Dat begrijp je inderdaad zoals ik het bedoel.. via winscp kun je niet als root inloggen, dus in dat geval is het denied.. via de terminal kun je uiteraard als root, maar dan laat hij het niet via het netwerk toe..hannesie schreef:Begrijp ik dat je het IP adres wilt reserveren via je MAC adress, en gebruik je dan het sudo voor je opdracht (denied?)
Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Re: Raspberry Pi
Ik gebruik bij de meeste grappen dan de Webmin met de opties, maar ik weet niet welke software je er nu op hebt staan.
Is dat XBMC?
Een andere optie is Ajenti, ook een tool om wat meer te kunnen doen.
http://support.ajenti.org/topic/349864- ... on-debian/
Is dat XBMC?
Een andere optie is Ajenti, ook een tool om wat meer te kunnen doen.
http://support.ajenti.org/topic/349864- ... on-debian/
Re: Raspberry Pi
raspbmc inderdaad, dat draait wel leuk...
Nu alleen nog het mac adres wijzigen
Ik zal vanavond Ajenti even installeren en kijken of dat werkt
Nu alleen nog het mac adres wijzigen
Ik zal vanavond Ajenti even installeren en kijken of dat werkt
Re: Raspberry Pi
Dit al geprobeerd?
http://linuxconfig.org/change-mac-addre ... ux-command
Ik realiseer mij ineens dat je dan wel een toetsenbord er aan moet hebben en een schermpje.
http://linuxconfig.org/change-mac-addre ... ux-command
Ik realiseer mij ineens dat je dan wel een toetsenbord er aan moet hebben en een schermpje.
Re: Raspberry Pi
Ik heb het voor elkaar gekregen, namelijk gewoon toetsenbord + scherm aan de pi via de terminal:
sudo ifconfig eth0 down
sudo ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx
sudo ifconfig eth0 up
klaar is kees, niet eens een reboot nodig
Nu toegevoegd bij de statics in mn router en gaan met die banaan 
sudo ifconfig eth0 down
sudo ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx
sudo ifconfig eth0 up
klaar is kees, niet eens een reboot nodig
Re: Raspberry Pi
Nu het eindelijk al een tijdje werkt kom ik bij het volgende uit, namelijk dat hij af en toe vastloopt bij hetzelfde deel in de film, spoel je daar dan overheen, dan gaat hij soms verder.
Ook heb ik soms dat hij gewoon stopt na een paar seconden en dan niet meer verder kan spelen, zelfs niet met het skippen van het stukje.. rara hoe kan dit?
De bestanden zijn wel juist, aangezien hij op de PC normaal speelt. wat te doen?
Ook heb ik soms dat hij gewoon stopt na een paar seconden en dan niet meer verder kan spelen, zelfs niet met het skippen van het stukje.. rara hoe kan dit?
De bestanden zijn wel juist, aangezien hij op de PC normaal speelt. wat te doen?
Re: Raspberry Pi
Tja , gootsteenonstopper?
Sorry, ik ben met het het gebruik van XBMC niet zo bekend, maar het lijkt een netwerkprobleem en welk type bestanden je benut?
De verschillen van codec's zou zo maar eens een oorzaak kunnen zijn.
De ene of de andere codec kan zomaar een aardig verschil in processorcapaciteit kunnen zijn.
Maar een 700 MHz processor met een grafisch hulpje, het is toch al krap voor complexe signalen.
Sorry, ik ben met het het gebruik van XBMC niet zo bekend, maar het lijkt een netwerkprobleem en welk type bestanden je benut?
De verschillen van codec's zou zo maar eens een oorzaak kunnen zijn.
De ene of de andere codec kan zomaar een aardig verschil in processorcapaciteit kunnen zijn.
Maar een 700 MHz processor met een grafisch hulpje, het is toch al krap voor complexe signalen.
Re: Raspberry Pi
... en daarom heb ik dus TVersity op mijn (Intel) gebaseerde servertje staan. Nu nog een keertje een Raspberry aanschaffen, al tijden van plan maar nog steeds niet gedaan...
Re: Raspberry Pi
Ik wilde hem eigenlijk bij de Chinese telefoons zetten, maar aangezien ik deze niet meer kan vinden en dit toch een twijfelgevalletje is:
http://www.adafruit.com/blog/2014/11/24 ... spberrypi/
http://www.adafruit.com/blog/2014/11/24 ... spberrypi/
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi
FR_Aad schreef:Ik wilde hem eigenlijk bij de Chinese telefoons zetten, maar aangezien ik deze niet meer kan vinden en dit toch een twijfelgevalletje is:
http://www.adafruit.com/blog/2014/11/24 ... spberrypi/
Re: Raspberry Pi
Kies de DAC+, dan kunnen we die samen misschien ooit aan de praat krijgen.Zweitse schreef:Heeft iemand ervaring met deze DAC voor de Paspberry Pi, of toch beter de Hifiberry DAC nemen?
Ik heb nog eens gekeken, er zijn wel wederom een paar wijzigingen, maar je moet vooral veel tijd hebben om ze uit te proberen.
http://forum.osmc.tv/showthread.php?tid ... ght=dac%2B
http://forum.osmc.tv/showthread.php?tid ... ght=dac%2B
Re: Raspberry Pi
Even een snelle blik geworpen maar je kan deze dac's niet direct vergelijken. Even los van of een Burr-Brown dac beter of minder als een Sabre dac is, volgens mij is de een voor een Raspberry B en de andere voor een B+.m_cruiser schreef:Kies de DAC+, dan kunnen we die samen misschien ooit aan de praat krijgen.Zweitse schreef:Heeft iemand ervaring met deze DAC voor de Paspberry Pi, of toch beter de Hifiberry DAC nemen?![]()
Ik heb nog eens gekeken, er zijn wel wederom een paar wijzigingen, maar je moet vooral veel tijd hebben om ze uit te proberen.
http://forum.osmc.tv/showthread.php?tid ... ght=dac%2B
http://forum.osmc.tv/showthread.php?tid ... ght=dac%2B
Tip, ben je een handige jongen probeer dan van alles uit. Ben je wat minder handig met Linux, neem dan wat het meest wordt gebruikt.
Re: Raspberry Pi
Ze zijn beide voor de B+ maar het verschil zit in de DAC chip, maar welke is nu de betere, Burr-Brown of ESS Sabre?
Re: Raspberry Pi
Daar waar m_cruiser reageert met de linkjes, is dan in de combinatie met XBMC.
Als dat boeiend is dan is er ook een optie met de HiFiberry DAC+.
Gaat het om puur muziek, dan durf ik geen oordeel te geven welke van de 2 beter klinkt.
Wat ik wel vind is dat die Audiophonics ineens wel veel duurder is in de + uitvoering.
De gewone was € 24,95 naar ik weet.
http://www.audiophonics.fr/en/kits-modu ... -8396.html van deze goekoopste weet ik dat hij echt "formidable" klinkt, vrij naar Stromae.
Nog even dat OSMC, weer iemand die het betere weet ?

Als dat boeiend is dan is er ook een optie met de HiFiberry DAC+.
Gaat het om puur muziek, dan durf ik geen oordeel te geven welke van de 2 beter klinkt.
Wat ik wel vind is dat die Audiophonics ineens wel veel duurder is in de + uitvoering.
De gewone was € 24,95 naar ik weet.
http://www.audiophonics.fr/en/kits-modu ... -8396.html van deze goekoopste weet ik dat hij echt "formidable" klinkt, vrij naar Stromae.
Nog even dat OSMC, weer iemand die het betere weet ?
Re: Raspberry Pi
Deze heb ik en die speelt erg lekker.hannesie schreef:Daar waar m_cruiser reageert met de linkjes, is dan in de combinatie met XBMC.
Als dat boeiend is dan is er ook een optie met de HiFiberry DAC+.
Gaat het om puur muziek, dan durf ik geen oordeel te geven welke van de 2 beter klinkt.
Wat ik wel vind is dat die Audiophonics ineens wel veel duurder is in de + uitvoering.
De gewone was € 24,95 naar ik weet.
http://www.audiophonics.fr/en/kits-modu ... -8396.html van deze goekoopste weet ik dat hij echt "formidable" klinkt, vrij naar Stromae.![]()
Nog even dat OSMC, weer iemand die het betere weet ?![]()
![]()
Re: Raspberry Pi
Hoe zit het eigenlijk met de voeding voor de Pi, is een gewone adapter voldoende? of is het beter een mooie stabiele voeding te bouwen zoals men dat ook vaak zag bij de squeezebox touch?
Re: Raspberry Pi
Ik ben bezig met een mooie voeding (voeding is duurder als de pi en dac samen) maar heb nog geen resultaten.
Ik verwacht dat het allemaal achter de komma is.
Ik verwacht dat het allemaal achter de komma is.
Re: Raspberry Pi
Ik heb het met de betere voeding van de Squeezebox gedaan, kon daar dan meer mee wisselen met het adaptor-tje, en de Odroid naar een kleine pin i.p.v. micro usb, maar daar in ieder geval geen verschil kunnen ontdekken.
Bij een onderzoek wat Daniel (crazy audio) heeft gedaan met de HifiBerry DAC is wel komen vast te staan dat een eenvoudige telefoon lader het niet slechter deed als een lineaire voeding.
Mede door de toepassing van specifieke onderdelen (spanningsregelaar e.d.) op het DAC printje.
De toepassing bij die DAC is dus goed, bij de anderen kan het een verschil maken, maar zeker weten doe ik dat niet.
http://www.crazy-audio.com/2014/07/soun ... erry-pi-b/
Bij een onderzoek wat Daniel (crazy audio) heeft gedaan met de HifiBerry DAC is wel komen vast te staan dat een eenvoudige telefoon lader het niet slechter deed als een lineaire voeding.
Mede door de toepassing van specifieke onderdelen (spanningsregelaar e.d.) op het DAC printje.
De toepassing bij die DAC is dus goed, bij de anderen kan het een verschil maken, maar zeker weten doe ik dat niet.
http://www.crazy-audio.com/2014/07/soun ... erry-pi-b/
Re: Raspberry Pi
Even om niet Henkjan zijn minstreamer topic te vervuilen.
Als ik nu nog een zelfde Sabre dac'je er bij bestel en dan I2S rechtstreeks van de PI header naar de miniDSP header zet en dan twee Sabre dac'jes op,de uitgaande miniDSP header soldeer. Dan zou ik een anoloog/digitaalconversie minder hebben.
En als ik direkt op de headers ga, heb ik geen miniDigi of streamer nodig. Op een van de headers heb ik al een stripje male headers zitten voor de volume. En dat werkt ook.
Als ik nu nog een zelfde Sabre dac'je er bij bestel en dan I2S rechtstreeks van de PI header naar de miniDSP header zet en dan twee Sabre dac'jes op,de uitgaande miniDSP header soldeer. Dan zou ik een anoloog/digitaalconversie minder hebben.
En als ik direkt op de headers ga, heb ik geen miniDigi of streamer nodig. Op een van de headers heb ik al een stripje male headers zitten voor de volume. En dat werkt ook.
Re: Raspberry Pi
Je weet al hoe je I²S in kunt geven op de MiniDsp, en je kunt I²S uitvoeren, dat heb ik al via MiniDigi, het word dan belangrijk welke de masterclock heeft, bij mij de MiniDigi, maar dat is wel in te stellen denk ik.
Wordt even zoeken, ik heb hier ook nog een ESS9023 boardje liggen zonder clockchip.
Wordt even zoeken, ik heb hier ook nog een ESS9023 boardje liggen zonder clockchip.
