Bosch Wireless Charging handig?

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door SARK »

In eerste instantie dacht ik "Goh, da's best handig" maar toen ik de reclame voor een tweede keer hoorde (ik heb altijd even wat tijd nodig :oops: ) dacht ik dat het eigenlijk helemaal niet zo praktisch is.

A) Als je de batterij moet opladen dan kun je het gereedschap wat er aan vast zit niet gebruiken (en dat is nu juist zo handig bij een verwisselbare batterij)
B) Als na verloop van tijd de batterij niet helemaal jofel meer is dan moet er erg veel moeite worden gedaan om er een nieuwe batterij in te zetten (voor zover dit al zonder hak- en breekwerk mogelijk is) of je moet gewoon een nieuw apparaat kopen, dat is dan weer handig voor Bosch :twisted:
Bijlagen
Denkt 'ie dat 'ie stoer is met z'n spierballen en z'n blauwe elektrische tandenborstel
Denkt 'ie dat 'ie stoer is met z'n spierballen en z'n blauwe elektrische tandenborstel
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door beijert »

De accu is gewoon verwisselbaar.

Ik zie het nut er niet van in, aan het eind van de klus lukt het me ook nog wel om even de accu eraf te schuiven. Óf je moet de oplader bij de hand hebben, dan laad je hem ondertussen op.

Maar dan pak ik mijn bedraadde boormachine wel, die schroeft ook.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door Barry2001 »

Ehh, die accu kan er gewoon af hoor. Dus de voor- en nadelen van een 'gewone' Bosch heeft deze ook. Verder zie ik er het voordeel ook niet van: de bedoeling is blijkbaar dat je in je lunchpauze het ding laadt. Dan heb je meer aan een set met 2 accu's denk ik.

Dan een groot bezwaar tegen deze manier van laden: energieverbruik. Dit is inductief en dat werkt prima, maar het rendement is laag. En we waren juist goed op weg doordat veel tlf laders tegenwoordig universeel zijn door usb laden, en er is dacht ik ook een wet voor is of komt er? Weet ik even niet zeker. Tlf draadloos laden is er al en komt nog veel meer de komende tijd, slechte ontwikkeling.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door meiborg »

Ik zie vooral het nadeel van langere laadtijden wat draadloos opladen voor mij vooral een groot marketing geneuzel maakt.

Mvg Reinder
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door ds23man »

Weer een typisch geval van dat de marketingafdeling bepaald wat de ontwikkelafdeling doet........
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door Henkjan »

ik zie t voordeel ook zo 123 niet, zo veel werk is het toch niet om een accu in de lader te stoppen :think:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door SARK »

beijert schreef:
De accu is gewoon verwisselbaar.
Barry2001 schreef:
Ehh, die accu kan er gewoon af hoor.
Sorry, daar heb ik even knetterhard overheen gelezen :oops:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
ik zie t voordeel ook zo 123 niet, zo veel werk is het toch niet om een accu in de lader te stoppen :think:
+1...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door Pjotr »

Voor dit soort toepassingen: Pure marketing EN verspilling van grondstoffen.

In natte ruimten, zoals bij elektrische tandenborstels, nuttig maar hier alleen een gimmick. Draadloos laden zou handig zijn bij elektrische voertuigen maar dat ligt nog wel heel erg ver weg.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door SARK »

Henkjan schreef:
zo veel werk is het toch niet om een accu in de lader te stoppen :think:
En het geeft ook wel een beetje een lekker gevoel om er een verse accu in te klikken (en dan met name die erg onnodige, maar o zo fijne laatste klap op de onderkant om de "klik" net even dat beetje extra te geven ... Let's rock :twisted: ).
Bijlagen
Ellen_Ripley_lll_Dwayne_5_(Aliens).jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door Pjotr »

SARK schreef:
En het geeft ook wel een beetje een lekker gevoel om er een verse accu in te klikken (en dan met name die erg onnodige, maar o zo fijne laatste klap op de onderkant om de "klik" net even dat beetje extra te geven ... Let's rock :twisted: ).
Jah waar moet dat heen, waar blijft de romantiek van het accuschroeven? :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door AatV »

SARK schreef:
Henkjan schreef:
zo veel werk is het toch niet om een accu in de lader te stoppen :think:
En het geeft ook wel een beetje een lekker gevoel om er een verse accu in te klikken (en dan met name die erg onnodige, maar o zo fijne laatste klap op de onderkant om de "klik" net even dat beetje extra te geven ... Let's rock :twisted: ).
Het moet inderdaad geen elektrische tandenborstel worden! :-&

groet.
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door ds23man »

Accuschroeven? er was eens een tijd dat alles echt op het handje moest en spijkers nog erg populair....

Oh ja, toen bestonden er ook nog pomp en slagschroevedraaiers :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door SARK »

Ja vroegah moest alles met de hand ... ik heb ook nog wel met dit soort spul geklungeld:
Handboor-1.jpg
Handboor-1.jpg (4.74 KiB) 860 keer bekeken
Handboor-2.jpg
Handboor-2.jpg (3.83 KiB) 860 keer bekeken
Maar da's al weer een tijdje geleden en we rijden ook niet meer met paard en wagen =;
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door ds23man »

Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
Naar de hemel gaat alleen wat dood is, toch?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door SARK »

ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
[-(
Bijlagen
Vinyl is superior.jpg
Vinyl is superior.jpg (32.05 KiB) 827 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door Dan »

Vinyl is zoiets als Sinterklaas. Niemand gelooft er nog echt in maar de verwachtingen blijven hooggespannen :mrgreen:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door TubeHead »

Dan schreef:
Vinyl is zoiets als Sinterklaas. Niemand gelooft er nog echt in maar de verwachtingen blijven hooggespannen :mrgreen:
:rofl:


Vind deze Bosch accu boormachine iets meer voor TV TelSell eigenlijk.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
Zegt de man die een stuk of 4 tapedecks koestert. :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door Pjotr »

Afbeelding


Nog even en de man op het plaatje is Zwarte Piet die Gerhards tapedecks komt repareren :rofl:

Overigens is dat plaatje zo gesjopt dat die Bosch wel 60cm groot lijkt. Toch niet handig werken met zo'n apparaat...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door SARK »

ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
pappaleo schreef:
Naar de hemel gaat alleen wat dood is, toch?
Dan schreef:
Vinyl is zoiets als Sinterklaas. Niemand gelooft er nog echt in maar de verwachtingen blijven hooggespannen :mrgreen:
TubeHead schreef:
:rofl:
Bijlagen
Mean.jpg
Mean.jpg (20.27 KiB) 768 keer bekeken
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
Naar de hemel gaat alleen wat dood is, toch?
Strikt genomen klopt dit wel. Vinyl is hartstikke dood.
De grondstof waar platen van worden geperst is een aardolie destilaat.
En aardolie is afkomstig van allemaal dooie beestje die zijn samen geperst door de natuur.
En die mooie kartonnen hoezen zijn gemaakt van dooie bomen. :lol:

Dus al die platen liefhebbers zitten feitelijk met een stoffelijk overschot opgescheept... :rofl: :rofl:

Maar, evengoed kun je hetzelfde zeggen van CD's, die zijn gemaakt van Polycarbonaat... :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door b_force »

Ik had het er toevallig over met mijn collega.

Maar serieus, ik zie het nut niet.
Blauwe Bosch = Professioneel.

Een boormachine waarbij je accu niet kunt vervangen is dan kansloos, aangezien je gelijk door wilt gaan met hetgeen waarmee je bezig bent.
(en je gaat niet vijf aparte boormachines aanschaffen)
Een boormachine waarvan de "wireless" accu demontabel is schiet vervolgens volledig zijn doel voorbij.

Kansloze marketing dus.... #-o ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Enige kleine voordeel dat ik zou kunnen bedenken is wanneer je in een corrosie gevoelige omgeving werkt (dus met veel vocht).
Maar ik denk dat je dan sowieso wel speciale apparatuur neemt, en niet een blauwe Bosch van dit kaliber.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Bericht door TubeHead »

Kan zo geen carossorie gevoelige omgeving noemen. Als je in dat soort omgeving bevind zit je toch aardig in een soort van "EX" explosie klasse. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”