Playstation als CD speler

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

weidok schreef:
Henkjan schreef:
hoe groot (breedte, hoogte, diepte) is zo'n PS1 eigenlijk? ik ga op zeer korte termijn aan de zaag voor de behuizing voor de T-amp en als ooit eens een PS1 in een mooi kastje ga stoppen zou t wel leuk zijn als die dan even breed is als de amp.
misschien is dit een tip voor de PS1
hangt er vanaf wat je precies wilt doen met de PS1 !!!
http://www.musicconnection.de/pdf/dynastation_GB.pdf
geinig, maar ik was eenvoudig van plan om een PS1 van t plastic te ontdoen, en in een mooi houten jasje te steken en t gamepad vermommen uiteraard
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
weidok schreef:
Henkjan schreef:
hoe groot (breedte, hoogte, diepte) is zo'n PS1 eigenlijk? ik ga op zeer korte termijn aan de zaag voor de behuizing voor de T-amp en als ooit eens een PS1 in een mooi kastje ga stoppen zou t wel leuk zijn als die dan even breed is als de amp.
misschien is dit een tip voor de PS1
hangt er vanaf wat je precies wilt doen met de PS1 !!!
http://www.musicconnection.de/pdf/dynastation_GB.pdf
geinig, maar ik was eenvoudig van plan om een PS1 van t plastic te ontdoen, en in een mooi houten jasje te steken en t gamepad vermommen uiteraard
Hij/ zij/ het PS1 sp 5502 meet 26 cm breed en 18 cm diep
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

weidok schreef:
Hij/ zij/ het PS1 sp 5502 meet 26 cm breed en 18 cm diep
da's wel fors breder dan ik voor de amp in gedachten had....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

goed, t wordt al wat concreter... weet iemand of t kwaad kan qua audiokwaliiteit of de speler "is omgebouwd" om gecopieerde spelen af te kunnen spelen?
nietofwel
Berichten: 37
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 20:15

Bericht door nietofwel »

Ik had al eerder in dit topic aangegeven dit ik er weinig van gemerkt heb. Toch heb ik de chip eruit gehaald, dat gaat erg makkelijk.

Heb je al geluisterd naar de ps1?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nietofwel schreef:
Ik had al eerder in dit topic aangegeven dit ik er weinig van gemerkt heb.
:oops:

heb nog niet geluisterd. maar ik zal eens gaan bieden (stond een leuke op iebaai).... als t meezit kan ik over een week meer vertellen....
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
nietofwel schreef:
Ik had al eerder in dit topic aangegeven dit ik er weinig van gemerkt heb.
:oops:

heb nog niet geluisterd. maar ik zal eens gaan bieden (stond een leuke op iebaai).... als t meezit kan ik over een week meer vertellen....
Je moet een van de oudere type's hebben... !!!!

Ben benieuwd wat jij ervaart HJ :? :?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

er staat een 1004 die morgen afloopt, maar staat nu al op 37 euri, misschien vanwege de flinke hoeveelheid spellen erbij, meestal gaan PS1-en voor minder.. ben benieuwd of deze lukt, anders komen er nog wel meer kansen denk ik
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
er staat een 1004 die morgen afloopt, maar staat nu al op 37 euri, misschien vanwege de flinke hoeveelheid spellen erbij, meestal gaan PS1-en voor minder.. ben benieuwd of deze lukt, anders komen er nog wel meer kansen denk ik
1004 is wel de muzikaalste.. dat zou mooi als die te pakken kunt krijgen

heb em vergeleken met die van mij ( iets sprankelender in het midden)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

overboden, had me in totaal boven de 50 euri gekost, vond ik wat veel voor een testobject
nietofwel
Berichten: 37
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 20:15

Bericht door nietofwel »

Ik wil al een tijdje de voeding veranderen van de ps-1, ,maar ik weet niet hoe.
Nu zag ik bij conrad dat ze daar "kant en klare" voedingen verkopen (artikel 190835 - 89 & 190008 - 89). Eerst de oude voeding meten voor de juiste voltage's. Vervolgens kan ik van z'n voeding de componenten vervangen door betere.

Is dit een idee of heeft iemand betere sugesties. (ik wil geen buizen voeding)

Ik heb inmiddels ook een ps 5525 gekocht voor 10 euro, ik speel nu met deze speler en ook deze klinkt erg goed.

Groetjes
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef:
goed, t wordt al wat concreter... weet iemand of t kwaad kan qua audiokwaliiteit of de speler "is omgebouwd" om gecopieerde spelen af te kunnen spelen?
ik had deze vraag ook geseld aan Michael Methe (die van die site helemaal aan t begin van t topic) en hij antwoordde:
Eine modifizierte (gemoddete) Playstation würde ich persönlich nicht nehmen. Man kann den nachträglich eingebauten Chip zwar wider ausbauen, aber man weiss nie, wie der Vorgänger das Ganze eingebaut hat bzw. ob er eventuell etwas beschädigt hat.
en dat vond ik wel een goed punt
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Ja wel een ps1 met T amp

klik op link http://dogbreath.de/
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo, een tijdje geleden alweer (zie pag,1 ) maar we hebben gisteravond tijdens het proefluisteren met mijn PP's die playstation ook even geprobeerd.
Had ik het destijds over een beetje vreemd verschijnsel, dat was hier bij mij niet aan de orde.
Verder blijf ik nog steeds bij mijn mening en zal ik er niet aan beginnen, ook al is het een goedkoop speeltje. Misschien dat andere types breedbandiger zijn?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Zo, een tijdje geleden alweer (zie pag,1 ) maar we hebben gisteravond tijdens het proefluisteren met mijn PP's die playstation ook even geprobeerd.
Had ik het destijds over een beetje vreemd verschijnsel, dat was hier bij mij niet aan de orde.
Verder blijf ik nog steeds bij mijn mening en zal ik er niet aan beginnen, ook al is het een goedkoop speeltje. Misschien dat andere types breedbandiger zijn?
dat is wel heel kort door de bocht..
met speakers die nog niet klaar zijn..
kasten en filterafstemming links en recht
dus verschillend ..

zou er nog eens GOED naar luisteren..
nietofwel
Berichten: 37
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 20:15

Bericht door nietofwel »

beste Sietse,

Ik vind dit ook een matig antwoord. Het vreemde “verschijnsel” is er niet meer, maar de menig blijft hetzelfde… Je bedoeld het laag en het hoog. Mag ik dan nu aan jouw vragen wat voor speakers jij gebruikt? Ik vind namelijk dat de ps1 in het laag erg goed presteert. En voor het midden en hoog heb ik niks te klagen.

Naar welke cd-speler luister je nu? Ik had zelf een NAD, die echt minder presteert als de PS.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Voor de volledigheid hier even meedelen dat tijdens de luistersessie bij mij thuis, afgelopen vrijdag, de speler van Weidok het wel deed. Ik weet niet hoe het kan, maar hoog en laag was er nu wel. Alleen is de weergave wat aan de vlakke kant. Ik blijf dus toch maar bij m'n marantz.. :D
Laatst gewijzigd door sietse op zo 22 jan 2006, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

iemand in de buurt van Aalst die t wil proberen?

op ebay staat er een te koop "alleen afhalen bij verkoper"
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Aalst in Belgie?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ja.

huidige stand: openingsbod 5 euro en nog 0 biedingen
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Misschien dat dit de discussie weer wat op gang brengt???

lees maar eens (staan nog meer tips op deze huispagina ??)

http://dogbreath.de/PS1/index.html


Wat ik als "lucht"in de cd weergave met de ps1 ervaar
is waarschijnlijk ook een kwestie van "smaak".. of emotie
Heb er 3 modellen uitvoerig kunnen vergelijken.. dus ???

Of er nu voor de "helft " minder bas en hoog uitkomt weet ik niet :wink:

heb ik niet ervaren en ook niet gemeten ...

Alleen de weergave van de oudere PS1 modellen
doet mij sterk denken aan de weergave met een
ZEER mooie draaitafel... verder weet ik het ook niet???

ach wellicht is het beter dit topic te STOPPEN...
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Weidok schreef:
ach wellicht is het beter dit topic te STOPPEN...
Tja, ik weet niet. Ik heb alleen die van Weidok beluisterd en, inderdaad, zal kwestie van smaak en zo kunnen zijn. Daar ga ik niemand op aanvallen. Bovendien zijn Weidok en ik het sins vele jaren het es niet met elkaar eens. Moet ook kunnen. :D
Maar ik ben nu wel nieuwschierig naar de bevindingen van meer mensen. Nietofwel is dus wel tevreden en er zijn mensen aan het proberen zo'n speler te bemachtigen. Ik wacht nog wel even af.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo, net voor €20 een "zeer nette complete" scph-5502 op ebay gescoord. eens gaan luisteren als die binnen is (wel stiekum doen, en tegen m'n dochter zeggen dat t een CD speler is, zeker t woord spelletjes niet noemen :oops: )
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
zo, net voor €20 een "zeer nette complete" scph-5502 op ebay gescoord. eens gaan luisteren als die binnen is (wel stiekum doen, en tegen m'n dochter zeggen dat t een CD speler is, zeker t woord spelletjes niet noemen :oops: )
He 5502 die heb ik OOK.... "spritsig im mitten "
afwachten wat jij ervan vindt... :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik ga 'm zelf vergelijken met m'n Philips DVD963SA, valt dat mee dan neem ik 'm (de PS1) ook wel mee naar de dubbel blinde test
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”