folie weerstanden
Moderator: Beheerdersteam
folie weerstanden
IT verkoopt naast Draadgewonden en MOX ook Folieweerstanden (Precission Film).
Deze laatste zouden nog minder/geen inductie hebben en een een kleinere afwijking van 1%.
Zou het waard zijn om weerstanden in filter van Draadgewonden te vervangen door Olieweerstanden of heeft dit geen meerwaarden en misschien zelfs een verslechtering. Ik zie eigenlijk nooit filters waarbij folie (metaalfilm) weerstanden gebruikt worden.
Gr Arco
Deze laatste zouden nog minder/geen inductie hebben en een een kleinere afwijking van 1%.
Zou het waard zijn om weerstanden in filter van Draadgewonden te vervangen door Olieweerstanden of heeft dit geen meerwaarden en misschien zelfs een verslechtering. Ik zie eigenlijk nooit filters waarbij folie (metaalfilm) weerstanden gebruikt worden.
Gr Arco
- pappaleo
- Contacteer:
Re: folie weerstanden
Waarschijnlijk omdat ze duurder zijn en gehoormatig geen voordeel bieden.Arco schreef:Ik zie eigenlijk nooit filters waarbij folie (metaalfilm) weerstanden gebruikt worden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Tony Gee (Geenius) heeft wel eens Caddock Thick Film aanbevolen. Zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... it=caddock
En in de All Black luidspreker heb ik als test een aantal verschillende types weerstanden in t filter gezet (schakelbaar). Tot mn verrassing was er in de response verschil (klein, maar herhaalbaar) te zien voor de Caddock, bij de rest niet. Ik moet even zoeken naar de metingen.
En in de All Black luidspreker heb ik als test een aantal verschillende types weerstanden in t filter gezet (schakelbaar). Tot mn verrassing was er in de response verschil (klein, maar herhaalbaar) te zien voor de Caddock, bij de rest niet. Ik moet even zoeken naar de metingen.
Wat je in elk geval hebt aangetoond is dat die Caddock's wat anders doen dan keramische draadgewonden weerstanden en metaaloxideweerstanden. Nou ben ik eigenwijs en ik denk dat die MOX'en en die keramische dingen het redelijk goed doen, maar dat die exoten wat raars laten zien. Zoals het exoten betaamt. 
Het zijn geen exoten in de zin van Duelund of Mundorf, maar weerstanden voor industrieel gebruik in speciale/geavanceerde toepassingen.markbakk schreef:Wat je in elk geval hebt aangetoond is dat die Caddock's wat anders doen dan keramische draadgewonden weerstanden en metaaloxideweerstanden. Nou ben ik eigenwijs en ik denk dat die MOX'en en die keramische dingen het redelijk goed doen, maar dat die exoten wat raars laten zien. Zoals het exoten betaamt.
Ik zou niet zo hard roepen dat de Caddock 'er naast' zit, bovendien zou ik dan eerst wat meer van de test opstelling willen weten.Caddock handles all Space and Satellite Business directly.
Gerrit
M.i. kun je de volgende duidingen benoemen:
- de meting van Henkjan deugt niet;
- caddockweerstanden deugen niet (boeien dat ze in spaceshuttles zitten, die zijn uitgevlogen
);
- mainstreamweerstanden deugen niet.
Dat laatste lijkt me erg onwaarschijnlijk, gelukkig zit in 99,9% van de signaalweg heel ordinair weerstandspul. Maar ik ben met je eens dat eerst de meting van Henkjan wat meer toelichting behoeft.
- de meting van Henkjan deugt niet;
- caddockweerstanden deugen niet (boeien dat ze in spaceshuttles zitten, die zijn uitgevlogen
- mainstreamweerstanden deugen niet.
Dat laatste lijkt me erg onwaarschijnlijk, gelukkig zit in 99,9% van de signaalweg heel ordinair weerstandspul. Maar ik ben met je eens dat eerst de meting van Henkjan wat meer toelichting behoeft.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Mark, je vergeet een puntje:
4. Het filterontwerp is gemaakt met de eigenschappen van de gebruikte componenten.
4. Het filterontwerp is gemaakt met de eigenschappen van de gebruikte componenten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
wat is er gemten: de response van een luidspreker, de "All Black", daar zit een breedbander in (CSS EL70) waar met een RCL kring de response vlak wordt gemaakt. middels een schakelaar is om te schakelen welke weerstand er gebruitk wordt: geen, een 1.5R mox, en dan een aantal 2.2R weerstanden van verschillend type: mox, keramiek, koolvezel, en de Caddock (spoel en cap zijn dus steeds de zelfde). verschillende metingen gedaan op 1m afstand, opstelling identiek alleen de schakelaar eens tandje verder gezet. vanwege het onverwachtte resultaat van de Caddock de meting een paar keer herhaald, maar met gelijk resultaat.