Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Volgens mij moet je dan kijken bij de plugins en daar staan ook die van triode.
Maar de standaard heb je nog niet ingesteld/geprobeerd?
spot.JPG
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Ik zie spotify nu wel in de web interface van LMS. Zoeken gaat ook. In de afstandbediening van mysqueezebox ziet ie nog geen muziek systeem. Ik heb het idee dat ik er dicht bij ben. De UI lijkt veelbelovend en de snelheid van piCorePlayer ook. Het is me nog niet duidelijk of LMS perse op de achtergrond moet draaien.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

En als je de verbinding hebt met de mysqueezebox.com?

Ik moet dan soms de server opzoeken met de Touch, dan draait hij dus via het/de internetverbinding.
Nog even doorzoeken, je bent er inderdaad bijna. :lol:

Als je eerst het opstart met de LMS server aan op de/het lokale netwerk, en dan via de mysqueezebox.com de boel draaien en de LMS server uitzetten, wat gebeurt er dan?
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

In mysqueezebox zegt hij dat piCorePlayer niet verbonden is. Daar moet ik 'm volgens mij eerst verbonden hebben.
Bijlagen
piCorePlayer.JPG
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Dit zijn mijn Squeezelite Settings in piCorePlayer. Volgens mij hoef ik hier geen MAC of IP adres in te vullen.
Bijlagen
Squeezelite settings.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik zit even te peinzen wat en waar moet de verwijzing staan naar het netwerkadres waar je dan een stabiele verbinding hebt of krijgt.
Ik heb nu geen abonnement meer dus ik krijg niet alles te zien.
Maar bij de vorige screencapture staat een tab met netwerk, kun je daar iets als "www.mysqueezebox.com:9000" kwijt?

Het punt is namelijk dat je met de duiding :9000 een poort aangeeft waar een LMS server draait.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 11 okt 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Ben intussen wel weer iets verder Hans. Via squeezebox app (Android) kan ik spotify benaderen via mysqueezebox. Ik kan dan ook zoeken in spotify. Sommige nummers speelt hij ook af. Bij veel nummers geeft hij aan dat hij de nummers niet lezen kan. E.e.a. werkt alleen als logitech musical server draait. Zal even kijken naar jouw suggestie.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

was wat vergeten, www. vergeten.
sb com.JPG
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Ga ik proberen
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Dit format wordt niet geaccepteerd. Waarschijnlijk alleen proxy gegevens
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Rade schreef:
Dit format wordt niet geaccepteerd. Waarschijnlijk alleen proxy gegevens
Soms moet je brutaal zijn. :lol:
Je weet maar nooit, maar inderdaad is het geen proxy.
Ik kan nu nog even geen truukje bedenken om dit verder te proberen.
Eens nadenken 8-[ :-s :-k

Mogelijk dan via de Squeezeplug weg dan wel te bereiken, LMS server met alleen de link naar de http://www.mysqueezebox.com:9000.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 11 okt 2014, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Via LMS kan ik nu radiostations afspelen via picoreplayer. Gebruik hiervoor squeezebox app. Via spotify is de melding bij de meeste nummers 'dit format kan niet worden afgespeeld'. gggrrrr....
Fijne interface heeft deze app trouwens.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Laatste reactie voor vanavond.....
Met de squeezebox app kan ik nu alles afspelen via LMS en piCorePlayer! Moest een third party Spotify app van Triode activeren als plug-in. Nu hoog een keer zien dat ik het draaiend krijg zonder Logitech musical Server.....
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

OK , dat is dan duidelijk, de triode plugin hoor ik meer goede dingen over.

Als het dan niet lukt met piCorePlayer, dan is dezelfde software te gebruiken met Squeezeplug en dan de LMS alleen te gebruiken op de Spotify en dan de Triode plug-in geïnstalleerd.
Maar we hebben weer heel wat geleerd vandaag, samen komen we verder, bedankt. :goedzo:
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Zeker weer wat geleerd. Ook bedankt tot zover Hans.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Als je MusicBox gewend bent draait piCoreplayer i.c.m. Squeezebox toch wel een stuk fijner!
Opstarten van piCorePlayer op Raspberry gaat snel en verbinding is zeer stabiel. Daarnaast geen stotterende nummers meer!

De Squeezebox Remote app (android) een verademing vergeleken met MusicBox. Geen hang-ups en zoekproblemen, speelt alles af, duidelijke UI met album art. Ben zeer content.

Dat ik de laptop nu (nog) altijd aan moet laten staan om Logitech Media Server te laten draaien neem ik voor lief. Is op zich niet zo'n probleem omdat laptop hier toch bijna altijd in de lucht is.

Kortom: het vele aantal uurtjes pielen op zaterdag heeft zeker vruchten afgeworpen :yeah:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Als je dan de optie wilt proberen via Squeezeplug, dan kun je via een menu structuur het zo naar je zin maken als je zelf wilt.
Gezien de ervaring die je nu hebt op gedaan moet het ook wel lukken.

Dan kun je LMS actief hebben op de Raspberry met de link naar mysqueezebox.com en dan de Squeezelite installeren en met de plug-in van Triode ben je helemaal op de stand van zaken die je wenst.


Feitelijk ook het kaartje schrijven, en dan met de menu die in eerste instantie misschien wat knullig overkomt, wat dan 1 een vergroten/totaal gebruik van de SDcard geeft, en dan kun je de server installeren LMS de 7.8, en daarna de player als squeezelite, en plug-in van Triode.

Squeezeplug zou dan de HifiBerry dac ook hebben draaien.
http://www.hifiberry.com/guides/supportedsoftware/

Tenminste, ik meen dat je de standaard versie hebt, de + lijkt nog niet helemaal te lopen.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

hhhhmm..... dat moet ik nog maar 'ns een paar keer goed doorlezen. Komt er volgens mij op neer dat LMS dan ook draait maar dan vanaf SD-card op Rpi.
Ik heb inderdaad de standaard Rpi
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Dan kun je je huidige SDCard gewoon er uit halen, (als de prik er af is natuurlijk), en dan de andere proberen.
In feite dus maar 3 elementen van de andere mogelijkheden, geen Samba of MPD, je moet dan alleen de de gemaakte account weer gebruiken van mysqueezebox en de Triode met Spotify Plug-in, en dan kun je werkelijk alles draaien via de door jouw gewenste opzet.

Maatwerk voor jezelf dus. :yeah:


Niet geschoten is altijd mis. :sure: :idea:
Ik zat nog even een YOUTUBE filmpje te zoeken, dat is er wel.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Heb me al een beetje ingelezen en net in de pauze groter SD kaartje gekocht. Vanavond toch maar ns proberen. Hoe ga ik in het instellingen menu van squeezeplug komen? Kan ik dit gewoon bereiken door IP adres in de tablet in te typen? Of is hier zo'n Putty-achtige software voor nodig?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Het kan inderdaad met Putty, of direct aan een scherm met HDMI en toetsenbord.

Ze hebben met Squeezeplug dan nog net niet voor elkaar, zou een goede zijn inderdaad
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Rpi zit nog met HDMI aan Tv dus wellicht kan ik hier met afstandbediening van TV instellingen wijzigen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Geen USB toetsenbordje?
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Da's inderdaad ook een optie, dan kan ik deze direct in USB connector van de RPi te prikken.
Hopen dat ik wel beeld krijg op mijn TV via de HDMI uitgang van de RPi. Dat is nl. niet altijd het geval.
(Bij MusicBox zag ik soms het opstart script op de TV maar niet altijd. Bij piCorePlayer zag ik niets op het scherm)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Klopt allemaal, piCore is Headless, en de anderen gaan inderdaad via de andere interfaces.
Maar de Squeezeplug gaat wel via het scherm en dan een usb toetsenbord en zelfs een muis erbij kan ook.

Alleen dan wel de kaas opbergen. :mrgreen: :rofl:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”