert297
Wat voor soort kast is dit eigenlijk? Er staat dat het een hoornreflex kast is, maar ik kan daar nergens iets over vinden op internet.
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
Eigenlijk is een hoorn-reflex een soort van basreflex. Bij een basreflex heb je een pijpje in de kast, de zogenaamde baspoort, die het volume in de kast verbindt met de buitenlucht. Daarbij zorgen de diameter van het pijpje en de lengte er van samen met het volume in de kast voor de afstemming. In plaats van een pijpje kan je ook een baspoort maken door een plankje extra in de kast te lijmen die samen met een wand van de kast een baspoort vormen.
Bij een Hoornreflex is dat niet anders, alleen is hier de diameter / doorsnede van de baspoort kleiner bij het begin van de baspoort dan bij het eind, een soort trompetvorm net als bij een hoorn. Hierdoor kunnen de trillingen van het membraam beter worden doorgegeven aan de lucht die het in beweging wil brengen. In de bouwtekening kun je goed zien hoe bij dit kastje met een plankje extra een baspoort (of bij een hoornreflex dus een hoornreflex poort of kanaal) is gemaakt.
Mvg Reinder
Bij een Hoornreflex is dat niet anders, alleen is hier de diameter / doorsnede van de baspoort kleiner bij het begin van de baspoort dan bij het eind, een soort trompetvorm net als bij een hoorn. Hierdoor kunnen de trillingen van het membraam beter worden doorgegeven aan de lucht die het in beweging wil brengen. In de bouwtekening kun je goed zien hoe bij dit kastje met een plankje extra een baspoort (of bij een hoornreflex dus een hoornreflex poort of kanaal) is gemaakt.
Mvg Reinder
-
Robbert297
Oh zo! Is me nu duidelijk.
Bedankt!
Mvg,
Robbert
Bedankt!
Mvg,
Robbert
Wie kan eens een duidelijke foto hier delen van hoe warnex eruit ziet? Afwerking?