Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door RobertD »

HenkJan heeft zoiets onder zijn TV meubel liggen:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=2060

Volgens mij heeft hij later nog een andere variant gebouwd, maar ik kan me vergissen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door Henkjan »

Marcel schreef:
Dat zou wel kunnen, maar dan moet ik wel het juiste kastontwerp erbij hebben. Dus als er al iemand is die hier meer van weet? Ik houd mij aanbevolen.

En die mag dan ook niet hoger zijn dan zeg maar 15/16 cm.

Groeten,

Marcel
hoeveel kast kan je opofferen?
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... aasproject
dit komt redelijk in de buurt kwa hoogte toch
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door wouter »

Peerless SLS 6,5" is met 164mm ook compact.... Echte subwoofer!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door Henkjan »

RobertD schreef:
HenkJan heeft zoiets onder zijn TV meubel liggen:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=2060
stiekem op de volgende blz posten zonder dat ik dat doorheb!

RobertD schreef:
Volgens mij heeft hij later nog een andere variant gebouwd, maar ik kan me vergissen.
klopt, ik heb er nu een met de 8*12" versie, maar die is duidelijk hoger dan 17cm
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door arjank »

Marcel, check ff mijn ontwerp met het bamboo broertje van jouw titanium driver.
Ik heb twee lcr netwerkjes toegevoegd, een voor de bafflestep en een voor de resonantiepiek. Die laatste moet jij niet gebruiken, die voor de bafflestep wel. Jouw driver heeft wel een flinke piek rond de 15khz, denk dat als je de speakers onder een hoek van 20graden zet dat die piek al flink minder is.

viewtopic.php?f=3&t=20274
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door Marcel »

Beste Arjan,

Waar was jij voor ik aan dit project begon??????????????? :oops:

Jouw ontwerp, daar ben ik jaloers op en wil daar wel wat meer van weten. Daarvoor ga ik verder op jouw eigen topic hierover.

Groeten,

Marcel
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door turbomarco »

Hoi Marcel ,

De speakers zien er heel mooi uit , ik zie dat je bij mij in de buurt woont , misschien een keer komen beluisteren dan ?

groet , Marco
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 116
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 8:41

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door FredM »

Ben benieuwd of je al een filter hebt samengesteld en hoe het klinkt met dat filter. Ben begonnen met een Solo 103 in elkaar te zetten voor mijn zoon. Wel met de Visaton FRS8. Die kon hij net betalen van zijn zakgeld O:)
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Solo 103 met Tangband W4-1337SDF

Bericht door Marcel »

Hallo Fred,

Nee ik ben nog niet bezig geweest met een filter. Momenteel staan de Solo's op een laag pitje. Zit er aan te denken om een stand er onder te bouwen in de zelfde stijl als de Solo103 maar dan meteen als subwoofer.
Dan ook pas bezig gaan om iets af te filteren.

Ze zijn wel heel muzikaal maar komen toch wat "body" te kort en kunnen eigenlijk ook niet echt grote volumes aan. Misschien dat dit straks in combinatie met de sub beter verwerkt kan worden door de juiste filtering.

Succes met de bouw, laat even een topic op dit forum zien van jouw vorderingen.

Groeten,

Marcel
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”