Aanschaf Plasma/LCD en KPN interactieve TV

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Oei, volgens mij een hele flinke kick van dit topic...

Ik sta ook op het punt te gaan zoeken naar een andere TV.
Niet dat mijn CRT niet voldoet, maar het is wel een halve m3 dat op het dressoir staat.

Ik heb geen digitaal abbonement, alleen analoog signaal van ZIGGO.

De maat moet niet groter dan 75-80 cm worden. We zitten er nog geen 3 meter vandaan namelijk.

Maar, nu hoorde ik iets over TV's met ingebouwde digitale tuners?
Dit betekent dat je zonder extra digitaal kastje digitaal tv kan kijken ?
(uiteraard met abonnement)

Ik ben een beetje de kluts kwijt over hoe en wat. digitaal via kabel, ether, sateliet. :shock: Kastjes, tuners, cards Pfoe...

Ik ben het meest bang voor tegenvallend signaal als ik een LCD/plasma heb met analoog signaal. Hmmm
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

bartsegers schreef:
Maar, nu hoorde ik iets over TV's met ingebouwde digitale tuners?
Dit betekent dat je zonder extra digitaal kastje digitaal tv kan kijken ?
(uiteraard met abonnement)
moet je vragen aan je kabelaar, bij UPC kan dit namelijk niet (weet ik uit ervaring :cry: )
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

Op dit moment werkt Ziggo met veel TV's die een CI slot hebben (Common interface). Ze garanderen alleen niet dat dit blijft werken, omdat ze overstappen naar CI+ (waarbij meer mogelijkheden zijn om kopieerbeperkingen in te bouwen, nodig om bv films uit te mogen zenden soms)

Ziggo is op dit moment TV's aan het certificeren om te kijken of ze "CI+ bij Ziggo" compatible zijn. Deze TV's zullen dus goed blijven werken. De andere TV's waarschijnlijk ook nog wel even, maar dat wordt dan officieel niet ondersteund.

Informatie uit een topic van het Ziggo forum over dat certificeren.
Er zijn geen fabrikanten afgevallen. In de eerste ronden zitten Philips, Samsung, Sony en LG. Samsung en LG zijn nagenoeg afgerond (CI+ deel nog en dit hangt ondermeer van de CAM's af). Met Sony zijn we gestart met de fieldtest (laatste onderdeel van de certificatie). Met Philips zitten we ongeveer halverwege.
In de tweede ronde zitten Panasonic, JVC, sharp en Loewe. Met al deze fabrikanten moet het volledige test traject nog beginnen. Een aantal fabrikanten heeft uberhaupt de hardware nog niet gereed en plant het product veel later. De planningen van deze 2e ronde producten lopen uiteen van sept 2009 tot maart 2010.
bron
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Oke super dank voor de antwoorden.
Lijkt erop dat ik dus gewoon moet wachten totdat de TV's gecertificeerd zijn en op de markt komen.
Voorkeur is een panasonic, heb zeer goede ervaringen bij mn ouders thuis icm ziggo digitaal en panasonic plasma.

Totaal geen last van ghosting, fading of hoe al die digitale artifacten ook heten.

Dus time will tell...
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Bericht door JvS »

Panasonic plasma en ziggo digitaal heb ik hier ook. Ziet er goed uit. Niet zo goed als HD (kijk veel via htpc :)), maar toch erg mooi!
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Iemand die al weet of ZIGGO de goedgekeurde TV's heeft vrijgegeven met ingebouwd digitale tuners?

Ik sta echt te popelen!
Hopelijk zit er een goede panasonic tussen.....
Plaats reactie