Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Hans, ik heb nu bijna alles al draaien met squeezeplug i.c.m LMS en squeezelite.
Alleen Spotify speelt weer niet alles af. Ik weet niet hoe ik de Triode plug-in nu moet installeren.
Gisteren toen LMS nog op de PC draaide was dat eenvoudig te doen via de UI van LMS. Deze heeft een tabblad plug-ins.
Weet hij hoe ik deze plugin nu kan installeren?
Edit: volgens mij heb ik het al gevonden! Ook hier is gewoon een instellingen pagina te bereiken vanuit de squeezeplug UI.
Alleen Spotify speelt weer niet alles af. Ik weet niet hoe ik de Triode plug-in nu moet installeren.
Gisteren toen LMS nog op de PC draaide was dat eenvoudig te doen via de UI van LMS. Deze heeft een tabblad plug-ins.
Weet hij hoe ik deze plugin nu kan installeren?
Edit: volgens mij heb ik het al gevonden! Ook hier is gewoon een instellingen pagina te bereiken vanuit de squeezeplug UI.
Re: Raspberry Pi
Dacht dat ik alles aan de gang had...... nadat ik LMS van de laptop had ge-deinstalleerd viel de muziek na ong. 1 minuut weg. Blijkbaar maakte Squeezelite op de achtergrond toch gebruik van LMS op de laptop en speelde nog even door op de buffer 
Re: Raspberry Pi
Geen paniek, je moet even de boel correct registreren/instellen.
Boven in je scherm kun je de speler kiezen.
Je server heeft dus een taak, je zult hem, als het goed is zien in je netwerk.
Daarnaast is dan ook je speler te zien in je netwerk. Mogelijk zul je het moeten rebooten, maar als de server is geactiveerd kan je hem zien, anders is het nog niet goed gedaan.
Je server heeft dus een taak, je zult hem, als het goed is zien in je netwerk.
Daarnaast is dan ook je speler te zien in je netwerk. Mogelijk zul je het moeten rebooten, maar als de server is geactiveerd kan je hem zien, anders is het nog niet goed gedaan.
Re: Raspberry Pi
Spotify geeft nu even de problemen. De server wordt wel gezien in het netwerk.
Ik heb de squeezeplug 7.07 geinstalleerd omdat deze HifiBerry ondersteunt. Wellicht had ik 6.02 moeten installeren? Hier staat als voetnoot bij: "Use this Version only for compatibility reasons like to use Spotify with LMS". Volgens mij is dit met de Triode Plug-in te omzeilen maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb de squeezeplug 7.07 geinstalleerd omdat deze HifiBerry ondersteunt. Wellicht had ik 6.02 moeten installeren? Hier staat als voetnoot bij: "Use this Version only for compatibility reasons like to use Spotify with LMS". Volgens mij is dit met de Triode Plug-in te omzeilen maar dat weet ik niet zeker.
Re: Raspberry Pi
Om 00:15 vannacht het bijltje er maar even bij neer gegooid. Eerst LMS van laptop verwijderd en daarna nieuwe install gedaan van squeezeplug, squeezelite en LMS op SD card. Alle instellingen opnieuw doorlopen en Triode plug-in geïnstalleerd.
LMS is even zichtbaar geweest in de besckibare netwerk apparaten maar daarna ook niet meer. Muzieksysteem kan dus geen contact maken met LMS. Reden is me nog niet duidelijk.
LMS is even zichtbaar geweest in de besckibare netwerk apparaten maar daarna ook niet meer. Muzieksysteem kan dus geen contact maken met LMS. Reden is me nog niet duidelijk.
Re: Raspberry Pi
Ik begin mij nu eens af te vragen, als je de Triode Plugin gebruikt, dan staat die los van het mysqueezebox.com, en de daar bij behorende Spotify account.
Kan het zijn dat je 2 x de Spotify benaderd, 1x via mysqueezebox.com, en 1x via de plug-in van Triode?
Dan zou je die mysqueezebox.com moeten uitzetten, om de wel succesvolle Triode te kunnen benaderen.
Ik herinner mij dat dat een probleem was bij iemand.
Kan het zijn dat je 2 x de Spotify benaderd, 1x via mysqueezebox.com, en 1x via de plug-in van Triode?
Dan zou je die mysqueezebox.com moeten uitzetten, om de wel succesvolle Triode te kunnen benaderen.
Ik herinner mij dat dat een probleem was bij iemand.
Re: Raspberry Pi
Klopt Hans, ik zag gisteren tijdens mijn eerste poging ook 2 Spotify opties. (tijdens mijn eerste experiment met piCorePlayer en LMS op laptop was dit ook het geval maar werkte naar behoren).
Tijdens de tweede poging gisteravond laat heb ik eerst de officiele Spotify account verwijderd uit Mysqueezebox.com. Daarna de Triode plugin geinstalleerd. Dit kon ik echter niet meer testen vanwege geen verbinding meer met LMS.
Tijdens de tweede poging gisteravond laat heb ik eerst de officiele Spotify account verwijderd uit Mysqueezebox.com. Daarna de Triode plugin geinstalleerd. Dit kon ik echter niet meer testen vanwege geen verbinding meer met LMS.
Re: Raspberry Pi
Je hebt nog wel de verbinding met mysqueezebox.com, ingelogd dus met je account?
Re: Raspberry Pi
Heren zelfbouwers,
Ik heb sinds een paar weken ook een RPi model B+ (met 4 usb-poorten). Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om hier een draadloze muis of draadloos toetsenbord op te gebruiken. Ik heb RaspBMC op de SD-kaart staan. Ik heb op internet al gezocht en kom steeds op hetzelfde probleem uit. Hij doet het namelijk gewoon niet.
De stappen die ik ondernomen heb:
1. Ik stop een universele bluetooth dongle rechtstreeks in een usb-poort van de RPi
2. Na het installeren van alle bluetooth drivers (via terminal/ssh) kom ik op het volgende uit:
• De bluetooth dongle wordt gewoon herkend en kan bluetooth apparaten herkennen.
• Ik zie dat het bluetooth toetsenbord beschikbaar is en voeg de hexadecimale code toe.
• Ik zorg dat het apparaat gepaird wordt met een willekeurige code (terminal en toetsenbord moeten hetzelfde zijn).
• Ik voeg hem toe als trusted apparaat en verbind met het toetsenbord.
Op het moment dat dit gebeurt, gaat het knipperende lampje van het toetsenbord uit, wat betekent dat hij gekoppeld is.
Het probleem is dat het toetsenbord gewoon niks doet. Heeft iemand anders dit ook gehad? En zo ja, hoe is het op te lossen?
Groeten
Thomox
Ik heb sinds een paar weken ook een RPi model B+ (met 4 usb-poorten). Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om hier een draadloze muis of draadloos toetsenbord op te gebruiken. Ik heb RaspBMC op de SD-kaart staan. Ik heb op internet al gezocht en kom steeds op hetzelfde probleem uit. Hij doet het namelijk gewoon niet.
De stappen die ik ondernomen heb:
1. Ik stop een universele bluetooth dongle rechtstreeks in een usb-poort van de RPi
2. Na het installeren van alle bluetooth drivers (via terminal/ssh) kom ik op het volgende uit:
• De bluetooth dongle wordt gewoon herkend en kan bluetooth apparaten herkennen.
• Ik zie dat het bluetooth toetsenbord beschikbaar is en voeg de hexadecimale code toe.
• Ik zorg dat het apparaat gepaird wordt met een willekeurige code (terminal en toetsenbord moeten hetzelfde zijn).
• Ik voeg hem toe als trusted apparaat en verbind met het toetsenbord.
Op het moment dat dit gebeurt, gaat het knipperende lampje van het toetsenbord uit, wat betekent dat hij gekoppeld is.
Het probleem is dat het toetsenbord gewoon niks doet. Heeft iemand anders dit ook gehad? En zo ja, hoe is het op te lossen?
Groeten
Thomox
Re: Raspberry Pi
Hoi Rade,Rade schreef:Klopt Hans, ik zag gisteren tijdens mijn eerste poging ook 2 Spotify opties. (tijdens mijn eerste experiment met piCorePlayer en LMS op laptop was dit ook het geval maar werkte naar behoren).
Tijdens de tweede poging gisteravond laat heb ik eerst de officiele Spotify account verwijderd uit Mysqueezebox.com. Daarna de Triode plugin geinstalleerd. Dit kon ik echter niet meer testen vanwege geen verbinding meer met LMS.
Je hebt het nog steeds niet voor elkaar met Spotify? Het werkt bij mij al een tierrelier... Inloggen op Mysqueezebox.com is volgens mij niet vereist voor een goede werking. Ik gebruik alleen de Triode plugin, MAAR heb wel de standaard spotify plugin gedeactiveerd. Verder bij de instellingen van de Triode plugin je je Spotify gebruikersnaam en wachtwoord, opslaan en dan zie je onderin op de instelling pagina of je ingelogd bent op Spotify. Als dat zo is dan moet het gewoon werken....
Succes!
Re: Raspberry Pi
Wellicht kun je beter proberen om met Putty via SSH in te loggen op de Pi? Je hebt dan helemaal geen toetsenbord/muis nodig. Je moet weten wat het IP adres is van de Pi en je kunt dan inloggen met een mini programmatje (Putty) en alles op afstand instellen.. Even googlen op: login with Putty ssh to raspberry piThomox schreef:Heren zelfbouwers,
Ik heb sinds een paar weken ook een RPi model B+ (met 4 usb-poorten). Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar om hier een draadloze muis of draadloos toetsenbord op te gebruiken. Ik heb RaspBMC op de SD-kaart staan. Ik heb op internet al gezocht en kom steeds op hetzelfde probleem uit. Hij doet het namelijk gewoon niet.
De stappen die ik ondernomen heb:
1. Ik stop een universele bluetooth dongle rechtstreeks in een usb-poort van de RPi
2. Na het installeren van alle bluetooth drivers (via terminal/ssh) kom ik op het volgende uit:
• De bluetooth dongle wordt gewoon herkend en kan bluetooth apparaten herkennen.
• Ik zie dat het bluetooth toetsenbord beschikbaar is en voeg de hexadecimale code toe.
• Ik zorg dat het apparaat gepaird wordt met een willekeurige code (terminal en toetsenbord moeten hetzelfde zijn).
• Ik voeg hem toe als trusted apparaat en verbind met het toetsenbord.
Op het moment dat dit gebeurt, gaat het knipperende lampje van het toetsenbord uit, wat betekent dat hij gekoppeld is.
Het probleem is dat het toetsenbord gewoon niks doet. Heeft iemand anders dit ook gehad? En zo ja, hoe is het op te lossen?
Groeten
Thomox
Re: Raspberry Pi
Je begrijpt me verkeerd Bart, namelijk:
Ik doe alles via putty en winscp, maar het bedienen van XBMC kan niet via de terminal. daarvoor wil ik niet steeds mijn eigen muis aansluiten, maar dat wil ik gewoon op afstand kunnen doen.
Of het moet mogelijk zijn om het bestand in de desbetreffende map af te laten spelen (.mkv) in XBMC zonder tussenkomst van de GUI van XBMC.
Ik doe alles via putty en winscp, maar het bedienen van XBMC kan niet via de terminal. daarvoor wil ik niet steeds mijn eigen muis aansluiten, maar dat wil ik gewoon op afstand kunnen doen.
Of het moet mogelijk zijn om het bestand in de desbetreffende map af te laten spelen (.mkv) in XBMC zonder tussenkomst van de GUI van XBMC.
Re: Raspberry Pi
Alles werkt nu vanaf SD-card! Vanavond alles weer opnieuw vanaf scratch geïnstalleerd. Eerste werkte Spotify weer niet. Na enig zoeken bleek ik elke keer een foute inlognaam te gebruiken....tja dan werkt het ook niet. Maar je moet zo vaak op verschillende plekken je inlognaam en wachtwoord invullen dat er blind voor wordt. Ben er blij mee. Allen bedankt voor de tips en meedenken!
Re: Raspberry Pi
En de aanhouder wint.Rade schreef:Ik laat me natuurlijk niet behoudend of conservatief noemen
Ik vindt het prachtig dat je hebt doorgezet, en het nu op een hoger niveau hebt getild, althans, dat begrijp ik er uit.
Re: Raspberry Pi
De geluidskwaliteit was al op een goed niveau met HifiBerry en Musicbox. Maar de bediening en stabiliteit is een erg grote stap voor uit.
Geen stotterende nummers, makkelijker en sneller zoeken op artiest, album etc..... Werkt feilloos via de Squeezebox app.
Geen stotterende nummers, makkelijker en sneller zoeken op artiest, album etc..... Werkt feilloos via de Squeezebox app.
Re: Raspberry Pi
Wel leuk dan, en ik heb dus vandaag de zelfde grap nu met de combinatie van de Odroid (zwaardere soort Raspberry) en die deed het bij mij gisteren al goed.
Vandaag eens uitgeprobeerd met de nieuwe DAC van Marantz de HD-DAC1, die was via Windows en Foobar moeilijk aan de praat te krijgen, en die was met de Squeezebox software en Max2Play direct aan de gang, ook DSD via die Marantz.
Morgen eens inzetten bij de Audioclub Oost Brabant met een demo.
Vandaag eens uitgeprobeerd met de nieuwe DAC van Marantz de HD-DAC1, die was via Windows en Foobar moeilijk aan de praat te krijgen, en die was met de Squeezebox software en Max2Play direct aan de gang, ook DSD via die Marantz.
Morgen eens inzetten bij de Audioclub Oost Brabant met een demo.
Re: Raspberry Pi
Je hebt onderhand al de nodige combinaties getest.....Succes met de demo morgen.
Re: Raspberry Pi
Ik bedien XBMC op de Raspberry Pi met de Sybu-app. Werkt snel en intuïtief. Alles via de IPad bediend. Voordeel: rechtstreeks toegang tot de geïnstalleerde addons, waardoor je niet meer via de menustructuur hoeft.
Re: Raspberry Pi
Artikel over de Raspberry hardware op Hardware.info:
Aan de slag met Raspberry Pi: Creditcard computer
http://nl.hardware.info/reviews/5689/aa ... d-computer
Aan de slag met Raspberry Pi: Creditcard computer
http://nl.hardware.info/reviews/5689/aa ... d-computer
Re: Raspberry Pi
Hoe kan ik het mac adres aanpassen via de terminal over het netwerk?
Of kan het alleen via de terminal met een toetsenbord rechtstreeks aangesloten?
Of kan het alleen via de terminal met een toetsenbord rechtstreeks aangesloten?
Re: Raspberry Pi
Ik weet niet wat voor software je gebruikt op de RPI, maar Simon heeft een oplossing denk ik.
http://sdekraa.tweakblogs.net/blog/8066 ... spbmc.html
Had je zelf ook kunnen bedenken, even Googelen.
http://sdekraa.tweakblogs.net/blog/8066 ... spbmc.html
Had je zelf ook kunnen bedenken, even Googelen.
Re: Raspberry Pi
Het probleem is dat ik het MAC-adres niet met 00 begint en dat hetgeen is wat mijn router niet slikt als hexadecimale code..
Ik ben via winSCP in de map gegaan waar het MACadres staat, maar permission denied.. dus via de terminal, maar dan kan dan weer niet over ssh, aangezien je het netwerk tijdelijk moet ontkoppelen ofzoiets...?
Dus via een toetsenbord die je in de pi plugt, zonder netwerk zeer waarschijnlijk..
Dus het was meer de vraag of het kon via de terminal via het netwerk?
Ik ben via winSCP in de map gegaan waar het MACadres staat, maar permission denied.. dus via de terminal, maar dan kan dan weer niet over ssh, aangezien je het netwerk tijdelijk moet ontkoppelen ofzoiets...?
Dus via een toetsenbord die je in de pi plugt, zonder netwerk zeer waarschijnlijk..
Dus het was meer de vraag of het kon via de terminal via het netwerk?
Re: Raspberry Pi
Begrijp ik dat je het IP adres wilt reserveren via je MAC adress, en gebruik je dan het sudo voor je opdracht (denied?)
