Cable cooker

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Cable cooker

Bericht door bartsegers »

Zat net op hifisupply eens naar al het excotische spul te gluren, toen ik mezelf eens achter de oren krabte...
Er bestaat een Cable Cooker... ?

Lees zelf maar eens, ik kan niet geloven dat een kabel (ook nog wel tot 90% meetbaar, wordt ingespeeld)

http://www.hifisupply.nl/web/Cable_Cook ... _8847.html

Iemand hier die dit zelf gedaan heeft ?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Voor 10 euro al die aansluitmaterialen.. Goede deal!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kan toch niet goed zijn, een tweak voor maar 10 euro? de doelgroep is toch meer gewend aan minstens het 10voudige voor een sjoelpuk neer te leggen :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ja, ik heb zo'n apparaat.. Hoofdzakelijk om de koolstofkabels in te spelen..
Maar 10 euro per paar inslingeren.... Ik doe 't voor veel minder...
Ik doe NIET mee aan de discussie of het nut heeft... Alleen dat IK, voor mijzelf, het effect wel bewezen heb..
't apparaat op de foto kost een slordige 500 euro meen ik.. De prijs is voor het aanhangen en inspelen... Hoe lang staat er niet bij.. Bij mij is dat 48 uur tot twee weken, afhankelijk van het materiaal..

Kees
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

Ik ben altijd vrij sceptisch ten opzichte van dit soort dingen maar ik kan me nog wel voorstellen dat het iets doet. Veel spul wordt in de fabriek ook even tegen de limiet gejaagd om te zien of het naar behoren functioneerd. Alleen kan je volgens mij net zo goed een cd met witte ruis op repeat aanzetten voor een paar dagen.

Toch ook maar even verder op die site gekeken. Waar ik overigens het nut dus totaal niet van inzie is een vergulde WBT krimptang en zijkniptang van 62,50 (per stuk dus....). Wat een onzin.....

Scanspeakman
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Bericht door k.p. »

scanspeakman schreef:
...Waar ik overigens het nut dus totaal niet van inzie ...
Scanspeakman
Volgens mij zijn er hier wel meer mensen die er zo over denken;)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Het is al een keer getest. Een superdure interlink werd in de verpakking bewaard en een andere werd opengemaakt en een aantal weken ingespeeld. De man die eerst nog zo zeker was van zijn zaak was opeens niet meer zo zeker gedurende de blinde test.

Ik hoor al geen verschil tussen een elko en een mkp, laat staan deze onzinnige tweak..
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Hmm,

Een interlink voor 495 euro, waar standaard Neutrik connectoren opzitten ter waarde van 25 Euro per 4 en een paar meter kable van de rol. Daarvoor wil ik ook wel solderen :)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

sevenup schreef:
Hmm,

Een interlink voor 495 euro, waar standaard Neutrik connectoren opzitten ter waarde van 25 Euro per 4 en een paar meter kable van de rol. Daarvoor wil ik ook wel solderen :)
Tsss... en voor een setje met vijftig centimeter extra kabel moet je 200 euro meer betalen :shock:
Kweenie hoor.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

ik vind het zo bijzonder. Al die spannende kabels van honderden euro's die voor een waanzinnige sound zorgen...
en ondertussen gebruik ik gewoon neutrik pluggen met tasker kabel voor mijn microfoonse mixer in de studio. net zoals de rest van de wereld.....
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Arno schreef:
Tsss... en voor een setje met vijftig centimeter extra kabel moet je 200 euro meer betalen :shock:
Kweenie hoor.
De allerduurste kabel die ik ooit gemaakt heb kostte 160 euro voor 60 cm.. Maar dat waren puur de materiaalkosten voor 20 karaat gouddraad en een stuk of wat silverbullet pluggen... de kosten van het leer, katoen en vioollak waren relatief verwaarloosbaar.. Deze kabels zijn wel eens vergeleken met kabels van 2500$ en waren beter volgens de recensisten.. Hiep hiep hoi voor zelfbouw!!
Zelf maken loont dus echt!! (wel even nadenken hoe je kabels maakt, maar daar kan ik je nog wel wat over vertellen zolang ik nog te leven heb... hopelijk nog een jaar of 70 :wink: )

Kees
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

audiomanics schreef:
zolang ik nog te leven heb... hopelijk nog een jaar of 70 :wink: )

Kees
opschepper !!!!!!!!!!!!!!!!

:lol:
Gebruikersavatar
solitaire
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:06

Bericht door solitaire »

audiomanics schreef:
(wel even nadenken hoe je kabels maakt, maar daar kan ik je nog wel wat over vertellen zolang ik nog te leven heb... hopelijk nog een jaar of 70 :wink: )

Kees
leeftijd brengt ervaring

de jeugd heeft de toekomst

...

wacht: jij hebt ervaring en nog lang te leven ... damn

:wink:

het is je gegund !



Wolf
buizensteffie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 13:47

Re: Cable cooker

Bericht door buizensteffie »

Kan ik maar 1 ding over zeggen. Klinklare waanzin. Kabels hoeven niet ingespeeld te worden.
Electronische apparatuur hoeft zo ie zo niet ingespeeld te worden.
Wel is bekend dat buizenversterkers na verloop van tijd beter cq anders gaan klinken.
Voor de rest: pure geldklopperij en totale onzin.

Stef
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: Cable cooker

Bericht door Vuurkat »

Maar hoe duuder de kabel, hoe beter het gevoel is wat je erover hebt en dus hoe beter hij klinkt :twisted:

(ik heb gewoon goedkope interlinks en car-audio speakerkabel, was €1,30 per meter voor 2 * 2,5mm^2)
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Cable cooker

Bericht door TubeHead »

Casper schreef:
Maar hoe duuder de kabel, hoe beter het gevoel is wat je erover hebt en dus hoe beter hij klinkt :twisted:
Dat denk ik inderdaad ook ! Soort van zelfhypnose denk ik zo :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Cable cooker

Bericht door SSassen »

Tsja, kansloos natuurlijk, moet ik hier nog serieus op ingaan? Nou okay dan, voor deze ene keer. Ik heb namelijk wel een recept voor een cable cooker.

Men neme een dikke autoakku, sluit de luidsprekerkabel aan, plus aan plus, min aan min en monteert aan de andere kant een industriële drukschakelaar met minimaal 50A schakelcapaciteit die als hij wordt ingedrukt de plus met de min verbindt.

Vervolgens ga je op 't ritme van de muziek wat op de schakelaar drukken en dan zal na een aantal nummers de kabel een significante temperatuurstijging tov. de kamertemperatuur te zien geven. Nu moet je uiteraard opletten dat je niet té ver gaat, als je de plastic isolatie begint te ruiken ben je iets té enthousiast geweest met de drukschakelaar :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Cable cooker

Bericht door b_force »

Ik zou toch even een dikke weerstand gebruiken van 4-10ohm.
Niet elke accu waardeert kortsluiten.

Maar goeie tip, ga morgen een accu kopen en gelijk proberen! :D

Maar even serieus.
Als je een kabel koopt van 200 euro/m dan verwacht ik op zijn minst dat ze al ingespeeld zijn.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Cable cooker

Bericht door SSassen »

Nee Bart, we hebben 't over een cable cooker, jij wilt weerstanden gaan bakken, da's heel wat anders :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
buizensteffie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 13:47

Re: Cable cooker

Bericht door buizensteffie »

Hoe groot is dat ding?
Als ik mijn kabels moet gaan koken voor een beter geluid dan moet dat ding wel zo groot zijn dat ik mn versterker en aanverwante apparatuur er ook in kan stoppen. Die printbaantjes en zo moeten dan natuurlijk ook anders heeft het geen zin.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Cable cooker

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
Nee Bart, we hebben 't over een cable cooker, jij wilt weerstanden gaan bakken, da's heel wat anders :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bakken, koken.... allemaal het zelfde :wink:
Kabels met een krokant korstje, klinken ook mooi ! :!:
Wat meer "byte" en "crispness" in het geluid. 8)
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Cable cooker

Bericht door Ronkel »

Wat is het doel hiervan? Wordt je sound hier "gaar" van? :roll:

Als mensen nou eens energie zouden steken in dingen die wel verschil maken (lees: de luidspreker)...
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Re: Cable cooker

Bericht door fredze »

verwijderd :)
Laatst gewijzigd door fredze op di 27 okt 2009, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Cable cooker

Bericht door Wowly »

Frezdze, het begint op pluggen te lijken........en dan bedoel ik geen RCA-pluggen......

wowly
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Cable cooker

Bericht door SSassen »

Ik zie de relevantie feitelijk ook niet, beetje irritant zelfs, off topic!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie