http://members.home.nl/yrrab/Audio%20en%20zo/
De eerste index laat een Rebix klasse D versterker zien, die ik momenteel in de woonkamer heb staan. De versterker printen zelf heb ik zo gekregen, de voeding heb ik er zelf bijgebouwd. Overigens heb ik voor dit project en andere de Hifi2000 kasten gebruikt, zodat het er in de woonkamer ook een beetje uitziet.

De voorversterker is een eigen ontwerp, met eigen pcb layout. 6 ingangen die als ze niet aktief zijn naar gnd worden geschakeld, een Alps potmeter met een motordrive. Hier zit een RF afstand bediening (2.4GHz) achter, zodat ik bv vanuit de keuken het volume even wat op kan draaien. Opamps zijn audiofiele OPA Burr Brown types.
De aan/uit switch op de voorkant van de voorversterker is een flip/flop. Hiermee schakel ik met vertraging ook de eindversterker aan, de MP3 speler heeft een eigen aan/uit switch. Echter, als ik de voorversterker uit schakel gaat zowel de eindversterker als de MP3 speler mee uit.

De 2e index is een Aleph 30 klasse A versterker. 200W continue uit het stopcontact is zeker als de boel als behang staat te draaien wat teveel van het goede, komt bij gelegenheden naar beneden. Was eigenlijk meer de gein om eens klasse A te bouwen.

De 3e index zijn de Speaker & co Scirocco's. Die heb ik al jaren, zijn niet recent, maar ben er nog steeds gek mee. Willen wel eens wat overheersen in het laag, maar heeft me nog niet zoveel gestoord om daar eens wat aan te doen.

De 4e index is een Oscar MP3 speler met een 300GB harddisk. Dit ding draait overuren, staat vele uren per dag aan als behang, als er niet kritisch geluisterd wordt. het leuke is dat íe altijd doorspeelt, en je dus nog wel eens van die "vergeten" albums tegenkomt op die manier.

De 4e index is een Nixie clock, dit is een bouwkitje van Frank Techniek. Blijf 'm geweldig vinden, en lokt altijd een reactie van bezoek uit.

Het volgende project, waar ik nu de spullen voor aan het verzamelen ben wordt een buizen versterker. Ben wat sceptisch tov buizen, maar wil het gewoon eens proberen. De kast wordt weer een Hifi2000 kast met een verstevigde alu bovenplaat van 3mm dik. De Triode Dick versterkers spreken me wel aan, zoals ik er nu tegen aan kijk wordt het een KT88 push pull versterker.
Laat maar eens horen wat jullie ervan vinden, en ik blijf de topics hier met veel plezier volgen!